Hoi allemaal! Wij zijn net pril zwanger van ons tweede wondertje. Er kan nog van alles veranderen maar stiekem ben ik al aan het nadenken of we het geslacht willen weten of niet. Alleen heb ik een dilemma: Ik wil het deze ronde wel graag weten, maar mijn vriend wil het geslacht niet weten... Ik kan het ook niet voor me houden wat zouden jullie doen? Wat waren jullie keuzes? Liefs....
Bij de eerste wouden we het weten vanwege de naam, hoe gaan we hem of haar noemen, en het bleek een hem zoals mijn gevoel al zei haha Bij de tweede wouden we het weten vanwege praktische dingen, moeten we de jongens spullen houden of moeten we meisjes spullen aanschaffen en mijn gevoel zei meisje en ik moest en ik zou zo snel mogelijk weten of mijn gevoel gelijk had Bij de derde zaten er er over na te denken het NIET te weten, gewoon voor de ervaring, maar onze zoon wou zo dol graag een broertje en mijn gevoel zei 100% meisje We waren bang voor teleurstelling bij de Geboorte dus uiteindelijk toch gekozen voor wel weten zodat hij als het een Meisje was er zich de rest van de zwangerschap op voor kon bereiden Het bleek op de echo indd een meisje, en oh wat was hij verdrietig, helemaal in tranen, na een maand twee begon zijn enthousiasme dat een meisje toch ook wel leuk was, gelukkig is hij nu echt helemaal gek met zijn zusje ! Ik weet natuurlijk niet hoe hij gereageerd zou heben als we het niet wisten maar uit voorzorg om de kinderen er op te kunnen voorbereiden dus toch gekozen het ook bij de derde te willen weten
Gefeliciteerd! Waarom wil hij het niet weten en jij nu wel? Wij wilden het allebei heel graag weten omdat we gewoon graag wilden weten of we een zoon of dochter krijgen maar ook omdat we dan wat gerichter de babykamer konden inrichten en kleertjes konden shoppen Geen seconde spijt gehad dat ik t al weet, vind het alleen maar leuk!
2x niet geweten, prachtig om na de bevalling te horen. Laatste x wel, ook super om te weten wat er in je buik zit.....maar ik zou het bij een volgde zwangerschap niet willen weten.
Ik wil het wel graag weten! Gewoon leuk om te weten wat er in je buik groeit.. een jongen of meisje. Ook is het leuk om gericht te shoppen! Ik vind bijvoorbeeld weinig leuk van de neutrale kleertjes...
Bij de eerste wisten we het niet en bij de tweede wist alleen ik het, mijn vriend wilde het niet weten. Wij hebben van te voren afgesproken dat we het gewoon over "de kleine" of "hem" zouden praten ongeacht het geslacht. Als je het niet weet praat je bijna altijd in de mannelijke vorm tenzij je echt weet dat het een meisje is. Ik vond het allebei leuk om mee te maken maar het weten vond ik toch heel bijzonder. Ik vond het ontzettend leuk om te weten dat er een jongetje in mijn buik zat. Nu wil ik het weer graag weten, mijn vriend weer niet haha
Bij Sylvano wilde we het weten ivm shoppen e.d. ook deze wilde we weten dit is een meisje ook vanwege shoppen! Een eventuele 3e zou ik het niet willen weten
Ik wil het niet weten, mijn man wel! Vind dit een vreselijk dilemma.. Wil gewoon niet dat mensen het voor de bevalling al weten, maar ben zelf een behoorlijke flapuit en de verrassing lijkt me heel mooi..
Ja absoluut, waren we allebei vanaf het begin al van overtuigd. Voornamelijk vanwege de naam en om gericht in kleurtjes te kunnen winkelen..
Haha leuk doe wisselende reacties Ik vind het deze ronde wel leuk om te weten en idd ook praktisch gezien lijkt het me handig. Maar vooral het allereerste pakje kunnen kiezen, niet krom te hoeven liggen om voor 2 geslachten een naam te kiezen...bij onze zoon wisten we het ook niet en we hadden pas bij de 37e week een knoop doorgehakt mbt de naam. Het lijkt me vooral fijn omdat het me dan wat meer ruat geeft. Maar ook ik ben een flapuit en kan dit echt niet verborgen houden voor mijn partner hihi. Familie lukt nog wel een keertje! Dilemma dilemma!
We wilden het niet weten omdat het bij ons na bijna 2 jaar eindelijk gelukt was om zwanger te raken en we het gewoon zo al heel bijzonder vonden en het ons niet uitmaakte wat het geslacht was. Mijn gevoel heeft wel gelijk gehad want dat zei een jongen. Bij de volgende willen we het wel graag weten maar puur vanwege het praktische deel.
