Ik heb afgelopen zondag een positieve zwangerschapstest gehad. De maand ervoor heb ik een hele rare menstruatieperiode gehad. Klein beetje bruinverlies en heeeel veel pijn in buik, richting eierstokken en de hele rug. Ik kon er niet meer om functioneren. Twee negatieve testen gehad. Een echo gehad van de onderbuik, waar niets uit is gekomen. Ongeveer een ruime maand later ging ik niet menstrueren, wel steeds wat hoofdpijn en moe. Dat begon op dinsdag. Vrijdag begon mijn tepel zeer te doen en het weekeind begonnen ze er allebei wat groter uit te zien. Voor alle zekerheid maar een test gedaan. Positief dus. 1 borst is aanzienlijk gegroeid en de ander een heel klein beetje, maar sinds gisteren heb ik het idee dat het niet meer verder groeit, ook neemt de pijn aan de tepels af. Wel heb ik af en toe een hele gevoelige onderbuik. Moe ben ik ook eigenlijk niet meer. We proberen al 4 jaar een kleintje te krijgen. In 2009/ 2010 hebben we twee ICSI pogingen gedaan waarvan ik twee keer zwanger ben geraakt. Helaas is dit ook allebei voor de drie maanden fout gegaan. Dit is de eerste keer dat ik spontaan zwanger ben geraakt. Ik maak me nu ook grote zorgen of het wel goed blijft gaan, helemaal nu sommige symptomen af lijken te nemen. 2 juli kunnen we pas naar de verloskundige. Kan iemand mij ook vertellen of dat ik me zorgen moet maken over de afnemende symptomen?
Hoi P26, Ik zou me niet echt zorgen maken dat je symptomen wat minder worden. Dat wisselt heel erg namelijk. Ik ben ook pas net zwanger, en de ene dag heb ik er meer last van dan de andere dag. Denk dat we er juist nog eventjes van moeten genieten, want als ik het hier zo lees, beginnen de echte symptomen rond je 6e tot 8e week. Ik ben met vlagen heel misselijk en heb ook met vlagen buikpijn. Ook de pijnlijke borsten worden soms wat minder. Voor hetzelfde geld heb jij er morgen ook weer meer last van!! Hoop dat je een beetje gerustgesteld bent. Liefs
Ik ben blij om dit te horen, ik denk dat het vooral onzekerheid is doordat het al twee keer is misgegaan. En 1 keer spontaan in 4 jaar is ook niet echt dat ik kan zeggen van ach de volgende keer beter. Jij ook gefeliciteerd, is dit je eerste zwangerschap?