Onze dochter heeft vandaag heel weinig gegeten, \nou weten we inmiddels waarom. Heftige diarree en spugen. Ze heeft wel redelijk gedronken maar niet superveel.. Na het spugen vanavond wilde ze niks meer, zelfs geen drinken dus maar op bed gelegd en ze viel direct in slaap. Maar wat kan ik haar nu het beste te eten geven (als ze iets wil)? Gewoon de normale dingen? ORS heb ik in huis maar wilde ze daarstraks dus niet hebben..
Hier ook een klein meisje met buikgriep. Wij hebben haar iedere keer kleine beetjes van 70cc melk gegeven, iedere 1,5 a 2 uur als ze wilde. Dat was gisteren. Inmiddels zitten we weer op 130cc en heeft ze vandaag een stukje banaan en een paar hapjes fruit en groente gehad. Beterschap!
Het is belangrijk dat ze drinkt, heb het zelf een aantal weken terug ook meegemaakt, heel zielig! Ik kreeg toen van de kinderarts de tip om ipv ors AA drink (zonder prik) te geven. Daar zitten dezelfde mineralen in en het is (mier)zoet, dus dat willen ze vaak wel. Bij mijn zoontje werkte het iig goed en hij dronk het gelijk. De HAP vertelde mij dat ORS bij hele kleintjes vaak geen succes is omdat het simpelweg vies is en ze het niet willen drinken.
beter geen melk geven, dat kunnen de darmen niet goed aan. Ik geef altijd aquarius. idd net als AA drink maar minder zoet, van aa ga ik zelf iig alsnog overgeven en hoofdpijn doordat het zo enorm zoet is. eten is niet zo belangrijk
Zwarte bessen sap en bouillion is wat wij als tip van arts kregen. Eten is niet zo belangrijk, daar zou ik gewoon je kind in volgen, wat zij aan geeft. Goed drinken is vooral belangrijk.
dextro poeder. misschien iets beter? zou nooit aa geven vanwege de kleurstof enzo op deze leeftijd. plasluiers in de gaten houden en vocht op pijl houden. gefeliciteerd met je zwangerschap! pril nog.
Thanks! Het gaat wel iets beter vandaag, ze heeft niet meer gespuugd, wel diarree. Ze eet wel gewoon fruit en beetje groenten. Drinken niet heel veel.. Heb aangelengde aa gegeven, ass van de huisarts gaf tzelfde advies...