Snap niets meer van Marktplaats

Discussion in 'De lounge' started by happyglow, Apr 13, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. happyglow

happyglow Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    2,101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Ben ik echt de enige hiermee?

Ik speurde als student (zie: 6 a 7 jaar terug) wel eens naar klusjes die ik na schooltijd kon doen voor een extra zakcentje. Ging heel handig, gewoon naar de rubriek, je klikte je postcode en drukte op GEZOCHT en keek wat mensen allemaal zochten. Maar als je dat tegenwoordig wilt doen heb je een hele nieuwe lay-out.

Diensten en vakmensen is tegenwoordig betaald dus huis/tuin/keuken klusjes vind je er niet meer en dan nog kun je nergens klikken op gevraagd/gezocht. Wat je normaal altijd wel kon! Ik kan dus alleen maar bedrijven zien die zich aanbieden maar geen hulpvragers die hulp zoeken bij dingen...

En stel dat ik als gastouder een advertentie neer zou zetten zou ik daarvoor moeten betalen (dat snap ik ergens ook wel als bedrijf zijnde) maar als mensen daarop reageren moeten ze ook betalen... dat is toch scheef...?! Dan denk ik, zet ik mooi mn mail adres en telefoonnummer in mn advertentie, kost dat ook weer extra... Hoe doen mensen dit die gewoon naast hun school wat leuke oppasklusjes willen zoeken...?

Ben ik de enige die dit zo verwarrend, scheef en krom vind? Waar is die gezellige handige website gebleven waar ik vroeger zo graag heen ging?!

2. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    ik snap het probleem niet zo eigenlijk....
    ik typ gewoon oppas of huishoudelijke hulp gezocht en ik krijg een hele lijst van mensen die een oppas of hulp zoeken in de buurt....

ik kan ook gewoon een gratis advertentie plaatsen onder oppas aangeboden of zo.

3. happyglow

happyglow Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    2,101
    0
    0
    Maarssen
    echt?! Dan doe ik al tijden iets gruwelijk fout volgens mij...:(:(

4. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ik loop er ook tegenaan. Zo zoeken wij een oppas voor zo nu en dan maar als ik een advertentie wil plaatsen dan moeten dat tegenwoordig onder 'kinderen en babies' - 'Overige'. Als ik dit onder diensten wil plaatsen dan moet ik idd. betalen en daar begin ik niet aan. Hang wel een briefje in de supermarkt :)

5. henkie24

henkie24 Niet meer actief

ik heb pas een oppas gevraagd via diensten en heb niets hoeven te betalen hoor

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik vind het hele nieuwe marktplaats 3x niks.
    Zo jammer, vind de site een stuk minder vriendelijk.
    Wat ik graag deed, was gratis in toetsen en een straal van 15 km ofzo. Nu kan dat niet meer. Moet een categorie aanklikken.
    Heel irritant.

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Als je idd gezocht in je zoekbalk erbij zet krijg je wel meer advertenties.

Mis zelf de " kijk in uw wijk" rubriek. Vond het altijd heerlijk om te kijken wat de buren te koop hadden staan :D

8. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

Jan 1, 2011
    2,126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    ik kan gewon gratis in typen en dan binnen 10 km aanklikken hoor.
    Categorie moet je gewoon niet kiezen..

maar ben het er wel mee eens dat ik de nieuwe mp ook niet fijn vind.

9. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Ik vind het altijd zwaar irritant dat er zoveel webshops ed tussen staan...

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik zie het! Dat was eerst echt nog niet zo.... Denk ik :p

En de kijk in je wijk mis ik ook.

11. Minerva

Minerva Niet meer actief

Ik ben steeds een beetje aan het zoeken naar een babykamer en er zit ZOVEEL reclame tussen... Dat vind ik irritant! Het is gewoon speuren naar advertenties van particulieren tussen al die webshops zoals Kadocus e.d. Dat maakt het bijzonder onduidelijk en steeds vervelender om nog MP te gaan gebruiken.

Ik ben bang dat MP zo aan zijn eigen succes ten onder zal gaan. Niet alle "vernieuwingen" en "verbeteringen" zijn goed...

12. happyglow

happyglow Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    2,101
    0
    0
    Maarssen
    Dat denk ik dus ook... Ik gebruik het al een stuk minder dan vroeger en ga 9 van de 10 keer naar alternatieve sites toe via google. Vroeger gebruikte ik google niet eens dan was het direct marktplaats.

13. Rosa5

Rosa5 VIP lid

Oct 21, 2011
    7,561
    1,935
    113
    Dat mis ik ook, lekker gluren bij de buren.:p

Share This Page