Hoi meiden, Wie heeft er nog meer positief getest rond de kerstdagen (of wat weken eerder of later) en wil ervaringen delen? Ik heb zelf tweede kerstdag (gisteren dus) een positieve test gekregen en heb zoveel verschillende gevoelens en gedachten. Ik wil hier graag met jullie over kletsen. Dus, wie sluit zich aan? Liefs Tara
Ikke !! haha ! Gisteren ook positief getest en ik ben ook totaal in de war.. Ene moment denk ik eraan en het andere moment totaal niet haha. Ik moet zo de nachtdienst in. Ik weet dat ze op mn werk in week 8 in 2 ploegen willen en ik ga dat doen want dan heb ik in ieder geval geen nachtdiensten meer ! Hoe voel jij je ?? xxx
Ik heb de 21e licht positief getest. Althans, het was gewoon positief maar ik moest wel goed kijken. De dag erna nog een keer getest en al wat beter zichtbaar. Vervolgens het hele weekend nog 3 digitale testen gedaan. Haha. Hoezo onzeker.. Maar goed, zwanger dus. Wanneer zijn jullie uitgerekend? Ik 30-08-2012. En ook al last van kwaaltjes?
Gefeliciteerd meis, ik snap die onzekerheid best hoor !! Volgens mijn berekening 04-09-2012. Dus we lopen bijna gelijk haha. Ik ben gauw "vol" na het eten. Maar daarna een weeig gevoel in de maag en toch snel weer hongerig. En ook ontzettend moe. En jij ? Heb jij kwaaltjes ?? xx
Leuk leuk!! Zou het echt super fijn vinden om een clubje te vormen en elkaar te blijven volgen. Ik ben echt helemaal van de kaart, haha. Had het totaal niet verwacht, had geen kwaaltjes oid. Wij zijn tien maanden bezig, maar de laatste twee maanden heb ik me er bewust niet (of weinig) meer mee bezig gehouden. Had net een nieuwe baan en mijn vriend zit binnenkort zonder baan (geen ideale situatie dus). Heb me dus helemaal gericht op mijn nieuwe baan de laatste tijd. Gisterochtend dacht ik ineens, goh, zal ik eens voor de gein een test doen. En ja hoor, daar was de lang verwachtte tweede streep!! Ik liep meteen naar boven naar mijn vriend die nog lag te slapen en zei: "Ik ben zwanger!" Haha, hij begreep er echt helemaal niks van. Ik kon het ook echt niet geloven, maar het is toch echt waar (toch...?) Ik heb net mijn uitgerekende datum berekend en kom uit op 28 augustus. Mijn vriend is 27 augustus jarig, dus wie weet komt het wel op zijn verjaardag! Sinds die positieve test voel ik wel vanalles, ben een beetje misselijk, heb krampjes en soms lichte hoofdpijn. Maar normaal gesproken was me dat allemaal niet opgevallen hoor. Voel me eigenlijk helemaal prima! Allemaal nogmaals van harte gefeliciteerd!!
Gefeliciteerd allemaal sowieso. Bijzonder is het hè? Zo'n clubje is ook wel tof omdat iedereen een ander verhaal heeft. De één is lang bezig, de ander korter, weer een ander heeft een behandeling nodig gehad. En allemaal zijn we nu zwanger. Tof. Ik heb zelf wel last van kwaaltjes. De twee meest aanwezige zijn obstipatie (vreselijk) en vermoeidheid. Kan wel de hele dag slapen. Daarnaast sta ik op met hoofdpijn en misselijkheid. Misselijkheid gaat nu redelijk weg als ik regelmatig eet en drink. Hoofdpijn blijft wel aanwezig. Maar goed, mij stelt het gerust. Dat er iets gaande is.
