Ontsluiting checken?

Discussion in 'Zwangerschap' started by debo81, Oct 2, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. debo81

debo81 Actief lid

Nov 10, 2010
    349
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een vraagje, een vriendin van mij vertelde dat haar vk van ongeveer 37weken bekeek of ze ontsluiting had.. Ik ben nu 38 weken maar bij mij kijken ze hier helemaal niet naar, wat is jullie ervaring? Hoort de vk hiernaar te kijken of is dit pas op t moment dat de vliezen breken/bevalling begint? En kan t dan al dat ik evt al ontsluiting zou hebben zonder het te weten?

2. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

Feb 6, 2012
    509
    0
    0
    Bij mijn vk gaan ze pas kijken (en proberen te strippen) bij 41 weken. Zal dus wel afhangen van je vk. Ik denk dat het ook best mogelijk is dat je al ontsluiting hebt zonder dat je er erg in hebt. Maar lijkt me ook prima, heb je de eerste (paar) centimeter(s) alvast te pakken :)

3. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

Jun 3, 2008
    3,425
    1
    0
    Hier beide zwangerschappen nooit naar gekeken. Tot het moment van bevallen daar was.
    Zelfs toen mijn vliezen gebroken waren wilden ze niet kijken (ivm infectiegevaar)

Bij de 2e hebben ze wel gekeken ivm inleiding. Toen bleek ik al 2cm te hebben en hoe lang ik daar al mee liep, geen idee!
    Het kan best dat je al ontsluiting hebt waar je niets van merkt (meestal gebeurd dit pas bij een 2e kindje). Maar zolang je geen weeen hebt is er niets aan de hand.

4. tulip

tulip Niet meer actief

Hier ook niet zomaar hoor. Ben met 38 weken bevallen en was nog geen ontsluiting gecheckt. Meestal als je overtijd loopt en er om vraagt of wanneer je ernstige,klachten hebt bv.

5. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Hier nooit naar gekeken. Pas toen ik duidelijke weeën had is er naar gekeken (beide keren bij ruim 7cm).

6. 86Laura

86Laura Bekend lid

Jun 3, 2012
    772
    1
    0
    Ze checken alleen als er redenen voor zijn zoals overtijd lopen of, zoals bij mij vorige week bij 37wk, inleiden. Bij toucheren word de baarmoeder geprikkeld waardoor de kans bestaat dat het gaat beginnen en dat is niet de bedoeling omdat het kindje komt als het er aan toe is :)

7. debo81

debo81 Actief lid

Nov 10, 2010
    349
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel, de vk is t dus niet vergeten haha t is dus normaal! Dan wacht ik t natuurlijk allemaal rustig af...ben benieuwd

8. tresje

tresje Fanatiek lid

Jun 13, 2011
    2,414
    0
    36
    ze hebben bij mij pas met ruim 41 wkn gekeken en gelijk gestript.
    het heeft ook gren zin om te weten of je al wat ontsluiting hebt.
    je kan namelijk best een paar weken 1 of 2 cm ontsluiting hebben.

9. Chaii

Chaii Niet meer actief

Bij mij is er downstairs niks gedaan tot 40+ weken toen ik mij heb laten strippen. Daarna is pas weer gekeken toen ik ging bevallen en weeen had met 41+4. :)

10. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Ook dan hoeft het niet hoor. Beide keren over de 41 weken gelopen nl. Maargoed wilde dan ook zelf niet gestript worden, wat wel mocht bij de afspraak die ik had met 41 weken, dan hadden ze het uiteraard ook meteen geweten haha.

Share This Page