Hoi Dames, Ik heb nog geen KZ gehad hoor, maar kindje ligt in een stuit, dus de kans is er! Maar zat me wat af te vragen; hoelang na de kz mag je weer sporten en paardrijden? Alvast bedankt!
Ik ben eind september vorig jaar bevallen via een keizersnee en ben begin januari weer begonnen met sporten, de groepslessen op de sportschool. Denk dat het per persoon verschilt. Succes met je verdere zwangerschap
Sowieso de eerste 6 weken niet en daarna rustig aan beginnen, hangt ook van jezelf af. Paardrijden is echter wel erg inspannend natuurlijk, dus kan zijn dat dat wat langer duurt.
ik stapte na 6 weken weer op mijn paard, en heeeul gauw er weer af! mijn bekken geeft helaas nog steeds flinke klachten, dus ik heb er pas 3x weer even op gezeten. ik zou écht minimaal 9 weken in acht nemen. geef je lijf de kans weer een beetje steviger te worden. als je eenmaal zit zal het wel gaan, maar erop en eraf scheur je je bekken natuurlijk half in twee.
Ik ben na de contrôle bij de gyn (dat was 7,5 week na kz) weer begonnen met sporten ( majorette/twirling) Springen voelt nog niet fijn, dus daar doe ik t nog even rustig mee.. verder gaat t prima!
Ik kreeg na 6 weken tijdens de controle akkoord om weer alles te doen, wel met mate uiteraard. 3 dagen later zat ik op mijn paard, wel maar 10 minuutjes, maar ik was allang blij dat ik er weer op zat Edit: ik ben vorige week pas weer begonnen met les. Daarvoor was het dus gewoon zelf een beetje aanklooien en veel stappen tussendoor.