Zwemmen en een poepluier!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door liefjuh4you, 27 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefjuh4you

22 dec 2010
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga straks voor het eerst zwemmen met mijn dochtertje!
    heb een leuk badpakje voor haar en zwemluiers...
    waar ik nu bang voor ben is........... dat ze poept in die zwemluier!!!
    wie is dit wel eens overkomen?
    lekt hij dan gelijk door?

2. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Ik ben een aantal keer wezen zwemmen met ons meisje.
    Heb toen ook een zwemluier om gedaan. Ze heeft nog geen een keer gepoept terwijl we aan het zwemmen waren.
    Mocht je meisje dat nu wel doen, dan denk ik dat die zwamluier zijn werk wel doet en alles er netjes in blijft hoor!

3. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

ik zwem veel met onze zoon, hij heeft nog nooit gepoept.
    ik heb wel altijd een zwemluier aan.
    Wat ik van mijn vriendin begreep is dat de plasjes gewoon in het water verdwijnen en dat de poepjes worden opgevangen.
    maar zoals ik zeg, ik heb nog nooit een poepje gehad, maar ik durf ook niet zonder.
    gr brenda

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja, je hebt niet voor niets een zwemluier aan.. dat is júíst voor de poep.
    Voor noodgevallen kun je altijd een reserve zwemluier meenemen. Bij onze oudste is dat wel nodig. Die heeft er sinds ze 1,5 is ofzo, nogal een handje van.
    Toen ze klein was gebeurde het zelden- dan zijn ze ook korter in het water, dus dat scheelt ook. Als je een uur in het water bent of 1,5 uur - dan heb je natuurlijk meer kans dan wanneer je 15 of 20 minuutjes in het water bent.

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ties heeft eens diaree gehad in het zwembad. Alles bleef heel netjes zitten. Ik heb altijd een reserve zwem luier bij.

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Dochter heefttoen ze klein was ook een keer in de zwemluier gepoept. Ik was blij dat ze er eentje aan had zullen we maar zeggen ;)!

Vanaf dat moment twijfel ik echt niet meer aan het nut van zo`n zwemluier! Zoonlief heeft er ook eentje aan in het zwembad. Meestal zullen ze niet poepen, maar aangezien ze niet zindelijk zijn is het niet uitgesloten dat ze het toch doen.

7. brenda1976

bij ons peuter en voorheen babyzwemmen deden veel moeders het niet. Tja ik dacht ik hoop dat ik dus nooit een drol voorbij zie drijven. Want dan ga ik wel het water uit. Vind dat echt goor.
    Maar ligt denk ik aan mij :)

8. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.217
    1.282
    113
    Centrum België
    Hier ook al gehad dat er iets in het luiertje zat. Geen lekproblemen gehad.
    Wat ik wel doe, is een schaartje meenemen om de luier los te knippen - je wil geen vuile, natte, plakkerige luier naar beneden trekken met een spartelende baby - kans dat het overal zit :D

9. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

nou ik heb ook meteen het antwoord op een vraag die ik ook had... stel je toch voor hahahah

10. brenda1976

kan je ze niet scheuren aan de zijkant? die van mij wel namelijk.
    heel makkelijk :)
    doe altijd zo de zwemluier uit.

11. Jelle is ook niet vies van een poepje doen in het zwembad... mama vindt het minder prettig. Zonder zwemluier moet je er helemaal niet aan denken natuurlijk, maar ook met zwemluier is het schoonmaken geen pretje, zeker niet als het wat dunner is.
    Ik heb trouwens wel meegemaakt dat het wat lekte. Nouja, lekte... als het al wat dun is, en je hebt het niet in de gaten, dan gaat na een half uur spelen in het water ook die poep wel oplossen zeg maar, en op een gegeven moment spoelt er dan ook wat uit. Dan is het dus echt de hoogste tijd om actie te ondernemen ;)

12. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.217
    1.282
    113
    Centrum België
    Die ik had zaten zo strak als maar kon... Mss afhankelijk van het merk of zo?

13. brenda1976

had je geen maatje te klein ;)

14. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

ik heb die van kruidvat gekocht en die kun je an de zijkant open maken

15. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Onze dochter heeft er ook een handje van om in het zwembad te gaan poepen.
    Het is elke keer wel raak.
    Dus zij heeft altijd zwemluiers aan.

Wel vind ik het echt een crime om haar daarna goed schoon te krijgen.
    Het poep is korrelig geworden door het water en je krijgt het echt moeilijk weg.
    Pfff wat een werk altijd!

16. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik laat ze hier sowieso altijd al als ik zie dat ze gepoept heeft, op de wc staan.. niet heel veilig misschien ;) maar dochterlief staat stevig. Voetjes op de wc rand - handjes vast aan de closet. Dán maak ik de luier open zodat alle drap in de wc dondert.. en dan zijn we het ergste meteen kwijt...de rest gauw even met billendoekjes..

Deel Deze Pagina