Hahaha mijn mannetje dacht dat er was ingebroken! Ik zei kom eens beneden ik moet je wat laten zien. Ik was lichtelijk in paniek haha ! Had eerst een half uur beneden op de keukenvloer gezeten en tegen de hond verteld dat we een puppy kregen hahahaha!! We moesten in de avond naar zijn ouders om te eten. Kots ik daar verdorie tot 2x toe de plee onder. Dus toen konden we er eigenlijk niet omheen en hebben we het aan zijn ouders verteld. Die zijn zo blij en de druk is vd ketel. nog 2 maand wachten ongeveer tot we het de rest vertellen! Hebben jullie al een verloskundigepraktijk gebeld ?? Ik heb geen idee wat ik moet doen hehehehe Liefs beautevil! xxxx
Ronja, heel speciaal inderdaad. Iedereen heeft zo zijn eigen verhaal, maar nu delen we allemaal iets heel moois. Hoe lang zijn jullie in totaal bezig geweest? Beautivil, haha, grappig verhaal, ik zie je al zitten op de keukenvloer Ik heb direct mijn beste vriendin gebeld, verder weet nog niemand het. Wij weten nog niet precies wanneer we het gaan vertellen, eerst maar eens even zelf van genieten. Ik ga morgen de verloskundige bellen. Heb al een praktijk in de buurt uitgezocht. Je moet er gewoon even een zoeken en een afspraak maken. Bij de praktijk waar ik heen wil, maken ze gewoon een afspraak na tien weken zwangerschap. Dan krijg je je intake en meteen je eerste echo. Ik ga ook even de huisarts bellen, gewoon om ze op de hoogte te stellen. Dan komt dat daar ook in je dossier te staan. Nou, ik ga op weg naar mijn werk. Nog even voor andermans kinderen zorgen Werk namelijk in de kinderopvang! Fijne dag. x
Hoi allemaal ik heb eerste kerstdag positief getest! De 5de iui eindelijk raak!! Ik wou eigelijk niet testen, wacht liever op een ongi vind ik minder teleurstellend, maar ik was voor mijn doen al 2 dagen overtijd en mijn vriend wou heel graag dat ik zou testen en daar opeens 2 strepen!! Eergisteren begon de misselijkheid en gisteren al best erg de heledag eigelijk wel. Verder ben ik best wel moe. vandaag heb ik een twijfeldag, ik heb buikpijn en lage rugpijn ben veel minder misselijk en had een heel klein beetje bruinslijm. hoeft allemaal niks te betekenen maar maakt me toch flink onzeker. Die buikpijn lijkt steeds meer op ongi buikpijn.... zullen we een lijstje maken? ik ben nu op de foon dus gaat beetje moeilijk. ik ben denk ik 1 sept uitgerekend dit word het eerste kindje en 10 jan heb ik mijn eerste echo!
Ik heb donderdag de 22e een test gedaan en toen een heeeeeel licht te verwaarlozen streepje. Vrijdag de 23e voor de zekerheid nog n digitale test en die was overduidelijk: zwanger. Volgens de berekeningen ben ik 30 aug uitgerekend. Dacht eerst, lekker met al die feestdagen en borrels voor de deur, valt het gelijk op als ik geen wijn drink. Maar kerst ging best goed. Kerstavond kwamen mijn ouders en schoonouders en heb ik gewoon wijn ingeschonken maar er niet van gedronken. Niemand die het doorhad volgens mij. Nu O&N nog. Ik wil het echt pas vertellen na de echo op 24 Jan (heb gelijk de verloskundige gebeld, kan je prima doen. Dan heb je nog keuze in tijd). Volgens mij besef ik dan pas écht dat ik zwanger ben. Verder niet echt kwaaltjes behalve ontzettend moe en af en toe rommelt het in mijn buik. Tot gisteren ook onwijs gespannen en zere borsten maar dat is nu weg. En ben een week lang (voordat ik getest had) 's avonds misselijk geweest.
Hoi allemaal, Mag ik ook nog meeschrijven ik had op 23 en 24 dec al een positieve test maar op 26 dec echt een knaltest. Ik ben op 3 september uitgerekend. Dit wordt het eerste kindje van mijn man en mij samen maar de tweede voor mij. Wij zijn met puregoninjecties uiteindelijk zwanger geworden clomid wilde niet lukken. We hadden op 4 mei de eerste afspraak bij de gyn dus ruim 7 maanden bezig geweest. Ik kan het ook nog niet geloven.. Het is zo raar. Ik heb me gisteren aangemeld voor moeders voor moeders. Doen jullie ook mee? Op 17 jan heb ik de eerste echo. Ik ben erg benieuwd of het er een of twee zijn want ik had twee eitjes die even groot waren en dus waarschijnlijk allebei gesprongen zijn..
ik heb trouwens dinsdag de afspraak bij de vk, om i.v.m. heel wisselende cyclus even te kijken hoever ik ben.
