Ik zit met een dilemma dus graag even jullie advies. Ik heb gezocht naar verloskundige praktijken bij mij in de buurt en heb er 1 gevonden en bij die spreekt mij de foto en de verhalen van de verloskundigen mij aan. Alleen in het verhaal van hoe dat hun het zien staat dat ze graag willen dat alles in de eigen omgeving blijft, dus ook de bevalling. Die willen ze het liefst thuis zodat je in je vertrouwde omgeving blijft. Maar ik wil helemaal niet thuis bevallen. Wat nu? Xxx
Gewoon de rede aangeven waarom jij in het ziekenhuis wil bevallen. Ze kunnen je heus niet thuis op je bed vastbinden om je daar te laten bevallen.. Dat zij er de voorkeur voor geven zegt nog niet dat jij de keuze hebt, het is tenslotte jouw bevalling.
ik denk dat dat tegenwoordig bij alle verloskundige zo is, echter is dat dus niet bedoelt dat iedereen thuis "moet" bevallen die keuze maak je nog altijd zelf, ik denk wel dat verloskundige je op weg kunnen helpen als men twijfeld en dat het daarom vermeld staat, gewoon aangeven wat jij zelf wilt jou bevalling jou keuze
Gewoon samen in gesprek gaan. Jij kan dan uitleggen waarom je in het ziekenhuis wil bevallen. Jij bent de aanstaande moeder! De verloskundigen waar ik bij kom, komen je in het ziekenhuis helpen met de bevalling.....
Ik denk dat dit gewoon haar "mening" is. Dus denk dat je gewoon in het ziekenhuis kunt bevallen hoor. En anders ben je zo weer naar een andere vk..geen probleem.
Hier staat op de site van mijn VK ook wel dat een thuisbevalling vaak meer rust geeft dan een poli-bevalling... Het is een mening, meer niet. Uiteindelijk beslis jij en hebben zij zich maar gewoon aan jouw wens aan te sluiten.