Liggen goed voor innesteling?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door RozeNikki, 10 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RozeNikki

RozeNikki Actief lid

2 feb 2016
    141
    0
    0
    Hoihoi,

Iemand heeft me eens verteld dat je rond je eventuele innesteling veel moet liggen, is dit zo?

2. Chiaraa

Chiaraa Fanatiek lid

27 apr 2008
    1.561
    1
    0
    Nog nooit van gehoord. Ik lees juist gewoon lekker je ding blijven doen.

Bedoelt men niet na het klussen even te blijven liggen? Dat is mij wel bekend. Bij de iui's in het ziekenhuis moest ik ook altijd 10 á 15 minuten blijven liggen.

3. Bella28

Bella28 Fanatiek lid

9 apr 2015
    1.261
    315
    83
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Was volop aan t skieen tijdens de blijkbaar innestelling... dus lijkt me niet.
    Na de daad wel even blijven liggen..

4. RozeNikki

RozeNikki Actief lid

2 feb 2016
    141
    0
    0
    Na de daad was me ook wel bekend ja :p
    Maar dat liggen werd me verteld door een vriendin die zelf heel erg bezig is met zwanger worden maar omdat ik er hier op het forum niemand over hoorde dacht ik toch even checken

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

En hoe wou je dat dan doen? Er staat namelijk geen vaste dag of datum voor de innesteling? Innesteling vindt gemiddeld 5 tot 10 dagen na eisprong plaats. Dus dan wil je vanaf 4 dagen na eisprong tot en met 14 dagen na je eisprong de ganse tijd plat in bed blijven liggen ofzo?

Of bedoel je inderdaad na de sex even blijven liggen zodat de zaadjes beter omhoog zwemmen ofzo? Bij IUI moest ik wel telkens een kwartier blijven liggen.
    Maar bij de terugplaatsing van het embryo na de IVF en ICSI-behandeling mocht ik gelijk weer rechtop staan. Het embryo viel er echt niet weer uit ofzo. Mocht zelfs meteen weer plassen (je moet met volle blaas de terugplastsing ondergaan.)
    En ik hoefde niet tot aan testdatum plat te blijven liggen. Mocht gewoon alles weer doen.

6. Veera

Veera Niet meer actief

Misschien zo'n bakerpraatje? Na de sex blijven liggen hoeft ook niet, het snelste zaadje is dan al lang en breed vertrokken.

7. Logan

Logan Niet meer actief

Lijkt me zo onhandig als je een jaar lang steeds twee weken plat moet :p
    Nee zonder gein, gewoon doen wat je altijd doet hoor! Dat is millimeter werk daar heb je geen invloed op.

8. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Volgens de artsen in het VU niet nodig. Bij een terugplaatsing van een embryo mag je ook direct opstaan en gaan plassen (je moet met volle blaas komen).

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ook zo handig te combineren met "er niet teveel mee bezig zijn"

10. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik denk dat twee weken plat niet erg praktisch is. ;) Het heeft ook totaal geen zin. Door te gaan liggen vergroot je de kans op een bevruchting en innesteling niet. Dus lekker doen wat je anders ook doet!

11. RozeNikki

RozeNikki Actief lid

2 feb 2016
    141
    0
    0
    Haha oke duidelijk! Ik heb er tot nu toe ook geen rekening mee gehouden hoor, maar dan blijf ik inderdaad gewoon lekker m'n ding doen :p

Deel Deze Pagina