Hoi allemaal, ik heb gisteren positief getest. Ben nu zwanger van ons 4e kindje. Ga volgende week bellen met vk en kijken wanneer ik op controle kan (ivm 2 eerdere mk's en 1 vmk na de laatste bevalling). Voor ons is dit iig de laatste zwangerschap van manlief gaat zich in januari laten steriliseren. Nu hopen dat het een plakbeeb wordt. Vind het trouwens wel echt moeilijk om mijn mond te houden... zeker met oud&nieuw voor de deur... dan moet ik weer een excuus bedenken om geen alcohol, rauw vlees, vis en kaas te eten.... (heb zo'n vermoeden dat mijn ouders daar zo doorheen prikken... het is tenslotte al de 7e x dat ik zwanger ben ) Ik ben op 7 september uitgerekend! Dat valt dan tussen de verjaardagen van de 2 oudsten in (oudste is van 8-8-07, 2e is van 30-9-08 en jongste is van 22-6-10)
Wauw !! Allemaal zo zwanger als het maar kan haha. Gefeliciteerd meiden!! Het gekke is dat ik mn shirts al niet meer pas! Mijn buik is iets ronder en het lijkt alsof mn bovenbenen ook ronder zijn geworden. Gelukkig weet mn schoonzus het al wel en ze zei dat je lichaam aan het veranderen is. Maar het is toch wat hoor zo'n zwangerschap. Op zich heb ik best een zwaar beroep (vleesindustrie) en ik moet soms ook met kratten sjouwen. Ik zorg er nu stiekem een beetje voor dat anderen met de kratten gaan sjouwen en dat ik niet teveel stress op mijn nekje krijg gedouwt. Eigelijk ben ik aangenomen in sept voor een bbl opleiding verzorgende IG. Maar aangezien ik volgens eigen berekening begin september uitgeteld ben weet ik niet hoe dat gaat lopen. En eigelijk maar ik me daar ook niet druk om. Maar gezien de toekomst was ik al bezig om de fabriek uit te gaan omdat ik veel meer in mn mars heb. Dus in april moet ik weer bellen naar de zorginstelling of er een klas compleet is in september. Eigelijk hoop ik dat dat pas februari 2013 wordt dan heb ik lekker tijd om te moederen. Ik heb wel last van misselijkheid als het om kwaaltjes gaat en ben erg moe. Ik ga morgen bellen naar een verloskundigenpraktijk. Zijn jullie al stiekem een beetje aan het rondkijken voor een kinderwagen enz ? Liefs beautevil ....
ben nog niet aan het shoppen nee, heb alles nog boven staan hip, ik heb geen buikpijn, maar wel een vervelende buik.
ik ben hier wel al een beetje aan het rondkijken voor een nieuwe kinderwagen. De oude kinderwagen hebben we weggedaan omdat die echt te oud was en voor de jongste hadden we een tweelingwagen, maar daar is een band van geklapt en ik kan nergens een fatsoenlijke band(+wiel, want die is door de klap kapot gegaan) vinden dus moet maar eens kijken wat we als nieuwe kinderwagen gaan pakken.... (ben al de hele dag bezig met de zw. en mag hier niet te veel laten blijken (ben bij mijn ouders thuis) dus zit maar een beetje aan de laptop voor mijzelf me een beetje gek te maken ) verder geen problemen of klachten... alleen merk ik dat ik de hele dag al aan een stuk ben aan het eten en knabbelen.... hoop maar niet dat het te veel opvalt....
Hahaha ik mag ook niet teveel laten blijken. We krijgen vanaaf eters en ik zit lekker boven op de pc te kijken. Heb mn zorgpolis ook even doorgespit en ben gelukkig goed verzekerd voor kraamzorg en dergelijke. Vrijdag bel ik de verloskundigenpraktijk. Je kan tussen 12:00 en 12:30 bellen maar heb nachtdienst dus dat wordt hem morgen sowieso niet. Ik heb de hele tijd zin in sate stokjes terwijl ik dat normaal niet zo lekker vindt, haha. Liefs beautevil.
ja, dat herken ik wel.... Vanaf het moment dat ik zwanger raakte van de 1e (heb toen op 5 december positief getest) heeft manlief gelijk gekeken naar de zorgpolis en heb sindsdien de meest uitgebreide polis. Dus we hoeven alleen eigen risico te betalen... maar dat is met de kids altijd al heel snel eruit.... Ik heb ook zin in de gekste dingen.. heb vandaag al gegeten: boterham met kaas, kipfingers (waren over van gisteravond), courgettesoep, broodje worst, kippenragout (hadden mijn ouders over van gister) en 2 wafels....