Hallo, Ik weet nog goed dat ik tijdens mijn eerste zwangerschap het regelmatig voelde als de kleine de hik had, maar nu bij de tweede zwangerschap heb ik dat volgens mij nog helemaal niet gevoeld. Ik voel overigens de kleine wel best veel bewegen en schoppen hoor, dus daar maak ik me niet druk over, maar het lijkt me wel normaal als ze de hik hebben zo nu en dan door het inslikken van het vruchtwater? Voelen jullie wel of geen hik bij de kleine?
ik had het bij 24weken ook nog niet, dus ik dacht mmm apart. Nou zo rond de 28 weken wel hoor, en ik voel het regelmatig. Het verschilt dus een beetje wanneer je het gaat voelen. De ene keer wat sneller als de andere keer, net als met bewegen!
Bij mijn eerste zwangerschap nooit gevoeld. Nu weet ik het niet zeker... voelde gisteren een paar ritmische klopjes (stuk of 6 keer ofzo) maar of dat de hik is geweest....????
Ik heb mijn hele zwangerschap nooit een hik gevoeld, terwijl ik de baby toch flink voelde bewegen.....
Ik heb het tot nu toe maar 1 keertje gevoeld en daarvoor eigenlijk nooit. Volgens de verloskundige kan dat ook prima hoor, je hoeft het niet altijd te voelen.
Ik voel het ook pas vanaf een week of 30 hoor! Als je het één keer voelt herken je het meteen. Het is een tikje onderin je buik meestal, bij mij duurt het zo 5 tot 10 minuten
Hier ook pas vanaf een week of 30 dat ik de hik voel. Terwijl ik alle andere bewegingen luid en duidelijk merk
wel, heel erg vaak vanaf week 28 al.. Maar bij mij op zwangerschapscursus zijn er mensen van 30 weken die het nog nooit gevoeld hebben ..
Jaa hier ook wel gevoeld, onze kleine heeft bijna dagelijks wel de hik.. Voel het dan onderin mijn buik (ritmische tikken) en soms ook wel aan de rechterkant van mn buik, en dan gaat mijn buik helemaal bewegen haha, komt omdat de kleine met de rug daar tegen aan ligt, dus de vk zei tegen mij dat het dan door middenrif komt..
Ik heb dat dus bij beide zwangerschappen nooit gevoeld. Maar moet ook zeggen dat de kinderen hier heel weinig de hik hebben gehad na de bevalling. Oudste twee af en toe een keertje en de jongste heeft nog nooit de hik gehad. Dus misschien hadden ze dat in mijn buik ook (bijna) niet, vandaar dat ik het niet heb gevoeld denk ik dan. Liefs, Hanneke!
Nathan heeft buiten de buik ( ) vaak de hik! Vooral als hij te hard gelachen heeft is het raak. Gelukkig heeft hij er nooit 'last' van gehad. Waarschijnlijk zal deze baby het dus niet hebben.
Ik weet pas van vorige week dat die ritmische tikjes de hik is. Ik voel het al verschillende weken...
Bij mij dus precies hetzelfde bij de 1e en nu dus nog niet gevoeld, vandaar mijn vraag, maar als ik de verhalen hier zo lees is het allemaal vrij normaal en verschilt het per zwangerschap. We wachten het maar rustig af dan hè. Ik voel de kleine in ieder geval tot nog toe goed bewegen, dus dat is wel prettig.
ik heb het nog maar 1x heel goed gevoeld 2de keer dacht ik dat het zo was ma weet het nog steeds niet zeker en voor de rest heb ik t nooit meer gevoelt. maar de kleine beweegt wel enorm veel dusja niet echt iets waar ik me druk om maak ;P
Volgens mij verschild het gewoon per kindje. Van onze tweeling had er 1 wel heel vaak de hik in mijn buik en de andere maar een paar keer.
Hier ook een druk meisje, voel haar echt bijna de hele dag! Maar de hik, hooguit 2 keer gevoeld! Gek, want op bijna elke echo die we hebben gehad, had ze wel even de hik! Snap er ook niks van, haha.