Hier zelfde dilemma Ik wil het wel graag weten, hij niet. Ik wil graag weten of mijn gevoel klopt, wat er in mijn buik groeit, gericht shoppen, etc. We krijgen er hier gewoon woorden van....hoezo hormonen Hij wil het niet weten...puur voor verrassingseffect...dus ja....ben benieuwd of ie nog omdraait...
Volgens mij zijn er nog maar weinig mensen die het niet willen weten. Ik kreeg veel rare reacties dat mensen het gek vonden dat we het niet wilden weten met al die mogelijkheden van tegenwoordig. Nou ik heb er geen seconde spijt van gehad, wat een prachtige ervaring !! Vind het wel altijd beetje jammer dat mensen altijd voor gemak kiezen, vind de naam en het shoppen niet echt een excuus haha je kan toch 2 namen verzinnen of later shoppen?
Vl en ik willen niet weten wat het wordt. Echt shoppen doe ik lekker als de kleine er is. Kamertje hebben we groen geverfd lekker neutraal. Je wordt inderdaad raar aangekeken als je zegt dat je niet wilt weten wat het wordt tegenwoordig. Toch kan ik me geen leukere verassing bedenken in april.
Wij weten t ook niet. Ik krijg echter voornamelijk reacties dat mensen t leuk vinden dat we t niet weten (omdat tegenwoordig bijna iedereen t wel weet). Ik vind de reden dat het praktisch is eerlijk gezegd ook een beetje een gedrocht reden, wij hebben 2 namen en wat neutrale kleding. Rest komt wel. Bovendien mochten we ooit nog een 2e krijgen kan alles hergebruikt. Als de kleine geboren is kan vl shoppen of ff een belletje naar de oma's of ze wat willen halen (zijn die ook weer blij ) Er hoeft toch ook niet per se een reden zijn waarom je t wel wilt weten? Gewoon omdat jullie t leuk vinden, klaar. Het lijkt me wel echt zo raar als de ene partner t wel weet en de ander niet. Dat zou hier niet werken.
Jammer? Dat mag iedereen zelf bepalen toch? Die mogelijkheid is er nu eenmaal tegenwoordig.. Ieder zijn ding
Wij hebben er voor gekozen om het wel te willen weten, na twijfel. De reden hiervoor was dat we dachten dat het een stuk concreter zou worden als we wisten of het een jongetje of een meisje is (m.n. voor mijn man). Dit bleek inderdaad zo te zijn, we kunnen ons er nu meer bij voorstellen. Reden om het niet te willen weten was voor ons dat je niets over je kindje weet, behalve het geslacht. Terwijl geslacht niet bepalend is voor karakter ed. Wij willen ons kind enigszins gender-neutraal opvoeden. Dus geen lawine van roze voor een meisje en autootjes voor een jongen, maar het kind zelf de gelegenheid geven te ontdekken wie hij/zij is. Door het geslacht voor de geboorte te weten, duw je onbewust je kind dat toch al in een hokje. Maar deze reden woog niet zwaar genoeg op tegen de bovenstaande reden van een band met het kindje vormen.
In 1e instantie wilden we het niet weten, maar de nieuwschierigheid werd ons toch de baas, en toen hebben wij een geslachtsbepaling laten doen. Wat was dat een leuke ervaring! Ik vond het echt geweldig om toe te leven naar de komst van ons zoontje en de zwangerschap was ook veel echter. Mocht er ooit een 2e komen dan wil ik het absoluut weer weten.
Ik wil het wel weten hoor.... ik ben veels te nieuwsgierig, hahahaha En dan mag van mij iedereen het ook weten (een vriendin van mij heeft het bijv. aan niemand verteld) En ik krijg ook wisselende reacties hoor, maar ik vind de voorpret van shoppen en inrichten ook leuk.... als er nou veel leuke neutrale dingen waren, maar dat vind ik dus niet. (ik schijn nogal kritisch te zijn qua smaak, hahah)...
Wij willen het ook heel graag weten.. Gewoon, omdat we nieuwsgierig zijn.. Ook de wat 'stomme' reden van het gericht kunnen winkelen, kamertje leuk in kunnen richten (vind de neutrale kleren niet zo leuk, geel, groen, oranje).. Wil gewoon lekker kunnen tutten als ik dalijk een tijd lang thuis zit Ohh en perfectionistisch als ik ben (en dwangmatig ), moet ik me gwn lekker voor kunnen bereiden hahaha