Buikgriep

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wup, 18 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Hoi meiden,

Mijn zoontje heeft sinds vannacht/vanmorgen buikgriep. Hij heeft waterdunne diarree (er komt nu niet veel meer uit) en hij geeft alles weer over wat hij binnen krijgt. Hij heeft iig sinds twee uur vanmiddag niet meer geplast. Wel wil hij heel veel drinken, maar hij kan het gewoon niet binnenhouden. Hij ligt nu sinds half 7 op bed en volgens mij slaapt hij. ORS heb ik nu niet in huis maar ik denk niet dat het zin heeft om het nu te geven, omdat het er toch weer uitkomt. En nu hij slaapt wil ik hem ook niet meer wakker maken.

Hebben jullie nog een gouden tip wat ik het beste kan doen? Ik hou er niet zo van om de huisartsenpost te bellen, ze doen toch eigenlijk nooit wat.

2. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    weet niet hoe oud hij is?
    mijn moeder gaf ons altijd cola, liefst koud, met z veel mogelijk prik... een heel glas achter elkaar opdrinken... schoont de maag op.. vaak geven ze dan nog 1x over en dan is het klaar..

let op.. helpt alleen als ze nooit koolzuur drinken...

3. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Hij is 18 mnd dus cola lijkt me niet zo geschikt. Hij kokhalst nu alleen nog maar.

4. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Zodra hij iets kan drinken, kun je hem afgekoeld kookvocht van rijst geven: dat verminderd de diaree. Cola is niet goed, maar werkt wel heel goed tegen misselijkheid (was vorige week zelf ziek vd buikgriep en kon alleen maar kleine beetje cola verdragen) O ja en ook niet zo best voor een dreumes, maar perziken uit blik!! Heel goed bij misselijkheid en buikgriep: blijft goed in de maag

Zielig hoor, heel veel beterschap

5. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    wij kregen de cola ook alleen als medicijn..
    cola spoelt de maagwand nl schoon..(sinas zou ook kunnen maar zit minder prik in...)
    zou hem een paar slokjes geven...

6. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Paar slokjes cola kan ik straks wel proberen te geven. Moet er perse prik in zitten??

7. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Nee hoor, ik haalde juist de prik eraf voor mezelf door erin te roeren

8. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

12 jun 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Hier ook een zoontje met buikgriep. Eerst moest ik zijn melk verdunnen met rijstwater, maar de diaree bleef en het overgeven ook. Nu moet ik hem twee weken lactose vrij laten eten. Dit zou de darmpjes de kans geven te genezen. Heb dit nog maar één dag gedaan en hij voelt zich nu al veel beter.

Deel Deze Pagina