hallo meiden, mijn vraag is dus of er nog meiden zijn waar hun baby voor is op zijn/haar gewicht? bij mij is dit dus het geval! mijn baby weegt nu al 2 kilo en 100 gram! en zou eigenlijk maar 1 kilo 500 gram mogen wegen! vind dit soms vreemd want ikzelf ben nog maar 7 kilo bijgekomen! mijn baby verzwaarderd sneller dan ikzelf! komt wellicht doordat mijn suiker te hoog is! vandaag mocht ik bellen om te horen of ik aldan niet zwangerschapsdiabetes heb! zit er wel een beetje mee in! daarnet gebeld maar ze neemden nog niet op! ik probeer straks nog eens! wie heeft dit nog of gehad en hoe is het afgelopen? dikke kus xxx
he, Kan zeker door te hoog suiker komen, maar maak je er niet al te druk om.. Vaak trekt het nog wel ietsje bij of ze gaan je eerder inleiden mocht de kleine echt te groot worden. Kleintje pakt ook echt wel van jou lijf wat hij/zij nodig heeft. Onze kleine loopt 2 weken voor hij woog dat ik 34+ 1 weken was 2800 gram, dat is normaal bij 36 weken. Bij mij is dit alleen maar prettig vanwege dreigende vroeggeboorte, het komt bij mij dus ook echt van alle rust die ik heb gehad.. lig nl. vanaf 30 zo goed als plat.Hij gaat eerder komen, maar waarneer maakt niet zo veel uit dus meer want hij heeft voldoende gewicht :lol
hey, dankje voor antwoord! ja de gynaecologe had dat ook al gezegd moest de baby te zwaar worden laten we het inleinden, maar ik zou natuurlijk liever hebben dat de baby blijft zitten! omdat ze zeggen dat te vroeg geboren worden niet goed is, en dat ze dan miss een mentale achterstand hebben! ben je daar dan niet bang voor?
Hier loopt beeb ook voor, welisweer een week maar net als bij mimi83 dreigende vroeggeboorte dus hij kan me niet snel genoeg groeien nu! Bij 28+6 woog beeb 1300 gram, en afgelopen dinsdag (30+4) ca. 1600/1700 gram.
Bij mijn eerste liep ik ander halve week voor (is ook bij 37 weken geboren) en ook deze kleine ligt op voor in groei...
hey meiden, alvast bedankt voor jullie reacties! een ding is al van de baan: ik heb geen zwangerschapsdiabetes! moet enkel wat op mijn suikergebruik letten! ben zo blij en opgelucht! maar hoop toch dat de baby nu niet meer te snel verzwaarderd hoor! zit er wel een beetje mee in! dikke kus x
He in princiepe is de kleie klaar met 34 weken, daarom remmen ze vanaf 34 weken ook niet meer. Tuurlijk is het beter als die kleine blijft zitten tot 37 weken omdat ze dus daarvoor zichzelf niet goed warm kunnen houden en daar veel energie naar toe gaat. Meestal als een prematuur een mentale achterstand heeft is dat vanwege geboorte voor 34 weken.. Ik ga ervan uit dat het kleine meneertje blijft zitten in mijn buik tot in ieder geval aankomende maandag, dan ben ik 35 weken en meneer dus 37 weken.. Ik ben allang blij dat hij nog zit, als je je voorbereid heb met 30 weken op een evt. vroeggeboorte ben je erg blij als je de grens van 34 weken haalt.. die grens bestaat niet voor niets anders remden ze wel door tot 37 weken. gelukkig geen suiker en dan dus inderdaad en beetje opletten met wat je eet. maak je er niet al te druk over, je kan er toch verder niets aan veranderen met welke snelheid de kleine groeit..succes met suiker mindering..