Afgelopen dinsdag is het begonnen met spugen en diarree. Die dag hield hij niks binnen en heeft hij 0 plasluiers gehad. 's Avonds de hap gebelt, daar nog z'n fles er in de wachtkamer uit gegooid (over/in mijn kleding ), doorgestuurd naar de SEH en vanuit daar opgenomen op de kinderafdeling omdat hij aan het uitdrogen was. Die nacht via sonde 400cc ors gekregen, omdat hij dus niks binnen hield. De volgende dag was hij nog steeds niet fit, maat haalde zijn minimale intake van 450cc wel net zonder sonde (450cc is gebaseerd op gewicht). Gisterochtend mochten we dan ook weer naar huis, nadat hij 's ochtends een fles van 200cc op dronk. Thuis wilde hij echter alweer amper meer drinken/eten. 's Avonds de kinderarts van de afdeling nog gesproken en we moesten de volgende dag bellen als hij nog minder wilde drinken of nog minder zou plassen. Donderdag had hij 320cc op en 3 mini plasluiers. Vanochtend ook weer netjes z'n eerste fles van 200cc op. Luier verschoond, hij had flink gepoept (geen diarree) en een beetje geplast. Niet super veel, maar ook niet weinig. Helaas de rest van de dag ook weer alles -op een danoontje knijpzakje na- geweigerd. Fles draait hij z'n hoofd van weg, kokhalst of duwt hem zelf uit z'n mond terwijl hij wel honger heeft. Totale intake vandaag is zo'n 330cc inclusief fruit en danoontje. Weer veel te weinig dus. 2 Plasluiers, een van 30 gram en een ini mini, sinds 08:30 en 2 diarree luiers. KA weer gesproken en als wij het vertrouwden mochten we het nog 1 nachtje aankijken. Daarna moet hij toch echt weer genoeg zelf gaan drinken en beter gaan plassen. Mijn zoontje is erg licht 7,3 kilo bij 73 cm en heeft dus niet zoveel bij te zetten. Ook eet en drinkt hij altijd al slecht, weigert veel, maar melk tot op heden nog niet. Maar die minimale intake van 450cc is nu toch wel belangrijk. Is dit nou een normale ontwikkeling bij buikgriep, dat ze niet genoeg willen drinken, of is ons mannetje weer lekker extra moeilijk aan het doen ? Hoe ging dat bij jullie?
Als hij melk niet weigert dan melk geven, desnoods iets verdund maar drinken is belangrijk. Hij is idd licht en als hij al moe is, zal hij minder snel drinken omdat alles energie kost. Misschien ORS halen en ik zou het verder niet lang aankijken en weer aan de bel trekken. Als hij niet drinkt komt hij gauw in een cirkel terecht
Dat is het probleem, hij weigert zijn melk ook sinds hij thuis is. Hij heeft het meteen door als de fles in z'n mond komt.. Fiep daarentegen zuigt hij wel driftig op. Vannacht toch zo'n 100cc gedronken om 3:30 en hij slaapt nu nog, dus ik ben benieuwd zometeen. Hij krijgt wel speciale calorierijkere melk die zwaarder op de maag ligt. Dus ik begrijp aan de ene kant ook wel dag hij daar geen zin in heeft, mocht hij nog last hebben van z'n maag. Maar hij drinkt níks anders. Dat spettert hij allemaal weer naar buiten.
Ons meisje is wel een stuk jonger, maar het duurde anderhalve week voordat ze weer normaal at. Hoop dat het bij jullie niet zo lang duurt. Beterschap en sterkte.
Maria, wilde ze toen ook niet genoeg meer eten en/of drinken en heeft ze daar voor opgenomen gelegen? Net z'n ochtendfles 90cc van op, dus ik ben benieuwd wat de kinderarts zegt. Hij is wel weer een stuk vrolijker en actiever, niet echt ziek meer dus. Maar dagen achter elkaar slechts 300cc binnen krijgen lijkt me toch ook niet helemaal gezond.
Ons mannetje had vorige week zaterdag buikgriep gekregen en drinkt pas sinds vandaag weer redelijk. Wij hebben hem zoveel mogelijk dingen die hij "interessant" vind gegeven. Dan drinkt hij het meest. Dus bij een pakje met een rietje (Alpro soja met bosvruchten smaak sloeg aan) of een knijpfruitje. Weet dat het bij jullie kindje wat lastiger is... Onze huisarts zei dat we hem ook cola mochten geven zonder prik ( even schepje suiker doorheen roeren dan is de prik eruit). Dit zou hetzelfde werken als ors maar is lekkerder. Al vond ons manneke het allebei niks. Maar misschien kun je daar nog iets mee.
Heb je het al op een andere manier aangeboden ? Misschien asocieert je zoontje nu de fles met spugen etc. Kijk eens of hij het uit een beker met rietje wilt ? Hier 3x buikgriep gehad en de volgende dag drinkt ze weer normaal.
Dankje voor de tips Hanneke! Hopelijk is jouw mannetje ook weer helemaal beter. Ikdus, dat is ook een van mijn gokken. Dat hij er nu gewoon een nare associatie mee heeft gekregen. Hij kan alleen nergens anders uit drinken, we hebben al van alles geprobeerd en hij wil/kan alleen drinken uit een fles. Hij krijgt nu zo'n 400cc vocht binnen op een dag. Minder dan voor hij ziek was dus. Dat is dan inclusief vocht uit fruit/avondeten/kwark. Vandaag ook wezen wegen, dat viel me wel heel erg mee. Hij is niet afgevallen! Wel slechter aangekomen, maar dat zien we over een maandje bij de kinderarts wel . We zijn nu aan het bijhouden hoeveel hij drinkt per dag. Als hij nog een paar dagen slecht drinkt, ga ik contact opnemen met de kinderarts. Hij weigert gewoon de fles na een paar slokken. Volgens mij heeft het níks meer met het ziek zijn/voelen te maken.
hoi hoi onze zoon heeft voor 2 weken geleden ook buikgriep gehad.. en ondertussen koorts en 6e ziekte gehad en is ook opgenomen geweest.. Ik kreeg er dan ook maar geen druppel vocht in... geen drinken, geen warm eten geen knijpzakjes fruit en kwark wat hij zo lekker vind, geen danoontjes helemaal niks! Na dat hij uit t zhuis kwam nog wel wat moeizaam maar het gaat nu weer wat beter.. Een week later, weer 3 dagen koorts, loopoor een week gehad (heeft buisjes en neusamandelen zijn geknipt)nu AB kuur om m net even een zetje in zijn rug te geven.. Drinkt je kindje altijd al slecht zn flessen?Want Senn vond zn flessen nooit interessant, lekker.. Heel veel succes en beterschap! ik weet hoe lastig moeilijk het is..
rietjesbeker van de HEMA misschien een tip?dat heb ik op een gegeven moment gedaan en dat hielp opzich wel.. Of de 360C draaibeker, oefenbeker van Advent...zelf leren drinken zeg maar..wel anders en interessanter ... misschien dat hij dat wel wat meer drinkt? Rietjesbeker is hier wel een groot succes....