hogere bloeddruk tegen het einde

Discussion in 'Zwangerschap' started by missX, Feb 9, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. missX

missX Fanatiek lid

Mar 2, 2006
    1,226
    0
    36
    ik ben gisteren op conmtrole geweest bij mijn verloskundige en nu heb ik voor het eerst een verhoging in mijn bloeddruk...was nu 120 / 80 en normaal zo 120 / 60. Ze heeft mijn urine nog getest maar daar was niks mis mee...ben benieuwd of er meer dames zijn die dit hebben zo tegen het eind van de zwangerschap?

2. Laika

Laika Fanatiek lid

Jul 23, 2006
    2,334
    3
    38
    Heb ik ook, precies hetzelfde als jij 120/80, maar mijn vk zei er voor de rest niks over. Dus ik ga er vanuit dat het niet zo ernstig is.

3. yofoda

yofoda Actief lid

mijn bloeddruk is veel te hoog 140/100 en soms 95
    80 is normaal hoef je je geen zorgen over te maken
    groetjes jolanda

4. missX

missX Fanatiek lid

Mar 2, 2006
    1,226
    0
    36
    voor mij is het in ieder geval hoger aangezien ik normaal dus 120/60 had en ik natuurlijk nog wat jonger ben als jou... maar goed ik voel me op zich nog steeds goed en maandag ga ik weer op controle...fijn te horen dat er meer zijn die dit hebben. Hebben jullie er ook echt klachten door?

5. mamavanHind

mamavanHind Actief lid

Aug 12, 2006
    380
    0
    0
    Diëtist in opleiding
    Ja, ik had dat. Ik zat ook altijd laag en later naar 120/80. Ik had daarnaast gillende hoofdpijn en ben opgenomen. Ik had geen zwangerschapsvergiftiging overigens, maar ws (zei neuroloog achteraf) een soort hormonaal gerelateerde migraine. :evil: Waarschijnlijk was mijn bloeddruk hoger van de stress. :(

6. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    ik heb het bij mijn eerste ook af en toe gehad en nu bij de tweede ook een keer, maar 80 is niet te hoog. Wel hoger dan wat je normaal hebt maar de grens ligt ongeveer bij 90/95 dat ze je doorsturen naar een gyn
    Bij mij was de bloeddruk bij de vk wel eens 90 of 95 en dan moest ik naar de gyn maar dan was hij daar weer goed en urine ook goed en dan kon ik weer naar de vk.

7. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Zo'n verhoging is nog geen enkel probleem hoor. Het is normaal dat je bloeddruk aan het einde van je zwangerschap wat omhoog gaat, richting de bloeddruk die je aan het begin van je zwangerschap had. Die is meestal ook wat hoger dan na die tijd.

Mijn bloeddruk is behoorlijk omhoog gegaan. Ik ben begonnen met 120/80 en daarna gezakt naar 100/60. Ik ben pas naar de gyn verwezen toen mijn bloeddruk 140/95 was. Daarnaast had ik klachten als hoofdpijn, misselijk, soms moeilijker kunnen focussen en pijn bij mn ribben. Vooral die klachten maken dat ik bij de gyn. onder controle moet blijven. Ik heb nu meestal een bloeddruk van 150/95 en daar is de gyn echt niet van onder de indruk. Ook heb ik geen eiwitten in mn urine. Zolang dat het geval is, is er erg weinig aan de hand.

Zolang je bloeddruk niet verder stijgt en je geen klachten hebt, is er echt niets aan de hand. Mocht je wel klachten krijgen, dan wel meteen bellen en niet wachten.

8. mamavanHind

mamavanHind Actief lid

Aug 12, 2006
    380
    0
    0
    Diëtist in opleiding
    Raar, ik heb twee weken in het ziekenhuis gelegen, verplichte bedrust en mijn hoogste onderdruk was 'maar' 90. :confused: Daarnaast dan die heftige hoofdpijn, maar blijkbaar is het ook per gyn verschillend hoe ze doen.

9. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    @mamavanHind: heftige hoofdpijn maakt wel verschil. En het maakt verschil welke bloeddruk je vooraf had. Mijn gyn is in ieder geval niet onder de indruk van een onderdruk van 95/100 als verder alles in orde is: bloedonderzoek, urine en CTG. Ik word wel iedere 2 dagen gecontroleerd.

10. yofoda

yofoda Actief lid

ik moet ook iedere twee dagen voor een ctg scan en me bloeddruk laten meten en vorige week woensdag was ik opgenomen en dinsdag mocht ik weer naar huis donderdag weer terug voor ctg en bloeddruk toen was me bloeddruk weer 140/100 en 20 min later 140/95 ik hoefde gelukkig niet weer opgenomen te worden maar leuk is het allemaal niet
    morgen weer terug voor een ctg en bloeddruk ben dan wel benieuwd ik hou me rustig
    groetjes jolanda

11. kristel

kristel Niet meer actief

Bij mijn 2e zwangerschap had ik opeens bij de verloskundige ook met 40 weken een verhoogde bloeddruk, terwijl er verder niets aan de hand was. Ze vertelde toen dat kort voor een bevalling je bloeddruk ook omhoog kon gaan en dat het dus binnen 24 uur wel geboren zou kunnen worden. Ik geloofde dit niet, maar het was toch uitgekomen.

Share This Page