tweeling 3 jaar en 3 maand nog niet zindelijk tips

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door friesje1978, 31 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. friesje1978

friesje1978 Actief lid

7 jun 2011
    322
    0
    16
    NULL
    NULL
    hoi
    wie heeft de gouden tip om mijn meiden tweeling van 3 jaar en 3 maanden echt zindelijk te maken?

ze gaan al zeker 3 maanden op de pot, elke dag plassen ze er wel op en af en toe een een poepie
    maar ook elke dag poep in de luier en plas in de luier

het lijkt het laatste zetje wat niet lukt
    wat kan ik nog meer doen?

2. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Heb je de luier al eens gewoon uitgelaten?
    Ze dan wel vertellen dat de luier uitgaat en dat ze vanaf dan ALLE poep en plas op de wc gaan doen. Desnoods ze belonen met een sticker elke keerr, kaart vol kleine cadeautje/eten jullie pannenkoeken oid.

zolang de luier aan is hebben ze de optie om het erin te doen.
    succes!

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Zo ga ik het binnenkort aanpakken, zoontje heeft ook geen haast om zindelijk te worden ;)

4. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Tips:

- Luier over de onderbroek, zodat ze het gevoel hebben nat te zijn..
    - Stickerbeloning, en met bijv. 10 stickers een kleinigheidje( Heeft hier echt goed geholpen)
    - Meenemen met eigen toiletbezoek
    - Om de 2 uur op potje zetten of toilet en aanmoedigen, en met iedere drup een staande ovatie :)
    - Zonder luier laten lopen, nadeel is dat je dan vaker moet wassen ;)

Succes

5. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Hier ook de luier gewoon uitgelaten. Bij de oudste viel het kwartje na drie (natte ;)) dagen, bij jongste na één (heel natte) dag. Ook net na hun derde verjaardag. Korte klap, snel klaar!

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Gewoon luier uitlaten en dus alleen onderbroek aan doen. Dat bleek hier ook als een tierelier te werken!
    Aiden heeft een paar keer in zijn onderbroek geplast en gepoept en hij vond het VIEHIES! Had goedkope onderbroeken welke ik met poep en al gewoon weggegooid heb.
    Hij was toen plots erg snel zindelijk overdag.

7. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Mijn jongste is 3 jaar 8 maanden en ook nog niet zindelijk. Onlangs heb ik hem 3 weken lang consequent geen luier aangetrokken en nóg viel het kwartje niet. Ik laat het er maar even bij.

8. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Hier werkt het ook enkel als ze geen luierbroekje aanheeft. Thuis gaat de luier dan ook uit en draagt ze een onderbroek. Het gaat redelijk goed alleen merk ik dat ze als ze naar het kdv is geweest weer in een ander patroon raakt. Ze gaat daar naar de "grote" wc en draagt een luierbroekje omdat ze toch nog niet volledig zindelijk is en daar niet in haar blootje dan wel enkel in een onderbroekje kan rondlopen. Ze gaan haar ook niet achterna lopen als ze een natte broek heeft. Dat is wel lastig. Ik moet er dus voor gaan zorgen dat ze het volledig gaat snappen maar het begin is er en daar ben ik wel blij om.

Deel Deze Pagina