hoe laat gaat jouw dreumes (zonder middagslaap) naar ebd?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mayon, 31 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mayon

Mayon Niet meer actief

Hi meiden, mijn dochter slaapt s nachts goed, gelukkig! tot voor kort ook smiddags zeker twee uurtjes. Maar.. ineens is het over, nu zon twee weken. Er logeerde hier een nichtje (8) en dat vond ze interessanter dan slapen. Maar ook nu wil ze nog niet! Ik leg haar er wel in en ze speelt soms wel een uur maar slaapt niet. Probleem is dat ze wel heel moe is, om 13.00uur al. m 16.00uur is ze echt niet meer te houden, maar wil ook niet even een half uurtje naar bed ofzo.. steeds huilen vandaag en ogen wrijven.

Hoe laat doen jullie s avonds een dreumes naar bed? ik wil het liever niet voor half 7, vanochtend was ze trouwens kwart over 6 al wakker, maar kan ook nog van het uur komen.

2. Mamma van Finn

Mamma van Finn Actief lid

23 feb 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Finn gaat rond half acht naar bed en is sinds zijn broertje geboren is (vijf weken geleden) ook gestopt met z'n middagslaapje. Hij heeft er eigenlijk helemaal geen problemen mee. Wanneer we echt een drukke dag hebben gehad stort ie nog welens rond vier uur/half vijf in op de bank en dan laat ik 'm een half uurtje slapen en maak 'm dan wakker. Ik wil namelijk wel dat hij gewoon weer om half acht naar bed gaat. Hij slaapt dan tot de volgende ochtend half acht.

Vanochtend was meneer trouwens ook om 6 uur wakker maar ik denk dat dit door het verzetten van de klok komt. Hopelijk is het morgen wat later :)

3. Mayon

Mayon Niet meer actief

ja precies hier was eerst ook half 8 maar ze stort ook in om een uur of 4 s middags. hm, moeilijk..

Ps ik had anders dezelfde situatie als jouw gehad maar heb een MK gehad :(

4. Maia

Maia Niet meer actief

mijn dochter besloot vorige maand ineens dat ze zonder middagslaapje kon. En hier hield ze het gewoon ook meteen goed vol tot s avonds 7 uur. Dus daar hebben wij niets in veranderd. O ja, ze werd gewoon standaard 7 uur 's ochtends wakker.

(en sinds 4 dagen heeft ze volgens mij weer besloten dat ze toch wel weer een middagslaapje nodig heeft dus ik ben hier heel blij om ;))

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier heeft ze zaterdag 's middags niet geslapen en lag ze er om 18.40u in.
    Momenteel ook vroeg wakker 's morgens maar zal ook wel weer een fase zijn.
    Ze slaapt hier meestal 3 uur 's middags en normaal gesproken van 19.30/20.00 tot een uur of 8.

6. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Bij mijn oudste was het middagslaapje er gauw van af om 4 half 5 was ze behoorlijk moe.Ik legde haar voor de tv en om 5 uur gingen we eten.Tussen 6 en half 7(afhankelijk van of ze in bad ging of gewassen werd) ging ze naar bed.

7. Mayon

Mayon Niet meer actief

maar worden ze dan niet heel vroeg weer wakker of maakt dat niet uit?

8. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    als Tycho hier een keer niet slaapt (meestal wel) gaat hij er om half 7 in. Dan eet ik vooruit met hem (vriend is pas om kwart voor 7 thuis) Ik vind het zielig om hem op te houden omdat wij laat eten. Mn vriend vind het wel jammer want die ziet Tycho dan niet meer maar ja Tycho zn nachtrust vind ik belangrijker....

xxxx

9. Que

Que Niet meer actief

#9 Que, 1 nov 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 nov 2011
    Kleine man van mij slaapt nog 2x per dag.......:(.

Van de week lag hij om 10 over 6 in bed en volgende ochtend om half 9 werd hij wakker voor zn flesje en heeft vervolgens tot half 12 geslapen.... dacht nou die gaat straks dan niet meer slapen..... NOT half 1 in bed en slief tot 2 uur.... en dan tussen half 7 en 7 uur weer in bed tot de volgende ochtend

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier wordt geslapen 's middags (2 uur minimaal) en ze gaat om 19:00 naar bed toe. Nu met de wintertijd is ze wat vroeg wakker maar 'normaal' tussen 7:30 en 8:00

Toen mijn zoontje stopte met 'standaard' te slapen 's middags (dat was gelukkig wel wat later rond 28 maanden denk ik) heb ik 'rusttijd' ingevoerd. Hij moet dus 's middags rusten op zijn kamer. Toendertijd viel hij 7 van de 10 keer alsnog in slaap. De andere keren ging hij rustig spelen (puzzel maken, boekjes lezen). Inmiddels is hij 3 en nog altijd laten wij 'rusten'. (kom je zelf ook even aan je rust toe)

11. Karoke

Karoke Niet meer actief

Als ons zoontje geen middag dutje meer doet (steeds vaker niet, al overheersen nog steeds de dagen dat hij het wel doet), dan gaat hij rond 20-21 uur slapen.

Hij wordt 's morgens wakker rond 8-9 uur.

12. Mayon

Mayon Niet meer actief

Cygnet wat een goed idee! Ik leg mn dochter ook steeds in bed, want wie weet.. En vind het zelf ook wel lekker. Maar ergnes vond ik het wat gek omdat ze toch niet slaapt. maar ik merkte wel dat ze er minder vermoeid uitkwam dan ze er in ging.

13. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Onze meid is nu ruim 2,5 jaar en sliep tot vorige week nog iedere middag 2,5/3 uur. En ze ging dan s'avonds van 20.00/20.30 naar bed. Ze staat dan op ergens rond 8 uur.

Maar sinds vorige week wil ze niet echt meer slapen, de ene dag helemaal niet en de andere dag maar een klein uurtje. Je merkt dat ze rond etenstijds moe begint te worden maar echt lastig gelukkig niet. Ze gaat dan s'avonds rond 20.00 uur naar bed en staat ook weer rond 8 uur op.

(hoop dat dit een kleine niet slaap fase is ;):D, want ik vond het heerlijk die paar uur ff alleen, maar gezien de leeftijd ben ik er bang voor hihi)

14. wondertjuh

17 okt 2011
    91
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn meisje ligt er savonds om 19:00 in, en smidags slaapt ze meestal zo'n 1,5 uur.
    de laatste tijd is ze best vroeg wakker sochtends, tussen 6 en 7. we hebben geprobeerd haar savonds langer op te houden maar ze is om 19:00 uur echt moe, en valt ze al half in slaap op de bank.. dus haar langer ophouden helpt ook niet.. en de keren dat we dat geprobeerd hebben werd ze gewoon weer vroeg wakker. hoop dat die fase snel voorbij gaat.. want is best vermoeiend iedere ochtend zo vroeg op!

15. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    die van mij gaan beide rond 8 uur naar bed en slapen klokje rond!

Edit: nouja, klokje rond... sommige nachten durven ze nog wel eens een paar x wakker te worden. maar rond 8uur worden ze echt wakker en is het zeg maar tijd om op te staan :)

Deel Deze Pagina