Zeiden jullie symptomen iets over het geslacht?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ctje1987, 18 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hallo meiden,

Ik verwacht in juni ons derde kindje. En ik moet eerlijk zeggen dat ik knettergek word van de mensen in mijn omgeving. Ik heb al twee zoontjes, waardoor veel mensen al snel zeggen: 'Nu een meisje he!'
    Het zal wel goed bedoeld zijn hoor, maar jeetje wat voelt dat vervelend. Alsof een derde jongen niet leuk is!

Mensen proberen ook op basis van mijn symptomen een voorspelling te doen over het geslacht: "ben je misselijk?" Nou dat ben ik eigenlijk niet, bij mijn zoontjes ook nooit geweest. Dan reageren ze standaard met: "Ooo weer een jongen, dus!" En aangezien ik me over het algemeen niet anders voel dan tijdens mijn andere zwangerschappen, ga ik er zelf vanuit dat het weer een jongen is. Maar ik vroeg mij af, zeggen symptomen écht iets over het geslacht of kun je ook dezelfde zwangerschappen terwijl je nu een kindje met het andere geslacht verwacht?

Wat is jullie ervaring hiermee?

2. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hihi ene oor in, andere oor uit:D

Hier meent ook iedereen te weten wat het wordt.
    Ze baseren het op de gloed van mijn gezicht, op de heftige zwangerschapsmisselijkheid, op mijn buik die volgens de 1 voor in een punt zit en volgens anderen 'echt om me heen zit'.

Lekker laten gaan, al kan ik me voorstellen dat het niet prettig voelt als ze je zo graag willen opdringen dat het nu echt een meisje moet zijn.
    Zou voor mij denk ik echt voelen alsof ze het kindje in de buik als minder gewenst zien mocht het bij jou opnieuw een jongetje zijn..

3. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    ik ergerde me dood eraan... hier 2 totaal verschillende zwangerschappen en ook vorm buik gehad... dus dat zegt allemaal helemaal niets... gewoon negeren

4. Vakantieganger

Vakantieganger Fanatiek lid

4 jan 2016
    1.007
    4
    38
    Vinkeveen
    #4 Vakantieganger, 18 nov 2016
    Laatst bewerkt: 18 nov 2016
    Nee zegt helemaal niets. Ik heb al een dochter en nu zwanger van een zoon en ik merk geen verschil.
    Ik begrijp je gevoel. Hier zei bijna iedereen bij m'n eerste: vast een jongen want je bent nooit misselijk. Vond dat eerlijk gezegd dom gelul. Daarna toen het een meisje bleek je wil nu vast de volgende keer een jongen. En nu we straks van allebei één hebben zeggen ze: dit is toch wel de laatste he 😡? Lekker laten gaan!

5. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    De symptomen zeiden meisje de echo zei jongens. De laatste was een stuk betrouwbaarder xd

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Haha, lekker laten gaan.

Bij mij leken 2/3 zwangerschappen heel erg op elkaar (de 1e en 2e), de 3e was zo anders dat iedereen en wijzelf ook grapten dat het vast een jongetje zou zijn dan. Maar dit was ook een meisje ;)

Bij de 1e en 2e: meteen misselijk en al snel HG, bekkenpijn en uiteindelijk bekkeninstabiliteit, verder weinig kwaaltjes. Bij de 3e 0,0 misselijkheid en minimaal last van mijn bekken.

7. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    :D :D :D

Hier 2 zwangerschappen die ook enorm op elkaar leken. Kon mn 9mnd dagboek bijna kopiëren. Toch echt een zoon en een dochter gehad dus zegt allemaal niks.

8. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Hier twee vrijwel identieke zwangerschappen, maar twee keer een ander geslacht.

9. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Haha ja, dit dus!

10. Jeda80

Jeda80 Bekend lid

25 sep 2014
    798
    24
    18
    Hier vooral in het begin totaal andere zwangerschappen, misselijk, veel trek in zoet, pukkels in mijn nek ect.
    Het is toch echt weer een jongen, ondanks iedereen er echt van overtuigd was dat het een meisje zou zijn.
    In mijn geval zegt het dus niks.

11. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    Hier zegt het niks.heb 2 jongens 2 meiden.en 4 top zwangerschappen gehad.en nu bij nr 5 net zo.

12. PinkStars

PinkStars Actief lid

3 nov 2013
    422
    1
    0
    #12 PinkStars, 18 nov 2016
    Laatst bewerkt: 18 nov 2016
    Ik was nu onwijs misselijk en had last van eczeem, iets wat ik bij mijn eerste zwangerschap niet had. Bij mij zijn het wel een jongen en een meid. Maar iemand die ik ken heeft precies dezelfde symptomen gehad en die heeft 2 jongens gekregen. Zegt echt niets!

Gefeliciteerd trouwens met je zwangerschap! Lijkt mij juist heerlijk, een mannenhuis, je bent de koningin van je huishouden, geweldig!

13. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.959
    15.002
    113
    Symptomen zeiden knul, echo zei meisje. Ook die nub methode zat er schitterend naast!

14. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Dank je wel! Het is ook heerlijk hoor, allemaal mannen thuis! Ik word op handen gedragen ;) Al lijkt een meid me ook echt heel leuk, dat getut, jurkjes, vlechtjes ;) Ben heel benieuwd, nog even geduld.

Leuk om te lezen dat het bij iedereen heel anders is.

15. PinkStars

PinkStars Actief lid

3 nov 2013
    422
    1
    0
    Geweldig dit! Hahahaha!

16. palomi

palomi Bekend lid

23 mrt 2016
    947
    0
    16
    Hier zegt het wel wat.. Bij mn zoontje een zwangerschap gehad zonder kwaaltjes..

Maar nu het hele pakket inclusief zh opname vanwege uitdroging en nu zwanger van een meid

17. Kegi

Kegi Actief lid

23 nov 2006
    243
    0
    16
    Huishoudhulp
    België
    Herken je verhaal wel.

Ben ook zwanger van de 3de. HeB al 2 heeerlijke jongens. Iedereen begon ook standaard over een meisje. Terwijl ik maar al te graag nog een 3de jongen erbij zou willen. Precies of je moet de 2 geslachten om tevreden te zijn.

De zwangerschappen van de jongens zijn helemaal het zelfde verlopen. Geen kwaaltjes of pijntjes. Op mijn groeiende buik na kon ik niet zeggen dat ik zwanger was.
    Deze keer is het heel anders. Al vanaf in het begin heel misselijk en moe. En tot op vandaag is daar nog geen verandering in gekomen. Ook mijn bekken werken echt niet mee. Al zoveel last van, maar dat is volgens mij omdat het de 3de keer is.

Je kan al wel raden dat iedereen overtuigd was van een meisje. Behalve ik dan. Haha..
    De vorige echo liet blijken dat het inderdaad wel eens een meisje kan zijn. Gyn is voor 70% zeker. Bevestiging krijgen we de 28ste. Als ons juffrouwtje deze keer wel wil meewerken. (Koppiger is ze alvast ook 😂)

Dus als ik moet afgaan op symptomen dan zou het hier wel kloppen.

18. Boommm

Boommm Niet meer actief

Oh hier ook, na 3 meisjes vind iedereen dat ik nu een jongen moet baren. Moet eerlijk toegeven dat ik dat zelf ook super leuk zou vinden, maar een vierde meisje is net zo welkom!

Hier drie verschillende zwangerschappen gehad en toch echt 3 meisjes.

19. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    @kegi - zou wel heel leuk zijn uiteraard! Al zou je natuurlijk niet minder gelukkig zijn met nog een zoontje. Zo is dat hier ook.
    Ben nu ruim 9 weken dus ik moet nog even geduld hebben.

20. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.290
    17.173
    113
    4 totaal verschillende zwangerschappen en voor zover ik weet zijn er maar 2 geslachten ;)

Deel Deze Pagina