Volgens een bakerpraatje kost elk kind (zwangerschap) je een kies. Ben benieuwd hoe dit bij jullie zit. Ik geloofde er niet zo in, maar dit is mijn derde zwangerschap en ja, mijn derde kies. Tijdens de eerste zwangerschap (is miskraam geworden) een wortelkanaalbehandeling. Zenuw was zover heen, dat dit zelfs zonder verdoving is gebeurd. Twee jaar geleden tijdens mijn tweede zwangerschap brak er tijdens het flossen een stuk van mijn kies af. En 3 weken geleden floste ik weer een hoek van een kies af. Had er geen last van, dus ben nu net terug van de tandarts. Was maar een klein hoekje af, hij schuurt/boort het vlak af om te gaan vullen, zit er een krater van een gat onder. Hij heeft het weer dichtgemaakt en ik mag terug komen voor een wortelkanaalbehandeling. Volgens de tandarts was het echt puur toeval, maar ik vind het toch wel bijzonder dat het 3x tijdens het begin van een zwangerschap is. Ben nu het verste, 11 weken toen ik het hoekje eraf floste. Bij de andere zwangerschappen was het iets eerder. Een heel elftal was ik al niet van plan, maar voor mijn gebit lijkt het me ook heel verstandig, blijft er nog iets over.
nou zie je wel dat flossen onzin is ik heb iig geen rare behandelingen gehad of kiezen verloren. komt door je betere doorbloeding dat je tandvlees sneller bloed en daardoor gevoeliger is voor infecties ed.
Nee. Onzin. Net bij de tandarts geweest en na vier zwangerschappen te horen gekregen dat de zwakke plekken die ik vijftien jaar geleden al had nog steeds hetzelfde eraan toe zijn door een goede mondhygiene. En dat terwijl ik maar eens per dag poets.
Ik heb zelfs nog nooit een gaatje gehad dus gelukkig klopt de stelling niet altijd . Mijn tandarts zei het nog wel voor de grap toen ik na de zwangerschap weer op zijn stoel lag, viel dus mee gelukkig.
In mijn zwangerschap kwam ik met mijn nagel tegen m'n voortand aan, niet eens heel erg hard. En er brak zo een stukje vanaf. Dus ik geloof er wel in.
Nee hoor, 2e zwangerschap en nog geen nooit iets aam maar in gebit gehad. Ook geen gaatjes. De tandarts zei wel dat tijdens de zwangerschap het tandvlees wat gevoeliger kan zijn, dus dat goed poetsen met een zachte borstel prettiger kan zijn.
Ik heb HG gehad tijdens mijn zwangerschappen en veelvuldig braken is niet zo goed voor je glazuur Drie kinderen, drie kiezen weg. En een hoop andere ellende aan mijn tanden tijdens/na de zwangerschappen.
Bij de eerste moest er een enorm gat gevuld worden bij een kies. En nu na de tweede moet ik voor diezelfde kies een wortelkanaalbehandeling. Meteen na de bevalling al klachten, maar die trokken snel weg, en nu bleek dus op de controle-foto dat er een ontsteking heeft gezeten toen. Gelukkig amper iets van gemerkt. Maar sta niet te popelen voor die behandeling
In het begin veel last gehad van bloeden van het tandvlees en een flinke ontsteking. Nu tandsteen laten verwijderen, een elektrische tandenborstel gekocht en van die gummystokjes voor tussen je tanden. Nergens geen last meer van
En jahoor ik kan het praatje ook beamen. Ik had al een zwakke kies waarbij ik zo'n elf jaar geleden een wortelkanaalbehandeling aan had gehad. Maar deze was niet volledig behandeld door destijds mijn onzorgvuldige tandarts. Hij moest dit jaar al behandeld worden maar goed ik was net zwanger dus ik durfde het niet aan. Keek ik laatst in de spiegel word die kies al van boven zwart!! Pfff nou mag ik volgende week een wortelkanaal behandeling ondergaan. Wat een ellende. Eerst maar VK gebeld maar een wortelkanaalbehandeling kon gelukkig geen kwaad. Ze zei dat ik beter wel kon gaan met zo'n kies. Dus hier ook het is mijn eerste kind en mijn eerste kies die nu heel slecht is.
Een kies gelukkig niet, maar wel een paar gaatjes en een flinke aanslag op mijn glazuur. In maart ga ik weer naar de tandarts, dan weet ik wat de schade van deze zwangerschap is op dat moment.
Een nederlands bakerspraatje. Aldus mijn (van buitenlands afkomstige) tandarts.. Hier ook geen problemen gehad