Naar aanleiding van een ander topic ben ik ook wel nieuwsgierig geworden hoe jullie trap er uit ziet. Ook wij moeten die van ons nog vernieuwen en zouden graag ideeën opdoen. Dus dames, show je trap!
Halfhoogpolige vloerbedekking is het. Door alle restjes van de overloop en slaapkamer moesten we alleen het leggen nog bijbetalen. Edit: sorry voor je verdraaide nek: ipad
Erg leuk gedaan Bougainville! Ik neig ook naar schilderen met halve maantjes, maar vind het stillere van vloerbedekking ook wel fijn. Maakt het echt zo veel meer geluid zoals jij het hebt?
O nee maantjes... Wilde ze eerst ook wel, maar erg suf. haha.. We hadden de trap eerst wit geschilderd, maar met 2 kids bleef ik stofzuigen. Nu donkergrijs bekleed, alleen de trap, zijdes zijn gewoon wit. Staat heel chique (geen zin om op te staan voor een foto (Schaam...)
Onze trap is het pronkstuk van mijn vader Toen we het huis kochten zat er een hele oude 'vloerbedekking' op, toen die er (eindelijk) af was zag de trap er dermate slecht uit dat ie sowieso opnieuw bekleedt moest worden. Óf met vloerbedekking óf met soort van laminaat. Dat laatste is het dus geworden! Je kon bij een bedrijf alles bestellen als je de maten van iedere trede had opgemeten. Dan kreeg je een compleet pakket thuis wat dan wel nog afgemeten en gezaagd moet worden (maar die electrische zaag en alles zat erbij!) Zie hier de foto's! Vaste trap naar de zolder is wel wit geschilderd met bruine maantjes erop...
Onze trap hangt vol lijm- en verfresten, duizenden nietjes en ziet er dus niet uit. Nou krijgen wij van mijn ouders de hele bekleding en het schilderwerk cadeau, i.p.v. een kraamcadeau. Wilde eigenlijk zelf schilderen maar het was onbegonnen werk om al die lijm en verf eraf te krijgen, dus toch voor bekleding gekozen. Gisteren hebben we heel mooi grijs tapijt uitgezocht maar al die nietjes moeten we er zelf uit halen. Mijn moeder komt het houtwerk schilderen (leuning e.d.) en dan hebben we nog vóór de bevalling een prachtige, gloednieuwe trap. Wat ben ik blij met mijn ouders
Zwarte treden en creme er tussen, dat is ook mooi! Heb je de marmoleum zelf gelegd of laten doen? En die LED lampjes, dat zal mijn partner wel heel leuk vinden. Alles is hier LED.
Geverfd, maar goed afgelakt. Helaas had mijn man het briljante idee om even zelf een bank naar boven te sjouwen. Wat ook prima ging, alleen heeft hij de trap daarbij wat beschadigd :x Zijn kleine plekjes, maar ik zal het van het weekend even bijwerken. Slijt trouwens niet, ondanks dat er 200 x per dat op en neer wordt gelopen. Oh, zie dat er een rugtas bij op staat haha.
Mijn man is woningstoffeerder dus die heeft het zelf gedaan Is zijn werk dus de vloeren in ons huis zijn zijn ding.
Toen we het huis kochten zat er een wenteltrap in. levensgevaarlijk ding was het. Vlak voor de geboorte van onze oudste zoon hebben we een vaste trap laten plaatsen en gelijk laten stofferen. Als het aan mij ligt zou ik niet meer voor voerbekleding kiezen maar meer richting laminaat.