Gisteren ben ik bij de verloskundige geweest. Nou loopt mijn kindje sinds een paar weken steeds een beetje voor. Tenminste aan mijn baarmoeder te zien. Nu was ik gisteren op controle en loop ik nog steeds ca. 2 weken voor. Bij de 3d echo wat ik vrijdag heb gehad, zou het kindje ca. 1 week voor liggen qua groei. Nu moet ik bloedprikken voor suiker en ijzer. Om te kijken of ik zwangerschapsuiker heb. Heeft iemand hier ervaring mee? met zwangerschaps suiker? of eventuele snelle groei? Groetjes MomToBe
er zijn hier best al veel moeders op het forum die bloed hebben moeten prikken om het suiker te controleren. ze doen het uit voorzorg, dus ik zou me niet te veel zorgen maken. en het ene kindje is wat groter, en het andere kindje wat kleiner. succes met prikken
mijn moeder had zwangerschaps suiker bij 3 van haar 4 kinderen.bij iedere zwangerschap waren haar kinderen zwaarder.mijn eerste zus was 6 pond,mijn 2de zus was 8 pond,ik was bijna 9 pond,en mijn broetje was ruim 9 pond.ik en mijn broertje zijn ook ingeleid,anders waren we nog zwaarder geweest.nu houden ze het tegenwoordig beter in de gaten als je idd zwangerschaps suiker heb.ik heb me ook bij mijn vorige 2 zwangerschappen moeten laten testen,maar ik heb het gelukkig niet
Ik moet ook af en toe mijn suiker laten testen omdat het bij ons in de familie zit.. Dus maak je niet druk er zijn meerdere dames die het moeten doen...
Hallo, Ook bij ons loopt de groei van het kindje ook erg voor. Ik heb hiervoor bloed moeten laten prikken dat op suiker gecontroleerd werd. Maar de resultaten hiervan waren goed, dus geen zwangerschapssuiker. Daarop heb ik opnieuw bloed moeten laten prikken dat op antistoffen werd gecontroleerd om te kijken of het daar aan kon liggen. Maar ook hier waren de resultaten perfect van. Nu blijkt dat ons kindje van nature uit zo goed groeit. Nu wil de gynaecoloog mij volgende week inleiden op 38 weken omdat er anders teveel risico's voor mij en het kind zouden kunnen ontstaan als ik op 40 weken zou bevallen en het kind echt te groot is. Maar zolang het dat maar is, ik vind het belangrijker dat ons kindje gezond is. Groetjes Gisimino
Ik heb ook een te snel groeiende baarmoeder. Heb een dagcurve moeten bijhouden, 3 keer per dag een uur na het eten mezelf een vingerprikje geven en de glucose waarde opschrijven. Deze waren goed, nu hebben ze bloed afgenomen van de laatste 3 maanden om te kijken hoe dat was. Gezien ik nog niks heb gehoord ga ik ervan uit dat het wel goed zit. Mijn baarmoeder stond mert 4,5 maanden gelijk aan een baarmoeder van 6 maanden. Ik denk dat ik gewoon een groot kindje ga krijgen. Overigens op de 20 weken echo was ze wel precies op schema alleen een te dik buikje... Succes
nou ik ben voor 4 weken geleden ook naar het ziekenhuis geweest en dagcurve gehad! 3x bloed prikken... moest er op donderdag heen en heb t hele weekend slecht geslapen omdat ik op het internet van alles tegen was gekomen, maandagochtend gebeld naar de verloskundige en mijn bloed was hartstikke goed! bij de volgende controle bleek ik ineens weer op schema te liggen en uiteindelijk bleek het een groeistuip te zijn geweest..... al die drukte om niks! ik zou zeggen blijf er vooral kalm onder en ga geen rare dingen opzoeken op t internet of wat dan ook... ook met zwangerschapssuiker kan je kindje gewoon gezond ter wereld komen! en daarna verdwijnt de suiker weer!
Ja bij mij loopt het nu een aantal weken voor... de vorige keer toen ik naar de verloskundige moest, had ze er al bij geschreven let op groei.... maar toen zei ze, waarschijnlijk ben je de volgende keer weer op schema.. maar toen ik dus gisteren ging, was ik nog steeds ca. 2 weken voor.... Bij de pretecho wat ik heb gemaakt vrijdag, was de omvang van het buikje ook 2 weken voor op schema... maar de rest ca. 1 week... Normaal moet je met 30 weken prikken, maar ze laat het me nu vervroegd doen, omdat ze wil uitsluiten of ik zwangerschapssuiker heb... Ik dacht gewoon even kijken of er meer mensen zijn met deze ervaring. Groetjes
Ik heb wel zwangerschapssuiker gehad. En idd dan groeit je kindje te snel doordat het meesnoept van alle suikers in je bloed. Je alvleesklier werkt dan niet helemaal naar behoren waardoor er suikers in je bloed terrechtkomen. Om die reden ben ik ook ingeleid omdat anders mijn zoontje te zwaar zou worden voor een natuurlijke bevalling.
Ja dat had ik ook begrepen, dat je een suikervrij dieet krijgt voor de resterende zwangerschapsduur en vaak eerder ingeleid wordt of een natuurlijke vroeggeboorte krijgt... Klopt dat? Patrieske, met hoeveel weken werd je dan ingeleid?
