Had nooit gedacht dit te schrijven omdat mijn dochter 6 weken achterliep in groei en is geboren met 2332 gram met 39.7 Tijdens alle echos liep mijn zoontje al 2/3 dagen voor en zijn buikje was ook aldoor paar dagen verder. Hoofdje en bovenbeen iets onder het gemiddelde. Nu kwam zijn buikje extreem hoog uit nml boven de gemiddelde lijn. Ik zal even de curve delen. As dinsdag moet ik suiker prikken.
Mijn eigen ervaring is dat die metingen dus echt niet altijd kloppen. Ik ben ingeleid met ruim 39 weken ivm een baby op P97 lijn. Geschatte geboortegewicht van 4,5 kilo. Ze was 3830 gram. Zelfde als haar zus die met precies 40 weken geboren is en 3850 gram woog. Het is natuurlijk goed dat ze jou alsnog testen op suiker maar 't zal me niets verbazen als die schatting niet klopt.
Het hoeft idd geen suiker te zijn. Maar wel fijn om het even het even uit te sluiten natuurlijk. 1e dochter zat met haar benen op de p97 lijn. Was met 37+3 net geen 3 kilo. Verder alles oké, alleen lange benen. 2 keer getest op suiker. Beide keren prima waardes. 2e dochter was met alles op de p97 lijn. Geboren met precies 37 weken en 3690 gram.. Maar hier ook getest op suiker. Ook weer prima waardes.
Ik herinner me wel een topic waarin jij schreef over je te kleine dochter (mijn zoon was ook te klein), wat een verschil dan dit! Goed dat ze suiker prikken. Is het met dat drankje? Een keer nuchter en dan na het drankje? Heb ik ook gedaan en dat was goed (wel om een andere reden trouwens maar mijn 2e baby is ook vrij groot). Heb je ook over een paar weken weer een groeiecho? Het is toch elke keer net anders is mijn ervaring. En idd het zijn schattingen, kan best wel anders uitkomen zo bij de geboorte. Al met al hoop ik dat je een mollig maat niet te al groot jongetje mag krijgen over een tijdje.
Ja klopt mijn dochter was flink dysmatuur 2300 gram met 39,4 weken. Ik krijg regelmatig groeiechos vanwege bovenstaande en nu dit whaha. Bij mijn zoontje is het alleen het buikje. Krijg inderdaad een test met zo’n drankje. Hoop het ook dank!!