Ik heb even advies nodig want maak mij zorgen. Mijn zoon van net 2 heeft al sinds zijn verjaardag (28ste) buikgriep. En behoorlijk erg, spugen diarree, het komt er aan alle kanten uit, zo sneu We zijn meteen begonnen met ors geven en dit drinkt hij redelijk. Normaal eet hij veel en drinkt ook veel alleen hij wil al sinds zijn verjaardag niks eten, soms een hapje pap of cracker en drinkt ook heel weinig. Hij hangt maar een beetje op de bank te hangen en wil veel slapen, terwijl hij normaal nooit 5 minuten kan stil zitten. Als hij soms een beetje trek heeft eet hij iets meer, maar begint vervolgens weer te kokhalsen en(bijna) te spugen. Is dit normaal met buikgriep? En wanneer moet ik actie ondernemen? Vind het namelijk te lang duren of is dat normaal? Alvast bedankt voor je antwoord!
Geen idee hoe lang de buikgriep aan kan houden. Maar je kan altijd overleggen met de ha. Wij kregen van de ha de tip, toen zoon veel overgaf, om bouillion te geven ipv ors. Dat zullen ze namelijk sneller drinken dan ors. En zwarte bessensap ivm de hoeveelheid vit c. Beterschap!
Ik zou ook even met de huisarts overleggen. Het kan ook iets anders zijn zoals oorpijn ofzo. Krijgen ze vaak ook buikgriep van. Beterschap!
gewoon bellen meid! Ik heb het vandaag ook gedaan, het kwam er van alle kanten uit bij mijn meisje, zo sneu. Idd kan het ook zijn dat er een oorontsteking oid achterzit.
Bedankt voor jullie antwoorden! Ik moet morgen toch voor mijn jongste (ook buikgriep pff) weer naar de huisarts dus vraag het meteen dan. Ben vandaag met mijn jongste doorgestuurd naar de kinderarts, omdat hij er ook koorts bij heeft.
Maar dan is t toch geen 'buikgriep'?Buikgriep wordt sowieso door een ander virus veroorzaakt. Het kunnen natuurlijk toevallig 2 virussen zijn (of een bacterie). Of dat zijn darmen cq oren 'opspelen' bij verlaagde weerstand..?
Ik ben geen arts maar vaak dacht ik ook o hij heeft buikgriep en dan bleek het zijn oren te zijn en als de oorontsteking weg was dan ook de diarree en spugen.Misschien is diarree en spugen dan een betere benaming want griep is virus en dit een infectie door bacteriën.Misschiendat die bacteriën zowel in oren als darmen gaat zitten?
'Buikgriep' (gastroenteritis/maagdarmontsteking) kan ook door een bacterie veroorzaakt worden, maar volgens mij kan het niet dezelfde bacterie/virus zijn die oorontsteking veroorzaakt..
Google het eens zou ik zeggen. Als ik op oorontsteking google krijg ik bij symptomen diarree en overgeven. Het hoeft niet altijd een oorontsteking te zijn bij overgeven en diarree maar het kan. Het was alleen maar als tip voor ts bedoeld. TS hoe is het met de kindjes?
Ja, dát geloof ik wel hoor ! (sorry, kan niet zo goed tegen verkeerd gebruik van termen. Mijn gebrek )
Ze eten en drinken beiden weer goed, alleen ze hebben nog steeds diarree. Hoop dat dat snel weer overgaat. Koorts is ook weg. Helaas had mijn man gister buikgriep, nu nog steeds maar hij is er niet meer beroerd van. Ik ben nu ziek geworden, 39 graden koorts en vet misselijk. Echt een rot virus is dit bah
Fijn dat het met de kindjes beter gaat. Jij veel beterschap! @ arevinol ik snap je wel met die termen. Dat heb ik ook vaak. Ik las dat jij ookal een flinke historie hebt met je darmen. Vervelend hoor.