Bij wie bleek het geslacht anders te zijn dan..

Discussion in 'Zwangerschap' started by Cherrylein, Jan 18, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

Nov 14, 2007
    1,759
    0
    0
    op de 20 weken echo?

Ja ik weet wel dat 98 procent ofzo correct is, maar ik blijf gewoon stiekem het gevoel houden dat ik een meisje krijg ipv jongen, wat de voorspelling is.

Bij de 20 weken echo zei die man dat het nog wel voor kwam dat het uiteindelijk toch niet klopte, hij had als voorbeeld een stel dat dacht dat ze een meisje zouden krijgen, ze hadden alles rose geverfd enzo. Kwamen ze er met 34 weken achter dat ze een jongen kregen :confused: Oeps..

Elke keer als ik iets blauws koop, denk ik..maar wát als mijn gevoel wel gelijk heeft haha!

2. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

May 8, 2008
    4,332
    0
    0
    Dan laat je toch gewoon nog een pretecho maken?

3. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

Nov 14, 2007
    1,759
    0
    0
    ja, zou kunnen. Maar dat kost ook weer behoorlijk wat geld, geld dat we nu even niet over hebben.

4. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

2D echo's kan je al vanaf 35 euro laten doen, als het puur om het geslacht gaat zou je dat kunnen overwegen, en als dat ook niet kan dan ehm...hopen hopen hopen? :)

5. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

Nov 14, 2007
    1,759
    0
    0
    Als je een extra echo aanvraagt in het ziekenhuis (loop bij de gyn, medische indicatie) dan vergoedt je verzekering dat zeker niet of wel? Snap ik overigens wel hoor, niet meteen over me heen vallen :p

6. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

je zou het eens aan je gyn kunnen vragen, wie weet lukt het! ik zou het proberen ;)

7. Germpie85

Germpie85 Niet meer actief

Ik ken iemand... Zou een meisje krijgen..
    Mooi niet dus! Bij de geboorte was het toch echt een jochie!

Roze kamertje, roze geboortekaartje..

8. Mommy24

Mommy24 Lid

Nov 30, 2008
    56
    0
    0
    Flevoland
    Ik heb het ook meegemaakt met 2 kennissen van me. Bij de 1 zeiden ze met 20 wkn dat ze een meisje zouden krijgen, alles roze gekocht, babyshower in het roze etc. Bij de geboorte bleek het een jongen te zijn. En bij een andere kennis vertelden ze dat een jongen zou worden, kwamen ze bij de geboorte achter dat het een meisje was... hahaha zo zie je maar weer!

9. Mommy24

Mommy24 Lid

Nov 30, 2008
    56
    0
    0
    Flevoland
    Ik heb het ook meegemaakt met 2 kennissen van me. Bij de 1 zeiden ze met 20 wkn dat ze een meisje zouden krijgen, alles roze gekocht, babyshower in het roze etc. Bij de geboorte bleek het een jongen te zijn. En bij een andere kennis vertelden ze dat een jongen zou worden, kwamen ze bij de geboorte achter dat het een meisje was... hahaha zo zie je maar weer!

10. 123miesje

123miesje Bekend lid

Dec 5, 2008
    872
    0
    0
    Koop je voor de zekerheid toch alles neutraal, dan heb je dat probleem ook niet. Verder is het bij mij zo (ook een med. indicatie) dat de gynaecoloog bij elk bezoek een echo doet en als je het vraag hij vast nog wel naar het geslacht wil kijken.

