hoeveel kan een mens aan

Discussie in 'De lounge' gestart door MissSol, 23 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissSol

MissSol Bekend lid

20 dec 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Hoihoi, ik moet het even van me afschrijven hoor. Bij mijn vader is een aantal jaar geleden alzheimer geconstateerd en zeker het laatste jaar is hij heel erg achteruit gegaan. Mijn vader was altijd degene die de beslissingen nam en mijn moeder was echt een huisvrouwtje. Toen mijn vader ziek werd moest mijn moeder de beslissingen nemen en dat ging met horten en stoten. Ze is altijd al heel onzeker en is gewoon ingestort door de ziekte van mijn vader. Ik heb geprobeerd haar zoveel mogelijk bij te staan maar naar mijn ideeen luisterde ze niet en hierdoor zag ik haar constant onlogische beslissingen nemen en is het naar mijn idee alleen maar moeilijker geworden. In december is mijn moeder geopereerd aan een nieuwe heup en sindsdien loopt het helemaal moeilijk omdat mijn vader niet meer alleen thuis kan blijven. Aan opname wilde me moeder absoluut niet denken. Uiteindelijk hebben we met een heel team haar toch weten te overtuigen en heeft ze toch de beslissing genomen dat hij opgenomen moet worden. Eindelijk hebben we dan ook het verlossende woord gekregen dat er een plekje voor hem beschikbaar is en valt er een hele last van onze schouders.
    Afgelopen week ging mijn moeder voor onderzoek naar het ziekenhuis omdat ze darmklachten had. Stress dachten wij natuurlijk door alle gedoe met mijn vader en ook de arts dacht niks bijzonder te vinden totdat ze een endoscopie kreeg. Hier vonden ze direct iets heel verdachts in de darm en gister kregen we de uitslag van de biopten. Mijn moeder heeft darmkanker. Nu gaan ze onderzoeken of het uitgezaaid is en is het weer afwachten. Ze word zo ie zo geopereerd ergens in de komende weken. Pfff ik hoop zo dat mijn moeder sterk genoeg is om hier doorheen te komen. Eindelijk dachten we dat ze wat rust zou krijgen in haar leven en van haar kleinzoon kon gaan genieten, maar het lijkt wel niet zo te mogen zijn. Ik probeer positief te blijven en me groot te houden maar soms toch best lastig hoor!

2. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    O hè bah..
    Ik zie het ook om me heen dan sommige mensen teveel tegenslagen achter elkaar krijgen. Zo gemeen!!

Heel veel sterkte en hopelijk is je moeder en snel bij geweest en is het klein gebleven...
    X

3. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Jeetje wat rot allemaal zeg, dit is niet niks allemaal.

Ik wil je even heel veel sterkte wensen, en hopelijk heeft je moeder geen uitzaaiingen en komen ze met een operatie alleen een heel eind.

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ojee hopelijk valt het mee voor/met je moeder!
    Heel veel sterkte.

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Heel veel sterkte meid, ik hoop dat het allemaal meevalt qua vervolgonderzoeken voor je moeder.

6. Ballie

Ballie Niet meer actief

Ik ken twee oudere mensen die darmkanker hebben gehad en inmiddels gaat het met beide weer goed. Ik weet hoe lastig het is om positief te blijven, darmkanker is volgens mij wel beter te behandelen dan vele andere vormen. Heel veel sterkte!

Deel Deze Pagina