Veel buikpijn en ontlasting

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bryan2013, 8 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bryan2013

Bryan2013 Actief lid

17 nov 2013
    146
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hey dames,

Ik weet ff ni meer wat ik ermee aan moet. Ik ben nu ruim 17 weken en vandaag is het weer mis. Steeds buikpijn / flinke krampen. Ben nu in 3 uur tijd 3x naar het toilet geweest. En sorry voor de details maar het is tot 3x toe normale ontlasting maar heel veel. Dat je echt denkt waar komt het vandaan! Ik heb absoluut niet veel gegeten ook niks raars of iets vets. Het begon eigenlijk vannacht al ff na middernacht werd ik ook weer ellendig wakker en moest ik naar de wc.
    Afgelopen vrijdag was het ook alweer raak. Wat moet ik hier nou mee. Het begint echt mijn leven te beheersen. Ik zou vanmiddag de stad in gaan met me pa maar ben toch weer naar huis gegaan omdat ik weer zo'n last heb.

Herkent iemand dit? Heeft iemand tips hiervoor?

2. TigerMom

TigerMom Fanatiek lid

10 aug 2015
    3.157
    100
    63
    Erg naar dat je zoveel last hebt van je buik. Verder voel je je goed? Naast de krampen?

Het kan zijn dat je darmen wat prikkelbaar zijn door de zwangerschap. Of hier iets aan te doen valt weet ik niet. Je kan altijd de VK bellen met vragen.

3. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.345
    17.256
    113
    Is er iets wat je de dag voorafgaande aan de aanvallen hebt gegeten of gedronken en de andere dagen niet?
    Niemand heeft er van gehoord, maar ik heb nu voor de 2e x zwangerschaps lactose intolerantie. Of althans, ik hoop dat het na de bevalling wwer snel over is ;)
    De vorige x per toeval achter gekomen omdat de melk op was en ik 3/4 dagen later pas naar de winkel kon en toen verder gaan uitproberen of het echt melk was of lactose

4. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Herkenbaar! Ik had het in mijn vorige zwangerschap en in deze ook weer. 6x naar de wc moeten op een dag is niets geks voor mij. Het begint elke keer met flinke buikpijn, dan weet ik dat het weer zo ver is.
    Ik heb het geaccepteerd als mijn zwangerschapskwaal.

Sterkte.....ik weet als geen ander hoe pijnlijk het kan zijn.

5. Babs77

Babs77 Bekend lid

10 mrt 2015
    710
    82
    28
    Ik heb dit nu ook, sinds vrijdag al. Eerder in de zwangerschap ook wel eens een dagje dunne onlasting maar nog nooit zo lang. Gebruik norrit maar dit helpt nog niets. Ga denk ik toch maar even de huisarts vragen voor advies.

6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Echt een tip van mn hart.

Haal pro biotica en l glutamine. Bij het reformhuis of betere drogist van een natuurlijk merk.

In je zwangerschap krijgen je darmen het flink te voortduren en bovenstaande helpt om je darm flora weer in balans te krijgen. Ik had zelf ook echt zoveel pijn dat ik dr amper van kon lopen en de doktor het ook niet meer wist. Het enige wat ze zeidrn is pas je voeding aan terwijl ik dit al deed..

Echt ik beloof je dat t helpt. En het kn absoluut geen kwaad!

7. Bryan2013

Bryan2013 Actief lid

17 nov 2013
    146
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties. Zit het te lezen terwijl ik een glas melk naar binnen zit te werken😆
    Jeetje ik heb echt geen idee waar allemaal lactose in zit... maar het is de moeite waard om dat te laten staan.

Bubblez: bedankt voor de tip! Ik ga strax gelijk ff naar het reformhuis om te kijken.

Iedereen die er last van heeft: strekte!

8. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Er heerst ook een leuk virusje wat dit doet...

9. Babs77

Babs77 Bekend lid

10 mrt 2015
    710
    82
    28
    Huisarts ga bij mij aan dat ze dacht aan een buikgriep. Moet het nog een paar dagen afwachten. Ze vond het niet verontrustend al blijft het natuurlijk wel erg vervelend.

10. Mama13

Mama13 Actief lid

12 dec 2012
    148
    4
    18
    Hoi hoi,

Ik had juist een flinke obstipatie door uiteindelijk een maag/darm infectie dus ik snap hoe vervelend die buikpijn kan zijn.. ik hoop dat je je snel beter voelt probeer wel naar je lichaam te luisteren en voldoende rust te nemen!

Liefs

11. Bryan2013

Bryan2013 Actief lid

17 nov 2013
    146
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hey dames,

Nou heb in ieder geval pro biotica. ik hoor ook veel over het virus en ik moet zeggen dat mijn man en mijn zoontje ook aan het knetteren zijn vandaag :)

ik ben gewoon alweer 2x geweest vanmorgen terwijl ik gisteravond maar 2 pistoletjes heb gegeten en om 7 uur in me bed lag omdat ik ellendig was... maar tot nu toe gaat het goed ook na het avondeten.

Ik heb gehoord dat er een virus rond hangt maar ik ben toch gewend dat als er een buikvirus heerst je gewoon erge diarree hebt soms met misselijk / spugen.

Maar dit is echt normale ontlasting alleen vaak en veel.

Naja ik hoop dat ik nu 'leeg' ben en dat het nu met de probiotica wat beter gaat....

12. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik merkte echt binnen 3 dagen verschil.

Hier was het vaak dun en soms heel hard. Erg irritant. Sinds ik l glutamine en probiotica gebruik heb ik her echt nog maar zelden. Hopelijk helpt het jou ook!

13. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Ik heb het al de hele zwangerschap. Maar wel steeds op de zelfde tijden. 3 keer per dag (vrij dun) ontlasten met stevige krampen vooraf.

Ik had ook al een beetje geaccepteerd dat t er deze keer bij hoorde.
    Maar ga ook de probiotica maar eens proberen!
    Geef t mijn dochter wel maar voor mezelf totaal niet aan gedacht haha

14. BVS

BVS Bekend lid

28 nov 2014
    797
    0
    0
    V
    Komt mij bekend voor, had dit ook..alleen dan met diarree

15. Colalight

Colalight Bekend lid

13 apr 2016
    588
    1
    16
    Maar jij hebt geen diarree maar gewoon normale ontlasting zeg je he? En de dagen voorafgaand aan zo'n dag, ga je dan normaal? Ik herken het wel, maar dan in de zin van dat ik 3 dagen niet K A K en dan op dag vier echt 3 keer enorm ga; dat je denkt: waar komt het allemaal vandaan. Soms ook met heftige buikpijn. Annderzijds ben ik altijd zo blij als ik het dan weer allemaal kwijt ben, dat ik er wel oke mee ben :p

Sterkte hoor!

Deel Deze Pagina