Onze uk slaapt echt heel de middag. Van een uur of 1 tot zeker een uur of 6. Snachts slaapt ze hierdoor minder. Vanaf een uur of vier is ze klaarwakker. Kan ik mijn dochter niet rond een uur of vier half vijf wakker maken? of is dat niet slim? Ze is nu twee weken oud.
Ja hoor, natuurlijk kun je haar wakker maken! Ze zal niet uren achter elkaar wakker kunnen blijven, maar je kunt wel je best doen om haar overdag meer wakker te laten zijn zodat ze 's nachts meer slaapt.
Hoi, Ik zou je dochtertje zeker wakker maken, zulke kleintjes moeten echt vaak drinken en 5 uur ertussen overdag is vrij lang... Geef je BV? In dat geval is het ook slecht voor je productie, de eerste weken is het erg belangrijk dat ze heel vaak wordt aangelegd zodat je productie optimaal tot stand kan komen.
Ivm de bv zou ik je kleintje ook eerder wakker maken. Na 2,5 uur ongeveer wakker maken, verschonen etc. Even voeden en dan weer verder slapen. Zo voedt je toch om de 3 uur. Dit is beter voor je productie en voor je kindje ( nu ze nog zo jong is)
Als je borstvoeding geeft zou ik idd je kleintje eerder wakker maken , eigenlijk om dezelfde reden als hier boven genoemd word.
Ja niet doen overdag zo lang laten slapen! Nu niet maar voorlopig niet. Als ze overdag voldoende drinkt zal ze ook eerder de nacht doorslapen. Mijn zoontje de eerste weken elke 3 uur gevoed tot ik merkte dat ik hem steeds vaker moest wakker maken en hij s nachts om de 4 uur kwam. Toen hij overdag echt om de 4 uur kwam, ging hij s nachts ook langer slapen (zo'n 5 a 6 uur) Dat gebeurde allemaal zo rond de 5 weken. Nu merk ik ook nog dat als hij overdag een keer na 3 uur gevoed is, hij s nachts ook ineens een uurtje langer slaapt
Ik maakte mn dochter ook wakker overdag en met 2 weken zeker want dan moeten ze om de 3 uur voeding krijgen . Anders draait ze misschien ook het dag/nachtritme om
Wij moesten hem tot echt elke 3 uur voeden. Waren ze erg streng in maar hij komt ook van de neonatologie. Wij moesten hem ook wakker houden.daarna dronk hij alles en sliep hij steeds langer savonds dan overdag.
Ook al is het qua gewicht niet noodzakelijk om je kindje wakker te maken zou ik er al echt een ritme in proberen te krijgen. Dus 4 uur na de fles wakker maken. 3 uur hoeft niet per se hoor, mijn jongste dronk na de kraamweek ook al gelijk om de 4 uur.