Hoi Girls, Gisteren een super dagje gehad maar vandaag.. pff.. alles valt tegen.. Ik ben sinds vandaag 30 weken ver en hoewel heel mijn zwangerschap niet echt vlot verloopt kreeg ik nog het geniale idee om grote poets te houden (ookal wonen we hier nog maar 4 maanden en is het nog niet zo lang geleden dus dat we dit gedaan hebben).. Gisteren vol goesting eraan begonnen.. en het ging vlot! Zowel de babykamer als slaapkamer als bureau kunnen doen. Alles kasten vanbinnen en vanbuiten gewassen, alles terug mooi gesorteerd enz.. ik vond het geweldig! Maar vandaag... Amai.. Ik was nog geen 15 min bezig.. Onze papa kwam hier (zijne was brengen, sinds mjn mama gestorven is strijk ik zijn kleren..) en ik begon te janken.. en ik stopte niet met janken.. het was zo erg dat mijn pa alles uit mijn handen heeft genomen en zelf de badkamer begon te poetsen.. (en de mens is 70 jaar!)!! Waardoor ik nog harder begon te janken.. Alles doet plots pijn en madam zit rustig terug in mijn ribben te stampen (doet ze nu wel vaker maar vandaag kan ik er niet tegen.) En waarom ik jank? Niet omdat het vuil is want het water is altijd nog proper Ben het zwanger zijn een beetje beu.. pff.. dat die 10 weken ma rap om zijn.
Even een dagje (of 2) rust meid! Zul je zien dat je je weer wat beter voelt! Je hebt nog wel wat weekjes om het op orde te maken, anders kun je straks nog een keer Dus gewoon af en toe een beetje doen. Maar af en toe even lekker klagen helpt ook! En nu maar met een boek of tijdschrift op de bank! Morgen weer een dag!
Meiske pak je rust! Ik snap het wel de hormonen vliegen overal. En een stap terug doen is moeilijk. Maar echt niet alles hoeft in 1 dag. Je heb nog 10 weken. Gewoon rustig aan. Komt het vandaag niet komt het morgen wel.
Misschien heb je morgen weer een dag als gisteren.... Van die off-days hebben we allemaal! Houd moet, nog maar 10 te gaan, beter 10 dan 15 of 20 denk ik dan maar
Ik had sowieso al geteld dat heel de grote poets onderneming een week of 2 zou duren.. Natuurlijk omdat het gisteren zo vlot ging hoop gekregen.. Die nare nesteldrang toch!!!! GRRRRRRRR
Gewoon even een off-dagje. Hebben we inderdaad allemaal wel. Morgen voel je je vast beter! Zwanger zijn is ook niet 24/7 - 40 weken lang alleen maar een roze wolk he. Dat is niet realistisch. En de hormonen gieren door je lijf, dus niet gek dat je je vandaag zo voelt, en de andere dag weer vol energie
Gun je zelf wat rust meid. Je huis is proper genoeg! Dat huilen is heel herkenbaar hoor, vooral als mensen die je dierbaar zijn lief voor je zijn. Ze hoeven je soms maar aan te kijken of je hoeft hun warme stem maar te horen ( zit nu met tranen in mn ogen.... )
Herkenbaar meid!! zoals de anderen zeggen: uitrusten! Ik heb/had ook zo mijn klussen die ik nog persé wou doen voordat straks het "feest" begint. Heb er al veel gedaan, maar ook met een dag of wat uitrusten er achteraan. Probeer jezelf niet gek te maken met wat je allemaal nog moet, heel erg moeilijk, maar wel noodzakelijk, denk ook aan de gezondheid van je kindje, dat is toch veel belangrijker dan je huis helemaal spik en span? Hak zo'n grote klus die echt gedaan moet worden in stukken, dan heb je toch het gevoel dat je weer wat nuttigs hebt gedaan, maar dan heb je jezelf niet doodmoe gewerkt.
