Buikgriep?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Bryan2013, 25 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bryan2013

Bryan2013 Actief lid

17 nov 2013
    146
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames.

Vraagje. Ons zoontje van ruim 3 jaar begon afgelopen zaterdag nacht met spugen. Zondag in de middag ook 1x. Maandag niet. Dinsdag middag tijdens lunch weer. Woensdag niet alleen 1x diarree. Donderdag niet. En nu net weer. ( vrijdag )

Me man en mijn vader hebben het van de week ook gehad. 1 dag diarree en spugen. Hun hadden ook beide overgeefsel van mijn zoontje opgeruimd.

Morge is het bij mijn zoontje dus al een week aan de gang.... heb net de ha gebeld. Die zegt dat de virus infectie overgegaan kan zijn in een bacteriële infectie. Als het na het weekend nog zo is moet ik langs.

Verder merk je niks aan hem. Geen koorts niet suf of wat dan ook. Drinken en plassen gaat goed. Hij is echt een grote eter. Soms moeten we hem daar zelfs wat in remmen. Zijn eetlust is sinds afgelopen zaterdag wel matig. Hij eet erg weinig...

Herkent iemand dit? Waarom is het bij mijn vader en mijn man na 1 dag over een duurt het bij hem zo lang. En dan de ene dag wel en de andere dag niet....

2. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Herkenbaar. Hier zondag op maandagnacht spugen, maandag overdag niks. Dinsdagochtend spugen. Toen dinsdag op woensdag diaree (helemaal onder) en woensdag avond nog een keer. Alleen woensdag heel hangerig geweest en andere dagen heerlijk actief en niks aan te merken. Maandag nog wel wat koorts gehad maar verder niet.
    Afgelopen week zowel ikzelf als mijn ouders en schoonouders dezelfde symptomen maar wel korter mee zoet (al is mijn schoonmoeder nu al voor de 3e dag echt nog niet fit).

Eetlust heeft onze dochter ook nog niet maar ikzelf ook nog niet echt (dinsdag op woensdag nacht heel slecht geweest) dus denk dat dit nog wel even kan duren.
    Ik las al dat het bij kinderen vaak wat langer kan duren maar als je het niet vertrouwd zou ik nog een keer bellen.

3. Bryan2013

Bryan2013 Actief lid

17 nov 2013
    146
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ok ik lees een herkenbaar verhaal inderdaad.
    Tis een hardnekkig virus dat blijkt wel.
    Hij is gelukkig erg actief en verder niks aan te merken.
    Maar we houden hem goed in de gaten en desnoods maandag nog even langs de ha.

Bedankt

4. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Even update van deze kant. Schoonmoeder heeft woensdag(nacht) moeten spugen. Toen bijna 2 dagen niet en nu weer wel. Dus bij haar is het virus ook een stuk hardnekkiger. Bij de rest van de familie lijkt het gelukkig met 1 dag flink last en daarna dagen bijkomen te blijven.

5. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Mijn zoontje had het vorige week ook. Ene dag niks aan d ehand, een dag later weer wel. Zelf heb ik t ook gehad. Twee dagen achter elkaar, toen een dag niet en toen weer een dag wel.

Deel Deze Pagina