Vraagje over ovulatietest en eisprong

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door smiley3, 26 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Heb een vraagje over duur van een positieve ovulatietest.

3 april rond 11:30 bijna positief en kleine 3 uur later 14.30 positief die dag doorgetest 2x en nog steeds positief
    Uiteraard 10 uur na de 1e positieve test seks gehad.

4 apil met 2 urine (was niet veel) en ervoor koffie op nog positief.
    En 2 uurtjes erna negatief de rest vd dag ook getest (ook CB smiley) die gaf ook negatief aan.
    Wel voor zekerheid seks gehad die avond laat

Ik zou dus vanaf 3 april rond half 3 tot 4 april 12.00 ongeveer een positieve ovulatietest hebben gehad.
    Dus nog geen 24 uur, wanneer is me ei toen ongeveer gesprongen?
    Omdat ik dus nog geen 24 uur lang een positieve ovuluatietest heb gehad.

Gr Smiley

2. Gea T

Gea T Actief lid

26 jun 2013
    445
    0
    0
    De ovulatietest meet de waarde LH (=luteiniserend hormoon) in de urine. Nadat het LH in de urine op zijn hoogst is (en je dus een positieve ovulatietest hebt) vindt na 24-48 uur de eisprong plaats (ook al heb je maar 24 uur een positieve test). Op welk tijdstip dat precies is, is niet exact aan te duiden. Maar je hebt dus het meeste kans om zwanger te raken als je gemeenschap hebt 24-48 na een positieve ovulatietest.
    Hopelijk beantwoord dit voldoende je vraag.

Groetjes Gea

3. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Dank je voor je uitleg,

Dus 3 april smiddags me 1e positieve test en 4 april 11 uur was die negatief. Dus dan is 4 april ws me ei ook gesprongen?

4. Gea T

Gea T Actief lid

26 jun 2013
    445
    0
    0
    24-48 uur na de positieve test krijg je dan je eisprong dus in jouw geval is dat in de periode van 4 op 5 april geweest.

5. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Dank je voor je uitleg,
    Meen het de 4e idd ook gevoeld te hebben, dan zijn de zaadjes van de die dag / nacht ervoor toch eerder op zijn plek als paar uur na de eisprong?

met de echo ben ik uitgegaan vanaf het begin van me eisprong de 4e en klopte ook
    Met termijn echo ben ik 1 dag naar voren gezet maar dat houd toch niet in dat je je eisprong dag eerder heb gehad?
    Of is je innestelling dag eerder.

Deel Deze Pagina