Dochtertje is geïnteresseerd in zon/maan/sterren etc. Ben op zoek naar boeken die haar hierin (en stiekem ook mezelf) wat kunnen uitleggen over hoe het allemaal werkt in ons universum. Echter vind ik alleen boeken voor basisschoolleeftijd. Iemand een tip/titel voor een 3/4 jarige?
Andre Kuipers heeft veel leuke boeken geschreven. Wij hebben hier een kast vol over dat thema maar meeste is pas vanaf een jaar of 6 en dan heel goed kunnen lezen.
De boeken van Andre Kuipers zijn echt heel leuk, ja! Mijn 5-jarige ruimte-fanaat heeft ze al zeker een jaar. Hij is vlot met lezen en leest de boeken nu grotendeels zelf, maar als 3,5/4jarige las hij ze graag samen met ons of keek hij zelf vooral naar de plaatjes/foto’s. Ik zou deze zeker aanraden.
Geen boek, maar wel heeeeeel leuk zo'n draaisysteem met de planeten. Deze is wat luxer met een lichtje, je kan ze in alle soorten en maten en prijzen krijgen. https://www.speeltechniek.nl/Ons-Zonnestelsel-Experimenteerset?gad_source=1&gclid=CjwKCAiA44OtBhAOEiwAj4gpOSb9ARkZEQJWK7XGJ6YUltxe84gbmTpffJDLirLxPdn2aFqCl3aaHxoC7CUQAvD_BwE Ohja bij oudere boeken telt pluto nog mee maar dat is geen planeet meer sinds 2006.