Daarnet een warm bad genomen en ondertussen een boekje gelezen.. voelde me iets beter.. tot ik eruit ging en direct boven de pot kon hangen.. NARE MISSELIJKHEID OOK NOG -_-
Zooo herkenbaar. Ik was vandaag zo slim om onze zetels te herschuiven omdat ik vond dat ze zo beter stonden en dan moet dat NU! Hoe dom ook om niet te wachten tot vl thuis is van zijn werk om even te schuiven voor me, maar nee.. Het moest NU! Heb wel mijn bekken nu weer geforceerd en idd, omdat het dan niet lukt zoals ik wil begin ik ook te huilen. Ga ook wat meer moeten leren luisteren naar mijn lichaam en wat meer uit handen gaan geven, hoe moeilijk ook, maar we zijn nu eenmaal al redelijk ver in de zwangerschap en rust is gewoon nodig!
Eh, je moest toch heel rustig aan doen van je vk/gyn..? Omdat je veel harde buiken hebt en anders te vroeg zou bevallen?
Ohh wat ken ik je gevoel goed begrijpen .. ben nu bijna 33 weken en het al 2 weken zo mega zat .. veel pijn amper kunnen lopen harde buiken door het minste geringste en als het dan soms even te veel wordt wordt het ook echt TE veel huil ook regelmatig en kan het dan niet tegen houden ... en volledig rust nemen kan ook niet altijd leuk he zwanger zijn grr soms
de harde buiken zijn over (gelukkig!) en het is al even geleden dat ik nog naar spoed ben moeten gaan Mijn placenta is ook mooi naar boven gekomen Ik doe het ook rustig aan hoor, daarmee dat ik 2 weken geteld had voor 8 kamers Strijken doe ik nog steeds al zittend (al dat ik meer moet liggen de laatste dagen omdat bébé echt tegen men ribben kruipt) Maar vandaag is het duidelijk mijne dag niet!!!!!! Kan er niet aan doen, zo stil zitten en niets doen.. wor er knettergek van! Maar als dat het beste is voor ons meisje doe ik het wel natuurlijk! Ik doe wat ik kan.. en als het niet gaat.. ween ik een "beetje" Mijn papa heeft veel van de grote poets gedaan.... hij wou dit nog doen omdat mijn mama me niet meer kan helpen.. super lief.. waardoor ik nog meer begon te wenen
Hier net zo De weken kunnen niet snel genoeg gaan Al de hele zwangerschap last v misselijkheid, kwaaltjes, kort lontje, lange tenen, misselijk, geen geduld,.. 2x griep, maagontsteking, infectie en ziekenhuisopname En rugpijnen die -volgens kine- niet zullen overgaan.. Een teken v mijn lichaam dat de energie op is.. Ik ben al 8 weken thuis met harde buiken Ik ben heel gelukkig, maar door de rugpijnen kan ik nu geen kant meer op En mijn 2 kleine vriendjes snappen dit niet, kunnen zichzelf niet kleden, noch wassen Ik krijg onwijs veel hulp van mijn vriend, maar desondanks kan ik het niet meer bolwerken Ik ben moe, op, geen fut, ... Huil voor de minste tegenslag.. En ik moet nog 12weken Die zie ik momenteel echt nog niet te overbruggen.. Ik rust veel, omdat ik gewoon echt niet anders kan Mijn hoofd wil kasten vullen, legen, kuisen, kleertjes wassen en plooien,... Maar mijn lijf wil niet mee Het is ZO frustrerend... Maar jammer genoeg niets aan te doen vrees ik Ik hoop stiekem dat de baby ietsje vroeger wil komen, 2 weekjes ofzo Ik wil natuurlijk ook geen prematuurtje Bedoeling is wel om een gezonde baby op de wereld te zetten Maar ik tel onwijs hard af...
Van mij mogen die 10 weken ook wel 8 weken worden zolang zij maar gezond is.. vandaag gelukkig een betere dag.. nog eens mee boodschappen gaan doen (al 5 maanden moet mijn vriend dit alleen doen!) dus de kar zat goed vol Wel gemerkt dat ik als zwangere vrouw meer in het karreke leg dan vroeger
ik lig plat in bed.. daarnet weer een half uurtje lekker staan overgeven... pfff & het ergste van al is dat ik op die momenten geen controle heb over mijn blaas want mevrouw gaat er dan nog lekker op liggen ook !