Bijna 8 weken zwanger, haast niet meer te verbergen. Wanneer zwangerschap bekend maken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Prettykitty, 8 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ik ben nu bijna 8 weken zwanger (eerder heb ik een miskraam gehad)

Onze naaste (ouders, broer, oma's, schoonouders en een goede vriendin van me) weten inmiddels dat we een wondertje verwachten.

Ik werk op flex basis, en kan dus zelf bepalen wanneer ik werk.

Maar mijn lichaam veranderd al zo erg, dat ik nu voorlopig niet ga werken. (In principe was ik dit van plan tot 3 juni vol te houden, dan heb ik mijn tweede echo)

Het is duidelijk te zien dat ik er "anders" uit zie, dat mijn buikje al wat dikker is.. Maar vooral dat mijn borsten al flink groter zijn! (Ik heb niet z'n hele grote cupmaat, dus het verschil is echt te zien) :oops:

Ik kan mijn zwangerschap wel bekend maken op mijn werk, maar dan weet ik dat gelijk mijn hele woonplaats het weet... dus ik twijfel enorm om het gewoon aan de grote klok te hangen. Dus bijvoorbeeld op Facebook!

Maar aan de andere kant ben ik ook heel onzeker ivm mijn eerdere miskraam. :(

Het meest "geschikte" moment is natuurlijk om het bekend te maken na 12 weken? Maar dat geeft natuurlijk ook geen garantie voor een gezonde zwangerschap.

Hoe hebben jullie dit aangepakt?

Natuurlijk wil ik het 't liefste gewoon van de daken schreeuwen! :D

Alvast bedankt voor het lezen. ♡

2. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Ik heb het bekend gemaakt na de echo met 7+1 weken (daarvoor ook 2 prille miskramen gehad). Mensen zijn er om je geluk te delen, maar leven ook met je mee als je vervelende momenten hebt. Zou het alsnog mis gaan dan zouden mijn collega's dat ook hebben geweten, dus ik heb het gewoon verteld.

3. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Precies wat @Roos32 zegt! Je kunt blijven wachten op goede echo's, maar je kunt ook denken dat het na de eerste mooie echo 'zeker' genoeg is. Mocht het dan onverhoopt toch misgaan, zullen mensen heel begripvol en lief kunnen reageren. Gefeliciteerd met je zwangerschap!

4. JoyNoa

JoyNoa Bekend lid

7 mei 2017
    938
    317
    63
    Vrouw
    Ik maakte het altijd bekend na de eerste echo, dus tussen 8-10 weken.

5. PAnniek

PAnniek Bekend lid

21 mrt 2017
    726
    413
    63
    Ik weet uit ervaring dat het ook ver na die 12 weken nog mis kan gaan. Je moet doen waar je je zelf prettig bij voelt. Als jij denkt dat je het nu al aan je kan zien, misschien moet je het dan vertellen. Overigens dacht ik dat bij mn vorige zwangerschap ook en toch was iedereen verbaasd toen ik het vertelde op mn werk, niemand had wat gezien.
    Dus wie weet valt het ook wel mee.
    Tegelijkertijd kun je je afvragen, wat als het misgaat? Dan weten veel mensen dat en kun je ineens uit onverwachte hoek steun krijgen.
    Alles heeft zn voor- en zn nadelen zeg ik altijd maar!

Deel Deze Pagina