Hallo allemaal, Een vraagje Ga sowieso morgenochtend even bellen met de huisarts. Mijn zoontje had net best veel bloed bij zijn ontlasting. Ik vroeg me of er moeders zijn die dit ook hebben meegemaakt Hopelijk niet Maar ben opzoek naar ervaringen en wat het kan zijn Ik ben best geschrokken Hopelijk kunnen jullie me geruststellen
Was het echt rood bloed? Dus niet bv donkerder dan vers bloed zeg maar? Hoe was de ontlasting zelf? En hoe verliep het, moest hij er hard voor persen bijvoorbeeld? Bij vers bloed dat op de ontlasting zit (en dus niet er door) en bv ook op het wc-papiertje, plus wat hardere/grotere ontlasting, is de kans groot dat het gaat om een anaal scheurtje. Dat kan best flink bloeden ook, want het gebied is erg goed doorbloed. Daardoor geneest het vaak ook snel zodra de ontlasting goed soepel verloopt. In principe zou je niet moeten hoeven persen voor ontlasting, persen zet altijd druk op de sluitspier en daardoor heb je altijd kans op bv een klein scheurtje of een aambei. De huisarts kan misschien zakjes voorschrijven om de ontlasting mooi soepel te maken en te houden.
Dankjewel voor je snelle reactie @evaleana Hij gaf aan dat hij in het begin wel moest persen Maar de bloed zat echt op het eind van zijn ontlasting Zat behoorlijk ook bij zijn billetjes Was donkerrood bloed Hij heeft voor zijn ontlasting wel een poeder gekregen die hij met water moest drinken Sinds vrijdag Alleen ik heb ervoor geen bloed gezien
Jazeker Ik ben niet gerust gesteld Ben echt zenuwachtig Weet ook niet hoe en wat Maar ik moet bloed laten prikken vraag de assistente We kunnen bloedprikken en welke waarde moeten aanvinken behalve op vitamine Ik dacht ook Weet ik ook niet Maar de huisarts is 2 dagen niet aanwezig Dacht ook lekker dan Maar ik laat hem maar prikken Weet je welke waarde ik allemaal moet laten controleren? Want ik ga morgen het labformulier ophalen dan kan ik doorgeven
Nee dat weet ik ook njet..Wel gek roch dat je dat zelf moet bedenken/aangeven. Kan ze het niet aan een vervangende huisarts vragen?
Hij houdt nu zijn ontlasting in Gisteren niet geweest Heb gevraagd om niet in te houden en rustig te zitten Hij is natuurlijk bang geworden Vind echt zielig
Het is wel fijn dat je naar de kinderarts gaat. Dan wordt er in ieder geval goed naar gekeken. Maar het geeft natuurlijk wel extra spanning. Houdt jouw zoontje wel vaker zijn ontlasting op? Heeft hij al langer moeite om te poepen? Want dan kan het natuurlijk heel goed dat het gewoon een haarscheurtje is door het persen en dikke harde ontlasting. Mijn jongste noemde dat prikpoep. Want het gaf bij hem een stekend gevoel. Hij heeft ook wel eens wat bloed aan zijn ontlasting gehad. Dat was dan door hele harde dikke ontlasting. Als je zoontje nu vaker harde ontlasting heeft zou ik voor nu ook vragen om een middel waardoor de ontlasting zachter wordt. Dan hoeft hij er geen moeite voor te doen, want nu is hij bang. Begrijpelijk, maar daardoor gaat hij het ophouden en wordt het alleen maar erger.
Goed die zakjes blijven geven, zodat z’n ontlasting zachter wordt. Hopelijk gaat hij dan snel naar de wc zonder dat het pijn doet of bloedt, en is hij dan niet meer bang.
Hij is sinds 1 september ziek met hevige buikpijn Alleen is dat al 2 maanden niet meer Ik was ook met hem 3 keer op de eerste hulp beland Schreeuwde zijn longen uit zijn lijf Ik heb steeds echt zorgen gemaakt Toen hadden ze gekeken of hij geen blindedarmontsteking had, maar dat was niet het geval. Al met al ging al beter Ook met hem Alleen kreeg steeds nieuwe dingen Nu heeft hij soort van schimmelinfectie bij zijn anus Het is al een tijdje niks helpt qua medicatie helpt Het jeukt wel enorm En nu kreeg hij bloeding Ik ga vandaag straks op de pot zetten kijken hoe het gaat Hij gaf geen pijn te hebben alleen beetje jeuk Morgen ga ik bloedprikken Geen leuk vooruitzicht voor hem Maar vraag me af of de bloed wat ze prikken wel nut heeft mbt wat hij heeft Ze prikken nu gewoon zijn vitamine en schildklier Allergie
Oh ja dan is het wel goed dat je nu naar de kinderarts bent doorgestuurd. Laat die maar eens goed kijken wat er aan de hand is, want zo door blijven stuntelen is niet goed. Kun je al snel terecht?
@Popie Ik weet echt niet meer hoeveel bloed het toen was. Maar volgens mij maar gewoon een klein beetje. Het is al een behoorlijk aantal jaar geleden zo'n 5/6 jaar terug. En mijn zoontje had geen andere klachten dan harde ontlasting. Die in die periode echt heel erg moeizaam ging. Hij poepte toen echt zulke harde keutels dat het wel keien leken.