Hoe een voorraad opbouwen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Stephanie20, 2 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Mijn zoontje is nu bijna een maand en ik zou graag beginnen met het opbouwen van een voorraad. Het is de bedoeling die te gebruiken voor de nachten en ook voor als we eens weg gaan. Maar hoe pak ik dit het best aan? Iedere keer kolven na de voeding? Ik doe dit nu maar ik haal er echt niet veel meer uit! Of heeft dit meer tijd nodig? Of zou ik best ieder uur kolven om zo meer melk aan te maken? Kortom ik weet het niet, geaag wat tis. Oja mijn dochter heb ik ook borstvoeding gegeven maar ik moest direct afkolven (dysmatuur) waardoor ik dus vanaf het begin een flinke voorraad had.

2. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Je kunt het beste na iedere ochtenvoeding nakolven, beide borsten. In de ochtend heb je de meeste voeding.
    Als je dit een paar dagen/weken achter elkaar doet, bouw je een mooi voorraadje op.

als je nu na iedere voeding nakolft zou op den duur wel je productie moeten stijgen, ookal komt er nu weinig uit.

3. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    Ik heb een hele tijd na de ochtendvoeding gekolft. Ik kolfde dan met gemak een flesje vol, had ook meestal wel stuwing sochtends.

Je zegt dat je het snachts wilt gaan gebruiken, besef je wel dat als je nu stopt met het geven van nachtvoedingen en deze structureel gaat vervangen door een flesje je borstvoeding vermoedelijk heel snel achteruit loopt? Een keertje om een nachtje door te slapen moet wel kunnen, al zal je er dan halverwege de nacht een keer uit moeten om te kolven (althans, als mijn dochter een nacht doorsliep kon ik eruit om te kolven omdat ik anders echt niet meer kon slapen van de pijnlijke stuwing).

Ik vind juist snachts de borstvoeding makkelijker dan wat dan ook, ze wordt wakker, ik leg haar aan en we vallen weer in slaap. Anders moet je eerst naar beneden, flesje maken, kind ondertussen over de rooie omdat het veel te lang duurt en dus klaar wakker en valt na de fles ook niet zomaar weer in slaap.... Nee hoor, naar mijn mening is borstvoeding snachts veel beter voor de nachtrust dan een flesje afgekolfde melk geven.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.872
    113
    Ik kolfde toen een borst in de ochtend leeg en voedde met de andere borst.

Verder eens met noeska, het vervangen van een nachtvoeding door gekolfde melk is niet altijd handig.

5. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Noeska,het is de bedoeling om 1x in de zoveel tijd eens door te kunnen slapen en eens voor een avond weg. Het is de hoofdbedoeling om steeds live te voeden,alleen als het niet anders kan.

6. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    Ok dan heb ik niks gezegd :)

Deel Deze Pagina