Moet het even van me afschrijven.... Afgelopen woensdag is mijn schoonvader naar de huisarts geweest omdat hij al weken hoofdpijn heeft. Hij dacht eerst dit komt door mijn nieuwe bril maar dit duurde hem te lang.. Hup naar de huisarts.. Huisarts vertrouwd het niet en stuurt hem naar het ziekenhuis voor foto's. Foto's laten maken. Arts komt terug en legt uit dat er iets op foto te zien is wat niet goed is. Morgen moet terug komen bij neuroloog voor verder onderzoek. S'avonds worden wij gebeld door mijn schoonzus. Me schoonvader is in elkaar gezakt. Wij naar het ziekenhuis. Daar aangekomen ligt mijn schoonvader in bed. Kan amper praten en kent veel woorden niet meer. Wat een schrik. Zo'n sportieve man van 67 jaar die elke dag hardloopt 10km niet rookt. Dat is ook het enige wat mijn schoonvader zei hardlopen en nu ziek klopt niet... Na anderhalf uur kwam de neuroloog eraan met het nieuws dat dit niet goed is dat het heel ernstig was. Ze konden bijna met zekerheid zeggen dat het een hersentumor was die heel groot was. Toen zakte de grond onder onze voeten weg. Me schoonvader werd opgenomen. Hij kreeg medicijnen om het vocht bij de tumor wat weg te halen en dan zou hij elke dag wat beter kunnen praten. Rond half 12 zijn wij weer naar huis gegaan. Hij ging nu proberen te slapen en de volgende dag zou hij allemaal onderzoeken krijgen. De volgende dag mochten wij om drie uur naar hem toe. Hij zal voor die tijd allemaal onderzoeken krijgen. We komen bij hem heeft hij nog geen onderzoek gehad. Om kwart over drie word hij opgehaald om een scan te krijgen. Na drie kwartier was hij weer terug. Hij kon nog niet goed praten en kon op heel veel woorden niet komen. Rond kwart over 5 kwam de neuroloog eraan en kwam vertellen wat er aan de hand was. Hij heeft een tumor in zijn hoofd die groot is en drukt tegen spraak aan. Het goede nieuws is wel dat de tumor ingekapseld zit dus het kan geopereerd worden. Er zullen foto's en meer scans volgen om uitzaaiingen eventueel te vinden.. Slik slik slik.. Een hoop informatie en een schoonvader die weet dat er wat is wat niet goed is. Maar het allemaal niet kan bevatten en zo moe is. Het enige wat hij wil is zijn kleinkinderen zien. Gisteren heeft hij nog onderzoeken gehad voor eventuele uitzaaiingen. Daar hopen wij vandaag of maandag de uitslag van te hebben. 11 okt hebben we een intake gesprek voor de operatie en die zal na dat gesprek snel volgen. Wat een nachtmerrie is dit wat een achtbaan wat een informatie.. Ben er helemaal stuk van....
Dank jullie wel dames. Het is echt een achtbaan. Zoveel geregeld worden. Thuis moet natuurlijk alles een beetje normaal draaien voor onze kleine man. Straks fiets ophalen voor mijn schoonmoeder. Ze heeft geen rijbewijs dus straks is ze met de fiets wat mobieler..
Daar hopen wij ook heel erg op. Nog even afwachten. Maandag is de uitslag binnen. Morgen mag hij een paar uurtjes naar huis. Hij wil zo graag voetbal kijken..