Ik maak me er toch wel zorgen om.. maar wij hebben een heerlijk buikslapertje. Op haar rug kan ze totaal niet slapen!! Op haar zij is ze het er soms ook wel mee eens alleen draait ze 's nachts dus vanuit haar zijligging op haar buik. Ik weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet, omdat ik weet dat de rugligging het veiligst is. Maar dan komt ze dus echt niet in slaap, zodra ik haar dan op haar buik leg is ze meteen vertrokken. Of ze ligt op haar rug maar word op den duur te onrustig en is dan alweer heel snel wakker, terwijl ze dat op haar buik niet heeft. Maak ik me teveel zorgen en moet ik haar lekker op dr buik slapen?? Zo niet zijn er dan nog tips die ik kan uitproberen??
haha ja dat snap ik! Dan zijn ze toch het meest relax. Alleen als ze wakker is en huilt, dan zit ze wel met haar hoofd in het matras en dat is niet helemaal de bedoeling.. En hoe heb je dat met het KDV gedaan??
hier hebben we ook een buikslaper. Onze dochter is te vroeg geboren en hierdoor veel op haar buik gelegen tijdens haar couveuse-tijd. Op haar buik ligt ze het prettigst. Ik weet niet hoe je verzekerd bent maar bij het zilveren kruis kan je evt een senormat bestellen. (nanycare) Onze kleine meid gaat in september naar de opvang. We hebben daar afgesproken dat ze op haar buik evt mag slapen maar als ze slaapt dat ze haar dan op haar zij leggen met een knuffel bij haar. Ook hebben we een formulier ondertekend dat ze haar op haar buik mogen leggen om in slaap te komen. Onze dame slaapt trouwens wel op zij en rug maar om in slaap te komen ligt ze graag op de buik
Op het kdv moeten tekenen dat we toestemming moesten geven dat onze baby op zijn buik sliep (ze legden hem op zijn rug maar hij accepteerde hij dat echt niet) en een aerosleep moeten aanschaffen voor daar (wat ik onzin vond, maar goed). Een aerosleep of zo'n angelmatje kan je rust geven als je dat prettig vindt. Maar mijn zoontje was ook een echte hoor, ik zei het al de tweede dag tegen de kraamhulp: hij is een buikligger en die reageerde na een tijdje verbaasd: ja hij wil niet op zijn rug he.. En heb me veel zorgen gemaakt maar wat sliep hij heerlijk. Inmiddels skingerd hij in alle houdingen zijn bed door maar hij valt meestal op zijn buik in slaap.
Wij ook. Sterker nog.. Voor allebei onze buikslapers.. 's Nachts heeft onze oudste tot een maand of 2 ingebakerd gelegen en overdag op haar buik. Daarna ook 's nachts op haar buik. Is altijd heel goed gegaan. Onze jongste ligt nu nog 's nachts ingebakerd en overdag op haar buik. Ach, tis ook wel handig. Ze kan heel goed lekker op haar rug wakker zijn (rondkijken), en zodra ze een keer moppert/huilt, dan draai ik haar hopla, op d'r buik, en ze is meteen vertrokken..
Precies mijn meisje, inclusief het inbakeren. En natuurlijk heb ik maar 1 kindje waar ik voor gezwicht ben
Hier ook alletwee buikslapers, bij de oudste ben ik nog 2 maanden aan het emmeren geweest met zijliggingskussens enzo, de jongste heb ik gewoon in de kraamweek al op haar buik gelegd. Oudste slaapt nog steeds vrijwel altijd op haar buik. Zolang ze zelf hun hoofd kunnen omdraaien, de slaapkamer goed gelucht is (ik heb altijd het raam open), een stevig matras zonder knuffels oid in bed heb ik er persoonlijk geen enkele moeite mee.