11. michellle81

michellle81 Actief lid

Sep 4, 2008
    397
    0
    0
    haarstyliste/visagiste
    rotterdam
    hier 5 echo,s gehad omdat ik teveel van deze verhalen ging lezen op het forum laat je niet gek maken 98 % is goed en dus maar 2 %niet !
    en je leest altijd de verhalen die je niet wilt horen en het is nou eenmaal interessant om de verhalen te vertellen dat het fout is dan dat het goed is !maar geloof me dat zijn er zoooooooo weinig!
    als je twijfelt moet je gewoon een pretecho laten maken en anders er gewoon vanuit gaan dat het klopt, die mensen hebben er voor geleerd ,koop gewoon lekker de kleertjes en geniet!

liefs michelle

12. michellle81

michellle81 Actief lid

Sep 4, 2008
    397
    0
    0
    haarstyliste/visagiste
    rotterdam
    o ja en als ze het fout hebben dan is het bijna altijd dat ze zeggen dat je een meisje krijgt en dat het toch een jongen is !
    op de 20 weken echo kan je dat echt niet over het hoofd zien of ze moeten er niet goed voor liggen ,maar dan zeggen ze dat echt wel hoor of zeggen ze van 80 % een meisje dus de kans ook groter dat het toch een jongen is .

13. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

Nov 14, 2007
    1,759
    0
    0
    Is dat zo ja? Ik moet morgen weer op controle, heb vorige keer de 20 weken echo gehad. Ik ben benieuwd of ik ook een echo krijg weer dan, kan ik het gelijk weer even vragen :p.
    Mag ik vragen waarom je een medische indicatie hebt? In principe hoeven ze verder niks meer te zien namelijk bij mij, vandaar dat ik me dan ook afvraag of ik een echo krijg. Maar ik kan het altijd vragen natuurlijk :p

14. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

Jul 9, 2008
    822
    19
    18
    Dan ben ik niet de enige....Pff zeg.. Ik wil alles lime/aqua doen...Maar stel nou....Laat maar wil niet aan denken...

Liefs Jeanney

15. camuh

camuh Actief lid

Dec 30, 2008
    113
    0
    0
    Hoeveel echo's je ook laat maken, zekerheid heb je nooit. Trouwens is het soms ook niet duidelijk na de geboorte (bij 1 a 2% van de baby's geloof ik)! En pastelkleuren zijn pastelkleuren, dat maakt toch allemaal niet uit.
    Wat betreft je vraag, een vriend van mij zou een meisje krijgen (volgens meerdere echo's) maar het is toch echt een jongetje hoor. :D

16. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik zou NOOIT alleen de 20 weken echo vertrouwen, ten eerste omdat het medisch is (en hun het geslacht niet echt boeit en dus ook niet of ze fout zitten) ten tweede omdat 1 echo alleen ik zoiezo nooit zou vertrouwen, ik zou het altijd laten bevestigen zeg maar....

ik heb een chromosomentest nog laten checken :p hihi

17. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Bij ons ook!
    DE gyn zei een jongen. DE echoscopiste een meisje!
    Toch een meid gekregen!

18. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

Nov 14, 2007
    1,759
    0
    0
    Ah meiden! Jullie maken me in de war!

19. verena87

verena87 Bekend lid

Dec 9, 2006
    605
    0
    0
    Ik had het aan mijn gyn gevraagt, die deed een beetje vbreemd, ja zegt ie het word een jongen...

dus wij veel jongenskleertjes gekocht.... blauwe slaapzakjes ect... ect....

4weken later (ikkreeg minimaal elke 4weken ene echo) Ik weer gevraagt, liet het kindje niets zien..

weer 4 weken later: ja mevrouw ik denk dat het een meisje is.. maar het kan ook een jongen zijn :evil:

UIteindelijk met 32weken nog gevraagt aan een andere gyn, ik denk ene meisje...

inmiddels kun je wel raden dat wehet echt niet meer wisten... dus weer een week later (extra controle) weer gevraagt....
    Baby met de billen ingedaald (lag in stuit)

dus wij krgeen een verrassing, ik had 3jongenssetjes meegenomen, en 1 meisjes setje...

het was een meisje...

20. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    s
    sorry meid :) maareh pretecho is ZOOO LEUK OM TE DOEN rond de 27-28 weken hebben wij hem nu gedaan en dan kunnen ze meteen even checken :) (en je hebt supergave beeldjes van jullie kindje, meestal zien ze een zoon wel duidelijker als een meid in de zin van; als er wat uitsteekt gaat het meestal niet naar binnen ;)

Share This Page