Misselijkheid 1e trimester zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Blondiiieee, 9 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blondiiieee

Blondiiieee Niet meer actief

hoi!

Sinds vorige week ben ik erg beroerd en lig sinds donderdag alleen maar op de bank. Ik ben zooo misselijk. Ben nog maar net 7 weekjes zwanger dus heb nog wel een stuk eerste trimester wat me te wachten staat. Zie er nu alweer tegenop om vanaf maandag weer 36 uur pw te werken :(

Hoe komen jullie die misselijkheid een beetje door?

2. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Ik sleepte mezelf letterlijk de dag door. Zorg dat je maag niet leeg raakt, want daardoor werd ik nog beroerder. Pak wat frisse lucht tussendoor als dat kan. Daardoor werd het bij mij weer wat minder. Cola zweren sommige vrouwen ook bij. Ik nam de hele dag lolly's. Ook dat hielp wel wat (alleen niet voor je gewicht ;) En voor de rest is het helaas een beetje uitzitten. Bij mij duurde het tot week 16, maar sommige vrouwen zijn er met week 12 al vanaf.

Als het echt heel erg is kun je altijd even naar de huisarts. Er zijn medicijnen voor. Persoonlijk ben ik niet van het slikken van iets tijdens een zwangerschap, maar het schijnt geen kwaad te kunnen.

Blondiiieee vindt dit leuk.
  3. LolaBloem

LolaBloem Niet meer actief

Bij mij hielp cola of vanille vla
    ik zou zoals hierboven al gezegd langs de huisarts gaan want die medicijnen kunnen wel een klein beetje helpen.
    Niet te gekruid eten helpt ook.

4. Blondiiieee

Blondiiieee Niet meer actief

Ik heb van de huisarts magnesiumhydroxide gekregen om mn maag wat te kalmeren. Maar t liefst pak ik indd zo min mogelijk medicatie ;)
    Denk dat ik er toch aan moet geloven

5. LolaBloem

LolaBloem Niet meer actief

je kussen wat hoger helpt trouwens ook en op je linkerzij liggen!

6. BakingSoda

BakingSoda Bekend lid

1 mei 2017
    554
    187
    43
    Vrouw
    Ik kreeg emesafene zetpillen. Hielp mij goed. Het gaat weer over, bij de meesten...succes!

7. Anniekje

Anniekje Actief lid

27 okt 2017
    115
    151
    43
    Vrouw
    At home
    Ik heb van de huisarts ook emesafene gehad, helaas wordt bij mij de misselijkheid alleen maar erger lijkt het wel.. cola heeft een paar dagen geholpen, maar nóu niet meer:( ik wordt er zo moe van, ik probeer goed en gevarieerd te eten maar niks krijg ik binnen. Als er tips zijn hoor ik het graag. Gember werkt niet want daar wordt ik nog misselijker van..

8. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.479
    5.839
    113
    Granny Smith appels! Werkte hier als een tierelier. Helaas nu ook weer last van misselijkheid. De vorige keer was het met 9/10 weken over.

9. Anniekje

Anniekje Actief lid

27 okt 2017
    115
    151
    43
    Vrouw
    At home
    Dat kan ik ook proberen aangezien ik gek ben op fruit het liefst de hele dag door verschillende soorten fruit

bozoe vindt dit leuk.
  10. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.479
    5.839
    113
    Het was een tip van mijn moeder. Mijn Oma schijnt bij alle 7 zwangerschappen erg misselijk te zijn geweest en dit was het enige dat haar hielp. Het hielp hier ook erg goed. Ben benieuwd of jij je er beter door gaat voelen

11. Anniekje

Anniekje Actief lid

27 okt 2017
    115
    151
    43
    Vrouw
    At home
    Ik van ze morgen gelijk halen en ik hou je op de hoogte:thumup:

Deel Deze Pagina