Vrouwen met veel overgewicht?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sorien, 14 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sorien

sorien Actief lid

3 apr 2012
    432
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi
    Ik ben nu 23 weken in verwachting.
    Alles gaat super goed:D
    Alleen heb ik vanaf het begin al behoorlijk overgewicht :(
    Nu ben ik tot hede toe nog maar 2 kg aangekomen van 105 kg naar 107 kg.
    Ik ben trouwens 1.68 lang.
    Verder eet ik extra gezond en probeer ik goed in beweging te blijven ondanks dat ik moe ben.
    Zijn er nog meer stevige meiden die tijdens de zwangerschap ook gewoon aankomen?
    En zo ja hoeveel ben je al aangekomen?

2. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Ik woog bij begin zwangerschap 142kilo bij 1.73 dus super te zwaar. Alles goed verlopen in de zwangerschap 7 kilo aangekomen en uiteindelijk ingeleid bij 42 weken 72uur later bevallen.

3. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    Nu heb ik zelf geen overgewicht, maar ik weet dat de verloskundige zegt dat je in een zwangerschap ook hoort aan te komen. En dan vind ik het percentage tegenover jouw gewicht wat je bent aangekomen niet veel. Zo gemiddeld komt een vrouw in de gehele zwangerschap 9 tot 12 kilo aan. Er zijn vrouwen die door veel spugen in het begin minder aankomen en er zijn ook vrouwen die 25 kilo aankomen;). Zelf ben ik nu bijna 40 weken zwanger en ben ik 9 kilo aangekomen. Dit is om je een idee te geven van het gemiddelde;) ik hoop dat je er iets aan hebt!!

4. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Bij mijn 1e 1kg aangekomen, bij de 2e 15kg eraf....startgewicht beide tussen de 115 en 120 kg, bij lengte 1,74.

Maar ja ik heb bij beide de longen uit me lijf gekotst 9 maanden lang.

5. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ik ben bijna 33 weken zwanger en ben 8 kilo aangekomen tot nu toe. Overigens woog ik aan het begin van de zwangerschap 88, was net 57 kilo afgevallen na een Gastric Bypass operatie. Balen dat het nu weer oploopt maar volgens de Verloskundige een volkomen normaal proces, ook bij zwaardere dames.

6. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    De 1e 20 weken maar een paar kilo aangekomen, ook niet misselijk geweest enzo.
    In de 6 weken erna bijna totaal nu 10kg aangekomen.
    Ik zit nu ook boven de 100 kg. Maar volgens de gyn is dit normaal dat ik aankom.

7. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

27 dec 2011
    671
    0
    16
    Ik ben in totaal een kilo of 7/8 aangekomen waarvan de meeste de laatste weken en dan voornamelijk vocht!

8. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    hier bij de eerste 7 kilo in totaal aangekomen

starte toen boven de 100 met een lengte van 168

nu bij deze zs tot nu toe 4.5 kilo en moet nog 15 weken.
    start was dit keer net onder de 100

9. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hier startgewicht 114 kg.. Begin kwam ik bijna niks aan.. Nu aan het eind veel vocht.. totaal 12 kg aangekomen..

10. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

ik heb helaas ook overgewicht en kom gewoon aan tijdens de zwangerschap;) ben nu al bijna 10 kilo aangekomen:(

bij mijn zoontje was ik 15 kilo lichter en ben maar 5 kilo in totaal aangekomen en na de bevalling waren er 13 af.

11. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Bij gezondheid staat ook een topic "dik en zwanger" dan kun je lezen dat er vele dames zijn.
    Ik ben bij de eerste eerst 4 kilo afgevallen. Daarna ben ik die weer aangekomen en op het eind in totaal ongeveer 8 kilo aangekomen. Die was ik direct na de bevalling weer kwijt. Grote baby, veel vocht, grote placenta.
    Bij deze begin ik 15 kilo lichter dan bij de eerste. Ik ben nog niet aangekomen, maar omdat ik wel een buikje heb, vermoed ik dat ik op mijn heupen en benen iets ben afgevallen. Ook mijn broeken zitten ruim. Interessant genoeg past mijn zwangerschapskleding nog prima. Vermoedelijk ben ik bij de vorige keer meer afgevallen dan ik dacht, maar zie je dat niet op de weegschaal omdat de buik zo groeit.

Ik zit deze keer onder een BMI van 40. Dus mag bij de verloskundige onder behandeling. Ik ben maandag ontslagen uit zorg bij het ziekenhuis, daar was ik ivm in eerste instantie fertiliteitsproblemen (onafhankelijk van mijn gewicht) en daarna bloedverlies en een tijdelijke tweelingzwagerschap. Inmiddels ben ik gewoon zwanger van een vitale eenling en mag ik me volgende week me melden bij de verloskundige.

12. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Bij mijn vorige zwangeschap ben ik maar 4 kg aangekomen Was zwanger van een tweeling. Had een begin gewicht van 132kg.
    Na de bevalling was ik bijna 20 kg lichter............
    Nu ben ik iets lichter gestart en al 3 kg aangekomen, zie wel waar het eindigd.

13. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    ik begon met 94 kg en ben nu 2,5 kg aangekomen! Ik probeer echt gezond te eten, maar moet zeggen dat de behoefte naar slecht eten errug aanwezig is...

14. Nathalie20

Nathalie20 Actief lid

10 mrt 2012
    122
    0
    0
    Verzorgende, Baby's!:D
    Hoi meid!

Hier was mijn startgewicht 103kg. eerst 1,5 kg afgevallen. 3weken terug weer terug op 103kg. Daar blijf ik nu een beetje op hangen... Maarja kan nog van alles gebeuren;)

15. Sjaantje

Sjaantje Bekend lid

25 jul 2006
    663
    0
    16
    Dordrecht
    Vorige zwangerschap op 96 begonnen en 103 geeindigd, was goed te doen en kwam een paar kilo minder uit de zwangerschap. Helaas zijn ze er nu dubbel bij en ben nu 107 kilo begonnen bij de zwangerschap en nu 2 kilo kwijt, maar die komen er vast snel weer bij!
    Na deze zwangerschap hoop ik toch echt ergens eens de kracht te vinden om langdurig en goed af te vallen... voel me zo schuldig dat de kids zo'n ongezonde moeder hebben anders.

16. rinnie

rinnie Bekend lid

11 apr 2008
    660
    0
    0
    Ik ben op 102.2 begonnen, weeg nu 108.2, dus precies 6 kilo erbij. Paar weken geleden ineens 3 kilo erbij door al het vocht wat ik vasthoud, hopelijk is het er na de bevalling weer snel af ;) .

17. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Bij mijn eerste gestart op 92 kg, toen afgevallen tot 20 wkn door weinig eetlust naar 86 kg, daarna tot bevalling weer 20 kg aangevlogen (terwijl ik echt niet zo veel at en door maagzuur ook erg vetarm etc). Bij bevalling ongeveer 106 kg dus.
    10 dgn na de bevalling stond de teller op 91 kg :D en kon ik gewoon mijn oude broeken aan.

Bij mijn tweede gestart op 93 kg, tot 22 wkn rond dat gewicht blijven schommelen ondanks dat ik echt dag en nacht (gezond) GEGETEN heb (12 boterhammen op een dag was geen uitzondering!) vanwege behoorlijke misselijkheid. Daarna weer snel 20 kg aangekomen tot ongeveer 34 wkn. Een flinke buikgriep met 36 wkn en ook de weken erna nog gestaag wat afgevallen, waardoor ik bij de bevalling weer ongeveer 106 kg was.
    Wederom 10 dgn na de bevalling teller op 92 kg en mijn eigen kleren gewoon weer aangekund.

Nu gestart met 98 kg (tijdens de BV periode van mijn dochter is er 5 kg aangekomen die is blijven hangen ;)) en momenteel met staat de teller op 90 kg met 11 wkn omdat ik erg veel last heb van misselijkheid/spugen dit keer :(. We zullen wel weer zien waar het gaat eindigen, maar ik ben in ieder geval niet meer bang voor zwangerschapskilo's die blijven hangen, omdat het dus nog nooit gebeurd is... (de BV daarentegen ;)...)

18. ptries

ptries Bekend lid

22 feb 2011
    874
    834
    93
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Er is ook al een zwangerschaps club hier op t forum
    ''overgewicht en zwanger' misschien leuk om aan deel te nemen...

19. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    Ik was net 14 kilo afgevallen toen ik zwanger raakte met 113 kilo, eindgewicht (naja laatste keer dat ik op de weegschaal durfde te staan) was 136,5 kilo :') dit was met 36 weken ongeveer. Met 38 bevallen. En nu alweer 30,5 kilo kwijt :) en dat gaat niet bepaald vanzelf maar ik weiger zo een moddervette moeder te worden die bepaalde dingen niet kan door conditie of omvang. Dat je te dik bent moet je zelf weten maar als je je kind dingen moet ontzeggen omdat je zelf totaal geen zelfbeheersing hebt vind ik dat flink egoistisch.

Deel Deze Pagina