kolposcopie, en zwanger

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door TigerAngel7, 30 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TigerAngel7

TigerAngel7 Fanatiek lid

2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    2 weken terug moest ik voor controle na de gynaecoloog ivm curretage. Omdat ik na het vrijen soms veel bloedverlies had vooral donkerrode tot zwarte stolsels leek het wel (sorry voor de details) hebben ze bij mij een uitstrijkje gedaan de uitslag heb ik gisteren gekregen en dat was godzijdank allemaal goed. 4 juni staat er een kolposcopie gepland. Met wat heen en weer gebeld ivm nu ik zwanger ben of het wel door kon gaan.hebben ze me weer terug gebeld en het gaat door. Krijg dus eerst ook een inwendige echo waar k al blij mee ben. Hoop dat ze dan ook wat kunnen zien want dan zou ik bijna 6 weken zijn. Heeft iemand ervaring ermee, dat je zwanger was/bent en het onderzoek ook is uitgevoerd?

2. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ik zou zon onderzoek niet laten doen als ik zwanger zou zijn.. ze gaan toch bezig met hè baarmoedermond en daar moet je mi vanaf blijven tijdens zwangerschap.
    Als je uitstrijkje goed was en er niks alarmerends uit kwam zou ik wachten tot na de bevalling..

3. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.300
    394
    83
    Hier mee eens.

Ik heb een uitstrijkje gehad en moest officieel in januari weer voor her controle, ik heb ze gebeld en verhaal uitgelegd dat ik zwanger ben en ik mocht niet eens meer komen van hun,

4. TigerAngel7

TigerAngel7 Fanatiek lid

2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw

Hmm, wat vreemd dat elke ziekenhuis en gynaecoloog anders is. K maak me hier toch echt onzeker over vooral omdat ze zeiden dat het geen kwaad kon. Ik ga maandag zowizo er even over hebben voordat die onderzoek word gedaan.
    Want ik wou het zelf ook uitstellen maar ze stonden erop dat dit gedaan werd.

5. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

Mijn zus werkt in een groot ziekenhuis. Van haar kreeg ik volgende info. Bij een kolposcopie wordt er niet aan de baarmoedermond gekomen. Voor het onderzoek wordt een speculum in de vagina geplaatst en voor de ingang van de schede wordt een colposcoop geplaatst. dan worden er kleuringen verricht met verdunde azijnzuuroplossing en joodhoudende kleurstof (opgepast: vermeld allergie voor jodium!). Soms worden er ook biopten genomen. Een kolposcopie is veilig tijdens de zwangerschap.

merah en jojo32 vinden dit leuk.
  6. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier wilden ze niet eens een uitstrijkje maken toen ik zwanger was. Ik zou persoonlijk zo'n onderzoek niet willen tijdens de zwangerschap.

7. Emilie69

Ja, maar bij een uitstrijkje worden cellen afgenomen vanuit het slijmvlies dat zich op de rand van de baarmoedermond bevindt, dus daar zou ik ook mee opletten!
    Daarbij komt dat een uitstrijkje slecht te beoordelen is wanneer je zwanger bent door veranderingen in het lichaam. Bij een kolposcopie maakt dit geen verschil.

8. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Het heeft geen zin om een uitstrijkje te maken als je zwanger bent. Dat komt omdat de cellen van de baarmoedermond sowieso raar gaan doen tijdens de zwangerschap.

Ik heb zelf een lisbehandeling gehad vanwege afwijkende cellen en dat is mij toen ook duidelijk gezegd.

http://www.hpvtest.nl/about-hpv/reproductive-health-faqs/#Do-you-need-to-be-tested-for-HPV-during-pregnancy

9. TigerAngel7

TigerAngel7 Fanatiek lid

2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Bedankt allemaal voor jullie ervaringen en berichten. Ik ga hier zowizo even nog met m'n gynaecoloog het over hebben

10. TigerAngel7

TigerAngel7 Fanatiek lid

2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Gisterochtend na het zkh geweest, de gynaecoloog heeft alleen een inwendige echo gedaan en na m'n baarmoedermond gekeken. Er is verder geen afstrijkje gedaan ivm risico's omdat ik zwanger ben. Dus mocht de zwangerschap allemaal goed zitten word dit na het herstel van de bevalling alsnog gedaan. M'n baarmoedermond zag er goed uit en is alleen wat kwetsbaarder geworden

11. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Kwetsbaarder geworden?
    Door zwschap ( hormonen) kun je idd sneller een bloedinkje krijgen ( contactbloeding).

12. TigerAngel7

TigerAngel7 Fanatiek lid

2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Ja gevoeliger, wss komt dat door de curretage wat hij dacht omdat ik daarvoor nooit last heb gehad van bloedingen na het vrijen ik ben iig heel erg gerustgesteld.

13. Emilie69

:thumup:
    Probeer nu eerst maar te genieten van de zwangerschap. Daarna kan je rustig verder kijken.

Deel Deze Pagina