Mijn zoontje van 1,5 krijgt vanalles op zijn boterham: boter, kaas, jam, worst, pindakaas, chocopasta, hagelslag....etc. Ik weet niet voor welke leeftijd je dit vraagt?
Groentespread, kipfilet, smeerkaas, smeerworst, avocado, ei, ham, kaas, humus, fruit, appelstroop, pindakaas, jam, chocopasta
Dochter: alles.. alleen zoet beleg krijgt ze alleen als ze der boterham met gezond beleg op heeft. Zoon: smeerkaas , leverpastei, jam, kruidenkaas, banaan
Pindakaas, chocopasta, banaan, leverpastei, smeerkaas, appelstroop. Pindakaas, chocopasta en smeerkaas zijn wel de baby varianten. Banaan en chocopasta is hier favoriet, smeerkaas vindt ze geen moer aan.
Tot een jaar alleen boter. En af en toe 100% pindakaas, fruitspread zonder suiker en 100% perenstroop. Nu krijgt hij ook wel kaas. Smeerkaas en smeerworst zitten heeel veel zout in. En andere toevoegingen die ik niet wilde geven het eerste jaar. Maar hij is nu 2 en krijgt het nog steeds niet. En suiker vind ik ook niet nodig.
Tot een jaar boter, pindakaas en stroop Daarna hebben we jam en philadelphia kaas toegevoegd. Smeerkaas en smeerworst wil ik niet geven, wat een troep.
Voornamelijk roomboter, peer, avocado, huttenkase, pindakaas of peren/appelstroop van de kleine keuken, max 1x per week kindersmeerkaas, 1x per week vegetarische smeerworst.
Huttenkase, smeerkaas, hummus, kipfilet, avocado, soms restjes gestoomde en gepureerde groente. Eens per week eten we een uitgebreide omelet met alles wat er nog in huis ligt aan groente en daar eet hij ook graag van. Zoete dingen op zijn brood tuft hij uit, dus dan valt er aardig wat af
Hij krijgt alles wat wij ook op brood eten, zowel zoet als hartig. Hij heeft favorieten altijd in fases. De ene keer eet hij beter als er pindakaas op zijn brood zit en dan is hij het op eens zat en eet hij bv liever kaas. Hebben mijn oudste kinderen ook nog steeds.
Mijn zoontje is 7 maanden. Hij krikgt jam. Pindakaas. Smeerkaas en smeerworst. Alleen smeerkaas en smeerworst niet te vaak. Beide 1x per week.
Mijn dochter heeft eigenlijk altijd zoet beleg. Als er een plakje worst op zit eet zie die er af en laat ze haar boterham liggen. Kaas lust ze alleen op een tosti. Het plakje worst krijgt ze nu gewoon in haar hand bij haar boterham.
Humus,avocado en Tartex ben ik bij zl1 mee begonnen. Later ook nog Tahin en pindakaas (die alleen van pinda's gemaakt is) Dat ga ik nu ook doen, maar voeg daar kaas aan toe als nu koemelk niet zo'n probleem is. Nu is onze oudste wel de andere kant op geïnspireerd door de peutergroep. Hagelslag en chocopasta staan hier nu wat vaker op het menu en hartig wordt wat lastiger. Jammer toch wel!
https://www.google.nl/search?q=bieten+aardbei+baby&rlz=1C1CHFX_nlNL585NL585&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwinw5j_07fYAhVHIewKHY0zB2QQ_AUICigB&biw=1517&bih=735#imgrc=j_Wwu-j5JeXzUM: Gaf ik mijn dochter vanaf 6 maanden.
Hier gaan we kaas invoeren, geraspte kaas dan wel. Moeder kwam ineens met t lumineuze idee dat er ook zoiets als geraspte kaas bestond...ohja, dat was er ook nog...bedankt ma, daar had ik dus gewoon even helemaal niet bij stilgestaan...
Ligt eraan hoe oud je kindje is. 6-8 maanden was hier eigenlijk gewoon kaal/droog brood, hooguit met een laagje boter. 8-12 maanden zuivelspread, suiker vrije jam, appel/perenstroop en soms smeerworst (smeerkaas moest 'ie niet). Na 1 jaar kreeg hij eigenlijk gewoon alles wat ik in huis had. Het 1 moest hij wel, het ander niet. Sommige periodes plukte hij al het beleg van z'n brood, dus kreeg hij alleen smeerbaar beleg. Nu is hij 3,5 soms vraagt hij elke dag om een boterham met pasta en momenteel eet hij eigenlijk alleen maar kaas of worst op brood. Vanaf 1 jaar houd ik aan dat hij in principe alles mag eten, zolang er maar gevarieerd wordt.