Jesse heeft vanaf het begin een prima dag nacht ritme. Overdag korte slaapjes en na de fles van 19.30 is hij vertrokken om om 2300 nog even wakker te worden voor een fles en dan te slapen tot meestal een uur of 6. Ik geef hem dan een fles hou alles nog donker( kan nu nog in deze tijd van het jaar) en dan slaapt ie vaak nog tot 10 uur 's morgens. Overdag heeft hij meer moeite met inslapen. (als hij eenmaal slaapt slaapt ie) En vooral rond een uur of 4/5 net voor het donker wordt. Ik merk als ik de gordijnen dicht doe hij veel makkelijker inslaapt. Mag ik dit wel doen of kan dat zijn ritme in de war brengen en denkt hij nu dat de nacht al begonnen is?
Wij hadden een tijdje hetzelfde probleem hier. Milou viel ook sneller in slaap met de gordijnen dicht als het begon te schemeren. Dus even een tijdje de gordijnen dicht gedaan. Dit doe ik nu dus echt niet meer. Ze begint dan al aan haar nacht. Terwijl ze om 20.30uur nog haar laatste fles krijgt. Nu wordt ze dus wel zelf wakker voor de laatste fles. Even uitproberen dus! Wellicht is het bij Jesse anders? Succes
Mijn kindje heeft een prima dag-nacht ritme en ik houd overdag wel de gordijnen dicht. Anders blijft ie maar rond liggen kijken enzo, dan wordt er echt niet geslapen Leg hem nu rond 6/7 uur voor de nacht op bed, maak hem alleen nog wakker voor een voeding rond 22 uur (anders komt ie om 4 uur, dat vind ik ook zo wat). Ik heb trouwens altijd de gordijnen overdag dicht gedaan, hij ging gewoon uit zichzelf doorslapen enzo. Je zou kunnen overwegen om het iets donkerder te maken maar nog niet helemaal donker, misschien helpt dat al iets. Verder merkt ie ook wel aan andere dingen dat het dag of nacht is. Aan geluiden bijvoorbeeld. Groetjes Rosa
Ik maak het ook altijd donker als hij gaat slapen. Hij weet aan andere dingen wel of het dag of nacht is...
Ik heb vanaf het begin altijd de gordijnen dicht gehad als hij moest slapen en hij heeft altijd al een prima dag-nacht ritme gehad!
Ik houd overdag de gordijnen open en ze slaapt dan ook netjes 4 uur, soms 3. Hier is het ritme ook al best netjes aangezien ze 's nachts langer slaapt, maar ze slaapt nog niet door. Beetje je gevoel volgen denk ik. Heb je verduisterende gordijnen? Wij hebben bewust verduisterende rolgordijnen met lichtdoorlatende overgordijnen. Die rolgordijnen zou ik zeker niet dicht doen overdag.
wij hebben alleen rolgordijnen die flink verduisteren misschien dan de deur openhouden zodat er nog voldoende licht binnenkomt... Gisteren legde ik hem om 3 uur op bed en was hij stil om 4 uur kwam mijn man thuis ging stiekem even kijken en meneer lag gewoon te staren naar zijn mobile haha das dus niet de bedoeling en toen we de gordijnen dicht deden ging hij al snel slapen...
wij deden gewoon de gordijnen dicht ze gaan vanzelf wel minder slapen en romeè had er geen moeite mee (dag nacht ritme) ik slaap zelf immers ook met de gordijnen dicht kuzz
Ik doe ook de gordijnen dicht, maar er komt nog genoeg licht doorheen, ze weet wel het verschil tussen dag en nacht. Zonder de gordijnen dicht is het wel heel erg licht in haar kamertje, vooral als 's middags het zonnetje er op staat.