Ja wat je schrijft klopt. Ik moest ook een suikervrij dieet volgen, maar bij mij hielp het niet veel. Koolhydraten worden namelijk omgezet in suiker. Dus het is heel moeilijk om dingen te eten waar ook geen koolhydraten ed. in zitten. Ik zou inprincipe ingeleid worden met 38 weken. Maar uiteindelijk is het 36 weken en 6 dagen geworden. Ik hield zòveel vocht vast dat was niet meer normaal. Voor mijn gevoel stond ik op ontploffen. Was ook heel erg vermoeid en men wilde niet meer wachten met de bevalling. Ik had ook al ontsluiting drie cm. Dus de vliezen werden gebroken en vijf uur en driekwartier later lag mijn zoontje op mijn buik, 50 cm en 4105! gram zwaar.
Dat lijkt mij moeilijk, een suikervrij dieet tijdens de zwangerschap... Maar ja wel voor het goede doel natuurlijk... Momtobe -> ik had het bij de meimamma's nog niet gezegd maar ik wil je veel sterkte wensen. Gelukkig zijn er velen in dit topic die het ook hadden en waarbij er niets aan de hand bleek.. Weet je al wanneer je meer duidelijk hebt?
Bij de eerste was er zwangerschapssuiker geconstateerd. Ik heb toen een koolhydraatsprijdend dieet gehad, dus gedurende de hele dag door moest ik gematigd eten en uitkijken met koolhydraten zodat mijn suikerspiegel niet teveel zou pieken. Tevens werd mijn zw.schapsbegeleiding over gedragen aan de gyn en ik mocht niet meer thuis bevallen ivm risico op complicaties. Die complicaties waren er inderdaad en het is een spoed keizersnede geworden. Bij de 2e ben ik ook weer op suiker geprikt en ondanks dat mijn bloedsuikerwaardes hoger waren dan bij de eerste, vond mijn verloskundige dat ik geen suiker had. Direct na de bevalling (geplande ks) bleek dat het wel zw.suiker was, de suikerwaarde van Leo zijn bloed was zo laag dat hij meteen suikerwater moest hebben om op peil te komen. Hihi, sorry, ik dwaal af. Zullen we maar gaan duimen dat jou waardes beneden de 7,5 blijven? Groet van Kiki PS extreem groot waren ze niet hoor, beide 8 pond. Maar wel aan de grote kant.
de laatste controle bij de gyn zaten mijn kindjes net onder het gemiddelde, maar uitvoorzorg moet ik ook een dagcurve bijhouden. ik meot wel zeggen dat mijn buik de laatste week heel erg gegroeid is, ik maak me wel zorgen, mede omdat je met een tweeling een grotere kans hebt op zws en ik meer gesnoept heb de laatste weken..... we zien het 19 februari, de volgende afspraak...
hallo ik denk dat dit ook wel heel regelmatig voor komt ik moet ook een dag curve doen omdat bij mij ook de baarmoeder een beetje groot is voor de 16 weken dat ik ben tegen mij zei hij ook al anne was groot ruim 8 pond en een keizersnede gehad, dat helpt ook allemaal mee groetjes en een goed weekend allemaal patricia
Hoi, Mijn kindje was ook groter dan gemiddeld.. Bloedonderzoek (met 28 weken) wees uit dat ik ook zwangerschapssuiker had. Eerst geprobeerd met een dieet, toen dat niet lukte (suiker ging niet genoeg omlaag) doorgestuurd naar een diabetes verpleegkundige om insuline te gaan spuiten.. maaar zo ver kwam het niet, want vlak voor die afspraak ben ik bevallen met 34 weken Mijn zoon woog 3160 gram, dus over de zes pond met zes weken te vroeg! Wil niet weten wat hij gewogen zou hebben met 40 weken Succes! Weet je al iets meer?
hier ook zo'n probleem ons kindje groeit ook 3 weken voor op schema... hij woog volgens de echo van afgelopen week +/- 3600gr nu zei de gyne dat zij er niet mee mocht bemoeien omdat ik onder controle sta bij de VK maar als ik bij haar had gelopen had ze het wel geweten, maar ik moest het maar overleggen met mijn VK en zij moest maar kijken wat ze ermee deed... nu vond de VK dat hij nog binnen de curf viel ( dus niet hij stond helemaal over de bovenste lijn) ze wilde eerst controleren of ik geen zwangerschapssuiker had en moest dus gisteren nuchter bloed prikken maandag weet ik de uitslag maar wat gaan ze nou dan allemaal doen? ik moet nog 3 weken en max 5 weken stel je voor dat hij zo door groeid wat dan? ik maak me dus echt zorgen hier over ik had ook al gelezen dat ze je op dieet zetten, maar ik zit al op zoutloos en eet eigenlijk al veel te weinig van wat er eigenlijk binnen moet komen... maar heeft zo'n dieet dan nog wel nu omdat ik nog maar 3 tot 5 weken moet? ja zelf hoop ik dat ik eerder ingeleid mag worden loop al geruime tijd te kwakkelen met weeen en dergelijken...
Senna, Ik hoor maandag de uitslag... ik ben erg benieuwd. Ze zeiden een week geleden dat het kindje op ca. 1 kilo zat en de baarmoeder liep 2 weken voor. Dus qua gewicht liep het kindje volgens mij ook 2 weken voor.... Maar was alles overigens wel goed dan? kreeg je kindje nog speciale zorg? Mandytjuh, ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt... ik zou gewoon de verloskundige bellen en je ongerustheid uitspreken.... is toch raar allemaal. Groetjes, Sharon