zit er iets schadelijks in groene ice tea?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door fluitekruid, 5 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik bedacht me net pas dat ik op het moment best veel groene ice tea drink. Het lastige is dat ik erg veel moeite heb om genoeg te drinken. Ik wordt echt overal misselijk van. Limonade, thee , koffie, water. Ik krijg het echt niet weg. Om een of andere duistere reden gaat groene ijsthee er dus zonder problemen in. Maar zitten er in gewone (warme ) groene thee geen stofjes die slecht zijn voor je ongeboren kind? En hoe zit dat dan met groene ijthee?

2. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Ik hoop het niet, anders moet ik ook iets anders gaan zoeken, drink zowat een pak per dag.

Vorige zwangerschap dronk ik heel veel vruchtensap. Dat moest ik minderen ivm vitamine A...

3. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Nee hoor. Gewoon drinken niets aan de hand!

4. Summer2012

Summer2012 Bekend lid

11 jul 2012
    652
    2
    18
    Er zit maar 0,14% groene thee extract in green lemon ice tea van lipton (staat nu toevallig in onze koelkast) Volgens voedingscentrum mag je maximaal 10 kopjes groene thee per dag. Dus moet geen kwaad kunnen.

5. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh gelukkig, dat is een pak van mijn hart ! :)

6. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Het enige wat in grote doses daarvan schadelijk zou kunnen zijn is de cafeine/theine, en die zit er dermate weinig in dat je er gerust een paar glazen per dag van kan drinken.

7. Hoek

Hoek Actief lid

11 dec 2013
    442
    0
    0
    Overal waar te voor staat is te veel. Ik drink t ook tussen al t water door, heerlijk koud met een munt bladje erin!

8. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Normaal drink ik ook heel veel water, helaas is de kleine frummel het daar absoluut niet mee eens. Ik krijg het echt niet weg...

9. Niki2014

Niki2014 Bekend lid

21 apr 2014
    656
    163
    43
    Gelukkig want ik drink ook heel veel ice tea green. Sinds ik zwanger ben smaakte het meeste fris me niet meer, maar dit wel :). Leuk om te lezen dat er meer zijn die er zo over denken!

10. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Er zit meestal gewoon theine in, net zoals in zwarte thee. Een aantal koppen thee met theine/ glazen ijsthee per dag kan geen kwaad, maar omdat theine dezelfde werking op je lijft heeft als caffeine (maar dan zwakker) moet je dit ook niet overdrijven. Ik weet wat je onder veel verstaat, maar als je echt heel veel drinkt dan lijkt mij dit niet goed nee. Wat de hoeveelheid is die je wel veilig mag drinken weet ik zo niet, maar bij twijfel zou ik dit zeker opzoeken of aan je verloskundige/gyn vragen.

11. 9876

9876 Lid

12 jul 2014
    51
    0
    0
    NULL
    NULL

Deel Deze Pagina