Hi allemaal, Ik ben momenteel 15 wk zwanger. Sinds gisteren middag heb ik last van een hele zware buikgriep (vermoedelijk door bedorven melk). Ik moet tientallen keren naar de wc rennen ivm dunne ontlasting, ik heb koorts, het ene moment heb ik het extreem warm en het ander moment ril ik van de kou. Mijn hele lichaam doet pijn, vooral mijn onderrug en buik. Ik krijg geen hap binnen, en als ik wat drink moet ik meteen naar de wc rennen. Ik heb meerdere malen contact gehad met de vk, hap en huisarts. Iedereen zegt dat ik moet uitzieken, maar het zit me totaal niet lekker. Al mijn klachten lijken erger te worden
Ik heb pillen voor de misselijkheid gekregen maar dat helpt helaas niet, de ha adviseerde ORS maar dat helpt ook niet
Neem van ORS echt hele kleine beetjes iedere 10-15 minuten, dus bv een theelepeltje bijvoorbeeld. Als je ORS vies vindt, kun je ook gewoon water proberen voor nu of bv iets van sportdrank. Van ORS word je niet sneller beter ofzo, maar het helpt wel om gehydrateerd te blijven. Soms helpt een waterijsje ook trouwens, dat kun je ook proberen als je een tijdje wat lepeltjes vocht binnen hebt kunnen houden. Belangrijk is in ieder geval dat je wat vocht binnenkrijgt en dat je rust neemt. Als het door die melk komt, is het vaak heel heftig maar zodra het uit je systeem is, is het ook weer vlot over. Dus dan kan het zijn dat je je morgen bv al veeeel beter voelt! Veel beterschap! Mocht je nu tabletten hebben tegen de misselijkheid, die je niet binnen kan houden, zou je ook nog zetpillen kunnen vragen. Die neemt je lichaam makkelijker op en hou je misschien beter binnen.