Ik heb vandaag met 32+ 4 weken een groei echo gehad. Nu kwam daar uit dat het buikje groot is. Die komt buiten het lijntje. Hoofdje en beentjes zijn onder gemiddeld, maar wel gewoon op de lijn. Wat kan dit precies inhouden? Echoscopiste zei dat ze er niks over mocht zeggen. Dit. Hadden hun met mijn vk praktijk afgesproken.
hmm ik lees even mee.. bij de 20 weken echo zat bij mij de buik op het buitenste lijntje. Bij mij zei de vk alleen maar: "ooh hij heeft een lekker dik buikje! Nou, beter te dik dan te dun!"
Was bij mijn zoontje ook, en bij de geboorte was hij idd een lekker bol babietje. Nu is hij een lekker 'bol' dreumesje. Het hoeft dus helemaal niets te betekenen. @deesjedees, wanneer heb je een afspraak bij je vk, zo in onzekerheid zitten is natuurlijk ook niks
Bij mij deed de echoscopiste ook geen uitspraken toen bleek dat ons kindje voor ligt op groei. De gynaecoloog vindt het niet echt verontrustend. Met 30 weken had ons kindje een buikje dat vier weken voor lag. En maandag lag het kindje met de gemiddelde metingen van buikje, hoofd, beentje 4 weken voor en het buikje ligt bijna 7 weken voor. Ik moet maandag wel een dagcurve glucose laten prikken omdat ik nu bezig ben met mijn 3e prednisonkuur bezig ben. Helaas loop je dan een groter risico op zwangerschapsdiabetes.
Kan verder geen kwaad! Het buikje is de belangrijkste graadmeter hoe de baby zich voelt in de buik, dus een lekker dik buikje duid op een baby die het prima naar de in heeft en voeding genoeg krijgt via de navelstreng, alleen maar gunstig, als het buikje te klein zou zijn, zouden de alarmbellen afgaan (niet meteen overigens maar word wel extra in de gaten gehouden). Mijn dochter liep ook voor en had korte beentjes maar het is gewoon een normaal baby'tje geworden en aan die korte beentjes was niks te zien haha
Ik moet maandag naar de vk. Ze zal me dan wel vertellen wat het inhoud denk ik. Verder maak ik me niet zo heel druk, maar vond het zo raar dat de echoscopiste verder niks mocht zeggen. Mijn zoontje was ook een flinke baby. Met 34 weken bevallen. Hij woog toen 2676 gram en was 48cm. Hij is nu nog aan de stevige kant.
De jongste hier had ook een bol buikje Ze lag gewoon voor op schema, stevige baby haha 3275 gram bij geboorte op 37 weken
Onze baby heeft ook een groot buikje volgens de meting en de rest is allemaal gemiddeld. Heb afgelopen woensdag wel moeten laten testen op zwangerschapsdiabetes maar daar was niks uit gekomen. Dus het zal wel mee vallen, ja misschien wordt het een groot kindje maar ik krijg nu nog een extra groeiecho bij 36 weken.
Bij ons is ook t buikje t grootst en beentjes t kleinst kheb wel zwangerschapssuiker. . Bij mn 1e kindje waren de metingen gelijk aan (niet kwa centimeters maar dat ook t buikje t grootst was en beentjes het kortst) alleen zij was best klein bij de geboorte ze hebben me wel gezegd dat dit kindje wss groter word krijg extra echo's