Nek hernia en zwanger

Discussie in 'Gezondheid' gestart door lafarina, 1 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lafarina

lafarina Actief lid

31 okt 2014
    427
    0
    16
    Zuid-Holland
    Hoi allen,

Momenteel schuif ik zwanger worden nog even naar de zomer, (om te starten), omdat ik nog herstellende ben van een nek hernia. In dec 2013 gekregen, 4 dagen in het ziekenhuis gelegen omdat ik niet meer kon bewegen en bijna twee maanden aan de morfine pillen gezeten. Met rustig aan doen versus blijven bewegen en medicatie erbovenop gekomen en.... weer onderuit geknald:x

Inmiddels gisteren een langdurige wortelblokkade behandeling gehad, oftewel met een opgewarmde naald in je nek corticosteroïden ingespoten gekregen. Eerst op C6 niveau en als dit niet aanslaat op C7.
    Ik wil van de zomer of eigenlijk ervoor al stoppen met de nuvaring en starten met 'klussen' met mijn man, maar ik vraag me af of dit haalbaar is. Zijn er meer mensen met een (nek)hernia zie zwanger zijn geworden of die zwanger willen worden? Zijn er ervaringen hierin? Kun je met hernia klachten die buik wel 'dragen' bijvoorbeeld? Krijg je meer klachten als je zwanger bent? Je mag natuurlijk geen injecties meer als je eenmaal zwanger bent dus sowieso moeten de klachten eerst drastisch verminderen. Kan het echter ook kwaad als je de maanden voor het 'klussen' die injecties gehad hebt?

Ik kan dit natuurlijk ook met de artsen bespreken maar die zie ik pas weer over een paar weken en ben vast nieuwsgierig naar meningen van mede lotgenoten. Ik hoor het graag, alvast bedankt!

2. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Wel bekend met nekhernia en zwanger worden.

Helaas hielpen die zenuwblokkades hier niet en na een paar jaar proberen ben ik uitbehandeld voor nu.
    Vanwege de kinderwens dus gestopt met alle behandelingen en pijnmedicatie en dat valt niet mee. Weet ook echt niet hoe lang ik dat ga volhouden op deze manier, maar veel keuze hebben we eigenlijk ook niet op dit moment. Veel rust tussendoor om het nog wat draaglijk te houden, moet dus echt wat vaker nee zeggen in bepaalde situaties.

Hoe het gaat zijn als ik zwanger ben weet ik ook niet. Er zijn dames die tijdens de zwangerschap minder klachten hebben, maar garanties heb je natuurlijk niet.

Succes, hoop dat de behandeling jou wat verlichting geeft.
    Je mag me natuurlijk altijd pben voor meer info/vragen etc. Maar omdat we pas een half jaar bezig zijn geen ervaringen van daadwerkelijk de zwangerschap.

3. lafarina

lafarina Actief lid

31 okt 2014
    427
    0
    16
    Zuid-Holland
    Dank je wel voor je snelle reactie! Fijn om iemand te spreken die toch soort van hetzelfde meemaakt. Erg jammer om te vernemen dat de behandelingen voor jou niet aanslaan :( hebben ze met jou ook gesproken over een operatie?

Ik ben heel benieuwd hoe het je zal vergaan als je eenmaal zwanger bent, ik hoop zo dat je een van die dames bent die dan minder last heeft!

Voor nu slaat de behandeling ook nog niet aan, maar heb pas 3 dagen een injectie, dus ik moet even geduld hebben ;)

4. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Ja daar is ook over gesproken maar vooralsnog geen optie volgens de neurochirurg.

Ik hoop dat de behandelingen bij jou wel gaan aanslaan. En dan hopen dat jullie wens snel in vervulling mag gaan!

5. lafarina

lafarina Actief lid

31 okt 2014
    427
    0
    16
    Zuid-Holland
    Oke... gek is dat hoe zoiets per ziekenhuis of arts verschilt. Bij de neuroloog werd gezegd dat wil je liever niet, dan als er iets fout gaat ben je verder van huis. Bij de pijn poli die me nu behandelen werd direct gevraagd of mijn operatie opties al besproken zijn...

Nou uh.. eerst maar even dit proberen ;) helaas is het er alleen maar slechter op geworden :( ik heb veel meer pijn en nu in veel meer vingers dan voor de behandeling. Ik word er een beetje moedeloos van.... :(

6. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Verschilt zeker per ziekenhuis. Vanuit de neuroloog op de pijnpoli doorgestuurd naar de neurochirurg omdat de behandelingen sowieso na een paar jaar niet aansloegen. Maar die vind het nu nog een te hoog risico dus ze willen het liever niet doen zolang het echt niet anders kan.

Heb ook wel eens gehad dat na zo'n behandeling de klachten eerst wat erger verden. Hoop dat het snel beter gaat bij je.
    Wanneer moet je terug voor controle? Sterkte!!

7. lafarina

lafarina Actief lid

31 okt 2014
    427
    0
    16
    Zuid-Holland
    Dank je wel! Ik krijg een telefonisch overleg volgende week donderdag. Er zal eerst nog op C7 opnieuw geïnjecteerd worden alvorens ze zeggen dat het niet werkt. Mag ik nog een keer joepie...

Het is inderdaad een mogelijkheid dat je meer last krijgt, zul je altijd zien dat wij dat hebben he ;)

Deel Deze Pagina