Pijn tijdens seks na keizersnee

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Kikker85, 7 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kikker85

Kikker85 Bekend lid

25 nov 2012
    825
    716
    93
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Het is inmiddels ruim 5,5 maand geleden dat ik via een keizersnee ben bevallen van mijn zoontje. Een aantal werken na zijn geboorte hebben mijn man en ik weer seks gehad en dit ging op zich prima, al was het allemaal nog wat gevoelig rond het litteken. Daarna is het ons echter niet meer gelukt om seks met penetratie te hebben, omdat het elke keer erg pijn doet in mijn vagina wanneer hij bij me binnen probeert te komen. We hebben al verschillende dingen geprobeerd, waaronder glijmiddel (dachten dat ik misschien niet 'nat' genoeg was) maar niets helpt. Ook al naar de doker geweest voor inwendig onderzoek en een uitstrijkje, maar geen verklaring gevonden.

Nou vraag ik me af of er meer vrouwen zijn die met dit probleem te maken hebben (gehad) na een keizersnee en wat die er aan gedaan hebben. Ik geef nog steeds grotendeels borstvoeding en ben sinds de geboorte van onze zoon nog niet ongesteld geweest. Zou dit er mee te maken kunnen hebben?

2. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

21 mrt 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dit ook gehad. . Ik had het idee dat het ineens heel strak was daar beneden en het niet meer meerekte haha.. hier hielp het om iig heeeel rustig te beginnen met veel geduld.. als jij bovenop zit heb je die controle zelf;).. hier is het goed gekomen!

3. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

21 mrt 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was na 5 weken alweer ongesteld pfff ook niet eerlijk haha.. gaf ook bv..

4. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Ik heb met name best lang last gehad van rare steken in mijn baarmoeder. Ik denk toch dat het zaakje daar allemaal weer even moet herstellen. Wellicht dat je daarom ook nog niet ongesteld bent geworden en dat de seks pijn doet. Ik zou alles gewoon ff rustig aan doen en dan komt het wel weer goed.

5. Kikker85

Kikker85 Bekend lid

25 nov 2012
    825
    716
    93
    NULL
    NULL
    Dat gevoel is het inderdaad Eefje! Het rekt niet meer mee en het past niet, zo voelt het. Erg fijn die herkenning! :) Je gaat toch twijfelen of je lichaam niet erg vreemd aan het doen is :D
    Het niet ongesteld zijn zie ik ook niet echt als een probleem idd. Geniet er wel van ;)

Het moet zeker nog herstellen ook inderdaad Koraal. Ik krijg bijvoorbeeld nog steeds last van mijn rug als ik mijn buikspieren teveel probeer te gebruiken. Zal vast komen omdat ik ze nog steeds niet terug heb ;)

Van de week is het zowaar een keer gelukt, na heel lang heel rustig proberen. Was nog niet echt een fijne ervaring, maar het begin is er :p

Deel Deze Pagina