(te) weinig vruchtwater

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Angeltje24, 4 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angeltje24

    Angeltje24 Bekend lid

    22 nov 2006
    536
    1
    18
    Ons kleintje ligt in een onvolkomen stuit. Een draaipoging is niet mogelijk omdat ik (te) weinig vruchtwater heb en mn placenta voor ligt. We hebben nu een datum gepland voor een keizersnede. Spannend!

    Ik maak me echter een beetje druk om het vruchtwater daar wij sinds deze week om de dag voor een ctg naar het ziekenhuis moeten.
    Zo kunnen ze checken of het kleintje het nog naar de zin heeft en alles nog werkt zoals het hoort. Tot nu toe gaat de ctg prima, hartje is goed en ze is erg beweegelijk :D
    Ook hebben we 1x in de week een echo om te kijken of het vruchtwater niet afneemt.

    Zijn hier meiden die ervaring hiermee hebben? Volgens de gyn is er geen duidelijke oorzaak/reden waarom het vruchtwater bij de 1 (te) weinig is en bij de ander (te) veel is.

    Liefs Angeltje
     
  2. Ylana

    Ylana Actief lid

    6 jun 2007
    174
    0
    0
    Huisvrouw
    Noord-Brabant
    Waarom de één veel en de ander weinig vruchtwater heeft weet ik niet.
    Wat ik me wel afvraag is of de hoeveelheid vruchtwater ook invloed heeft op de groote van je buik?
     
  3. Angeltje24

    Angeltje24 Bekend lid

    22 nov 2006
    536
    1
    18
    Goeie vraag Ylana. Ik zou het niet weten. Mijn buik is in ieder geval niet groot. Volgens de gyn heb ik een kleine strakke buik voor het aantal weken dat ik zwanger ben, terwijl de kleine meid wel netjes op gewicht en lengte is.

    Ik had toen wel gevraagd aan de gyn of je meer last kon hebben van je buik en het gewicht(zwaarder gevoel in buik met omdraaien in bed en opstaan) als je vruchtwater minder is. Volgens de gyn werkt je vruchtwater niet als stootkussen :D dus dit was niet het geval...
     
  4. zonnetjes

    zonnetjes Fanatiek lid

    19 aug 2006
    3.079
    0
    0
    drenthe
    ik heb ook niet veel vruchtwater, wel genoeg maar niet in overvloed. kleine van ons ligt wel met koppie naar beneden, maar zoals je in mn album kunt zien heb ik ook niet een mega buik. ben ong 8,5 kg aangekomen en dat zit alleen in mn buik.
     
  5. Nex

    Nex Fanatiek lid

    5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    ik heb juist (te) veel vruchtwater en volgens mij een gemiddelde buik.

    Omdat ik zoveel vruchtwater heb heeft ze zich vorige week nog even voor een dag in een stuit gedraaid (en dat terwijl ze ingedaald lag) Gelukkig is ze de volgende dag zelf weer terug gedraaid maar het kan nu dus weer zo gebeuren.

    Jammer dat ze je kleine niet kunnen draaien, hopelijk blijft alles goed gaan.

    Groetjes Hanneke
     
  6. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Ik heb geen enkele druppel vruchtwater meer, en is de beeb ook geen dikkertje (2600 gram)
    Daar zijn ze afgelopen vrijdag achter gekomen..moest 4 dagen blijven in het zkh maar puur om te kijken of me vliezen niet gebroken waren en er geen infectie aan de hand was...Toen dit alles goed was elke dag een ctg gehad tot en met maandag en toen mocht ik weer naar huis...

    Morgen mag ik weer richting gyn en een ctg, en krijg dan zelfs misschien te horen dat ik weer gewoon onder de vk valt..kortom maak je wat betreffende het vruchtwater geen enkele zorgen meid! Ze laten je gewoon door lopen totdat de kleine zich zelf meld :)
    Ook mijn gyn weet niet wat de reden is..
     

Deel Deze Pagina