Buikgriep

Discussie in 'De lounge' gestart door aappie20, 22 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Na zeker 2 weken te hebben gekwakkeld is het nu echt gaan doorzetten... Buikgriep ik haat het!
    Ik zit al aan de opkikker beschuitjes thee langetjes geroosterd broodje maar niks blijft erin...
    Iemand tips om er zsm vanaf te komen of om me in elk geval iets beter te laten voelen....

2. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Ik denk gewoon even niets eten?!

3. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Hmm geen tips helaas

De buikgriep kwam hier maandag op visite en sinds vandaag voel ik me eindelijk beter en het idee weer dat ik leef :)

Het heerst

4. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Bleu ik kan daar zo niet tegen geef mij maar een gewone griep vind ik veel minder erg (ik kan heel slecht tegen buikpijn en buikkrampen) niets eten is helaas geen optie ik mort constant spugen keel is al schraal van t gal spugen... Dan maar eten en er gelijk weer uitgooien

5. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Tsja zolang je blijft eten zal je blijven spugen en dan duurt het alleen maar langer. Je maag heeft nu rust nodig. Ik zou even niets meer eten nu. Morgenochtend begin je met een paar slokjes thee. Blijft dat erin weer een paar slokjes en zo kun je het opbouwen met een beschuitje etc. Eventueel hele kleine slokjes cola waar de prik vanaf is proberen dat wil ook nog weleens helpen.

Beterschap!

6. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Hoe vies het ook klinkt, coca cola drinken. Dit helpt mij heel goed

Beterschap

7. Zonnebloem25

Zonnebloem25 Actief lid

18 mei 2012
    431
    0
    0
    Eens met jada.
    In januari ook buikgriep gehad en het beste kan je dan even niks eten zodat je buik tot rust kan komen.
    Wat kan helpen is dus kleine nipjes cola.

Beterschap!

Bij mij duurde het trouwens een dag of 3 dat ik weer wat opgeknapt was. Overgeven duurde max een dag

8. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Coca cola inderdaad.
    Hier word dat ook gedronken tijdens buikgriep dingen of bij andere redenen tot spugen.
    Wat hier ook goed helpt en wat 9 van de 10x binnen blijft is een appel raspen en wat suiker er door en dat langzaam opeten.
    En als je je slap voelt door de dorst dan moet je AA drink drinken in nipjes.
    Werkt het zelfde als ORS maar is lekkerder en houdt je vochtbalans op peil.
    EN verder....Helaas een kwestie van uitzieken meis.
    Goed je rust nemen en laat de soepjes even staan maar eet echt enkel licht verteerbare dingen.
    Misschien vallen de soepjes toch te zwaar op je maag.
    Heel veel beterschap,weet hoe je je voelt.
    Wij hebben het allemaal een paar weekjes terug gehad,alle 4 te gelijk...
    Duik lekker je bedje in als je de kans hebt of lekker op de bank,voor de zekerheid een emmertje er naast en water en dan gewoon zo min mogelijk doen.
    Heeeeeeel veel beterschap!

9. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    coca cola zonder prik. coca cola werd was vroeger eigenlijk een medicijn. het helpt vaak goed tegen misselijkheid en brengt maag en darmen tot rust. zwangeren en mensen die misselijk zijn van de chemo hebben vaak baat bij cola. kleine beetjes. in cola zitten veel suikers dus dat komt ook goed van pas. en daarnaast, klinkt heel gek, naturel chips. hier zitten lekker veel zouten in. deze combi blijft vaak goed binnen. soort ORS:D

10. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Owjah,coca cola moet inderdaad zonder prik.
    Ik heb het heel veel gedronken in het begin van mijn zwangerschap toen ik ongelooflijk misselijk was en het hielp echt.
    Niet dat ik me dan meteen op en top voelde maar de ergste misselijkheid zakte eventjes af en ik had het gevoel dat ik moest spugen even niet.
    Zoute chips wist ik niet.
    Lijkt me alleen niet zo lekker als je zo misselijk bent,is toch ook wat vet? Zou een zieke maag dat verdragen in een buikgriep?
    Ga deze wel onthouden,mocht ik weer eens een keer buikgriep krijgen ga ik het eens proberen

11. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Ik ben nu idd aan de slappe thee met AA en af en toe hapje beschuit..
    Bahbahbah mijn wc telt wel 46 tegeltjes en de vloer ben ik nu mee bezig hihi

12. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    cola flink roeren tot de prik eruit is. of een opgerold stuk keukenrol er gedeeltelijk in hangen. andere deel er buiten. cola trekt een stuk in het papier en ook de prik. wel stevig keukenpapier gebruiken;)
    of een suikerklontje erin doen. maar ja, er zit al suiker genoeg in....

chips, af en toe 1 nemen. niet de hele zak in 1x achterover gooien. dat gaat inderdaad niet goed:D

Deel Deze Pagina