Ik heb gister een echo gehad en daarop bleek dat ik 5 weken zwanger zou zijn. De vruchtzak was nog leeg, maar wel mooi rond. Nu is het zo dat ik op 7 september en 10 september al positief getest heb. Deze testen waren wel erg licht, maar toch positief. Kun je positief testen als je nog geen innesteling hebt gehad? Ik heb bij de gynaecoloog ook gezegd dat ik 7 september al een positieve test had en zij zei dat dat best kon. Ze wilde nu ook nog geen afbreking doen en over twee weken weer een nieuwe echo. Ze vond alles er goed uitzien. Ik vind het gewoon raar, want dan kan ik toch nooit 5 weken zwanger zijn? Heeft iemand van jullie dit ook gehad?
Tellen ze bij jou de 2 weken voor ovulatie mee (of vanaf datum laatste menstruatie)? Ingeval wat de vk zag overeenkomt met 3w na ovulatie, zou je dus wel 5w kunnen zijn. Gezien een maand (7/09 tot 7/10) 4,5w telt en het bijna de 7e is, zou het in het andere geval ook nét kunnen denk ik, je hebt nl. geen idee of je eerder ook al + getest zou hebben en bovendien test je normaalgezien pas een paar dagen na innesteling posi.
Dank je wel voor je antwoord. Ik heb gewoon verkeerd gerekend. Hoe jij het uitlegd klopt het wel met het verhaal van de gyn. Ik weet niet hoe mijn cyclus was deze keer aangezien ik op 10 augustus een miskraam heb gehad. Ik dacht zelf rond de 7 weken te zijn.