Ik bedacht me net pas dat ik op het moment best veel groene ice tea drink. Het lastige is dat ik erg veel moeite heb om genoeg te drinken. Ik wordt echt overal misselijk van. Limonade, thee , koffie, water. Ik krijg het echt niet weg. Om een of andere duistere reden gaat groene ijsthee er dus zonder problemen in. Maar zitten er in gewone (warme ) groene thee geen stofjes die slecht zijn voor je ongeboren kind? En hoe zit dat dan met groene ijthee?
Ik hoop het niet, anders moet ik ook iets anders gaan zoeken, drink zowat een pak per dag. Vorige zwangerschap dronk ik heel veel vruchtensap. Dat moest ik minderen ivm vitamine A...
Er zit maar 0,14% groene thee extract in green lemon ice tea van lipton (staat nu toevallig in onze koelkast) Volgens voedingscentrum mag je maximaal 10 kopjes groene thee per dag. Dus moet geen kwaad kunnen.
Het enige wat in grote doses daarvan schadelijk zou kunnen zijn is de cafeine/theine, en die zit er dermate weinig in dat je er gerust een paar glazen per dag van kan drinken.
Overal waar te voor staat is te veel. Ik drink t ook tussen al t water door, heerlijk koud met een munt bladje erin!
Normaal drink ik ook heel veel water, helaas is de kleine frummel het daar absoluut niet mee eens. Ik krijg het echt niet weg...
Gelukkig want ik drink ook heel veel ice tea green. Sinds ik zwanger ben smaakte het meeste fris me niet meer, maar dit wel . Leuk om te lezen dat er meer zijn die er zo over denken!
Er zit meestal gewoon theine in, net zoals in zwarte thee. Een aantal koppen thee met theine/ glazen ijsthee per dag kan geen kwaad, maar omdat theine dezelfde werking op je lijft heeft als caffeine (maar dan zwakker) moet je dit ook niet overdrijven. Ik weet wat je onder veel verstaat, maar als je echt heel veel drinkt dan lijkt mij dit niet goed nee. Wat de hoeveelheid is die je wel veilig mag drinken weet ik zo niet, maar bij twijfel zou ik dit zeker opzoeken of aan je verloskundige/gyn vragen.
Ik dronk dit ook veel maar opeens vond ik het niet meer lekker. Omdat ik me af vroeg hoe erg het was ben ik even op onderzoek uit gegaan en vond deze site: Product review: Lipton Green Tea Ice Tea - Catherine Saxelby's Foodwatch Niets ergs dus zo te zien, zelfs minder suiker vanwege stevia. Nu drink ik water met schijfjes citroen en komkommer.