Buikjes Februari 2012

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Foxymama, 3 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Foxymama

Foxymama Niet meer actief

Toen ik hier net zat, werd ik helemaal gek van alle slechte berichtjes die ik las. Elk pijntje dat ik had, kon wel eens betekenen dat het fout zat. Was de eerste weken ook heel erg bang en gestrest. Terwijl ik bij nr helemaal geen zorgen heb gehad.

Ben toen wat neutraler en minder gaan lezen. Heeft mij ook veel geholpen en nu maak ik me eigenlijk niet druk meer.

Als het fout gaat, gaat het fout, kan je toch niks aan doen. En het gaat veel vaker goed dan fout, dus ik hoop maar op het beste :D

Nu nog een goede echo en dan zijn mijn zorgen helemaal weg (die zijn er nogsteeds wel een klein beetje)

2. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Jaa ga ik oook maar doen :)

3. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    'gelukkig' ben ik niet de enige...
    ga proberen wat meer positiever te zijn (en proberen niet 100x per dag in mijn onderbroek te kijken hihi) Ik maak me denk ik toch druk om het bloedverlies was ik vorige week had. (volgens huisarts en vk een innestelingsbloeding). Ben toch erg blij als ik een goede echo heb. Ik begin ook echt een bolletje te zien (ja nu al;)). Maar dit zijn meer mijn darmen denk ik hihi. Mijn darmen en ik zijn al niet de beste vrienden en nu merk ik het nog meer. Maak binnenkort een fototje!

4. friesje1978

friesje1978 Actief lid

7 jun 2011
    322
    0
    16
    NULL
    NULL
    hoi hoi

mag ik mee hier ook aanmelden?
    ik ben waarschijnlijk rond 9 febr uitgerekend maar na mijn termijnecho zal ik een "echte" datum hebben.
    ik had me al bij een febr club aangemeld maar ik ging daarna 14 dagen op vakantie. en kan de juiste febr zwangerschapsclub niet meer vinden
    We zijn nu terug en kan me meer op het forum storten hahah

ik zal me even voorstellen
    ik ben een fries die in noordholland woont, getrouwd en al een dochtertje van okt 2009.
    Ben dus nu zwanger van de tweede
    kwaaltjes.........met vlagen misselijk, moe, hele veranderdende smaak hebben, maar vooral last van obstipatie

zo dit was het wel eerst even
    nu naar een verjaardag en eens kijken hoelang het hier droogt blijft
    groetjes

5. Foxymama

Welkom en gefeliciteerd Friesje1978

6. Foxymama

Jeetje MW21! dat buikje van jou gaat wel hard hoor

7. lievefamke

lievefamke Bekend lid

7 apr 2011
    786
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was juist blij met een sliertje bloed.
    Had ik bij mijn dochter ook een paar keer, maar bij mijn mk helemaal niet.
    Dus ik vind een beetje bloed niet zo erg :D
    Bij mijn mk helemaal geen bloed gezien en dat was ook niet goed (kwamen we met 10 weken achter). Dus je kan in het begin nergens op vertrouwen.
    Nu heb ik wat meer pijn in mijn baarmoeder en beetje bloed gehad. Maar ben nu toch geruster dan met mijn mk, waarbij ik bijna geen kwaaltjes had.
    Ik denk als je goed op je gevoel afgaat, je toch wel weet of het goed of fout zit. (heb ik tenminste wel).
    En onzeker ben ik nu ook (alleen niet zo erg als bij mk).
    Gewoon van het positieve uitgaan, je kan er verder toch niets aan doen!

8. lievefamke

lievefamke Bekend lid

7 apr 2011
    786
    0
    0
    NULL
    NULL
    duukje sterkte!!

MW, mooi buikje hoor!

9. Lien86

Lien86 Lid

7 jun 2011
    40
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Hallo meiden,

Ik maak me eigenlijk helemaal niet druk. Ik zie het allemaal wel. Natuurlijk vind ik het wel spannend! Ben ook supernieuwsgierig naar komende dinsdag. Maar ik ga er gewoon vanuit dat alles goed is. Misschien is het mijn friese nuchterheid of de onervarenheid... Ik weet het niet. Ik zoek ook niet de negatieve verhalen op. Tuurlijk zie je wel eens iets voorbij komen en dan vind ik dat ook wel een beetje eng. Maar op de een of andere manier heb ik een soort rust over me dat het helemaal goed gaat komen :) Hopelijk werkt het aanstekelijk hier op het forum! :D
    Waar ik nog niet aan wil denken (en hoeft gelukkig ook nog niet) is de bevalling. Dat is dus wel iets waar ik angst voor heb haha.... Niet zo zeer voor pijn, maar wel voor een heel lang durende uitputtende bevalling.

Als het goed is heeft Lautje vandaag een intake/echo gehad... Vertel Lautje! :)

10. lievefamke

lievefamke Bekend lid

7 apr 2011
    786
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zolang ik het gevoel heb dat het goed is, en dat ik me niet druk hoef te maken, zit het ook wel goed (ga ik van uit).
    De enige keer dat ik me heeeel veel zorgen maakte, was ook een mk geworden.
    Dus Lientje, volgens mij zit dat helemaal goed bij jou!

Bevalling moet je niet te angstig voor zijn (dat remt de endorfine/pijnstilling). Het komt er echt wel uit, en hoe je daarna bent, zie je dan wel, toch? Ze lappen je echt wel weer op hihi.
    Zo ben ik erin gegaan en ik zat echt in een roes van de natuurlijke pijnstilling...

11. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    Roze wolk :-)
    hoi meiden,

ben ff een paar daagjes niet op het forum geweest, en bedenk me nu dat ik niet eens meer heb laten weten dat mijn echo helemaal goed was!!! helaas heb ik geen foto meegekregen, heb het hartje zien kloppen!!! was echt weer helemaal geweldig!
    heb alleen een aantal cystes zitten, dat willen ze wel even in de gaten houden... dus ben nog niet klaar met het ziekenhuis ( helaas want ik ga veel liever naar de vk praktijk!) maar ja, we wachten het af....26 juli volgende afspraak... met jullie voor de rest alles goed??

groetjes riniti

12. friesje1978

friesje1978 Actief lid

7 jun 2011
    322
    0
    16
    NULL
    NULL
    hoi hoi

vanavond ga ik naar de vk voor een intake gesprek, en dan over 2 weken ga ik voor een echo......nog even geduld uitoefenen. Maar dan hopende is er ook echt wat te zien

wat een weertje was het afgelopen dagen zeg, ik heb lekker in de nachtdienst gezeten met bliksem en regen..gaf wel een extra spooky gehalte aan mijn werk.

13. lievefamke

lievefamke Bekend lid

7 apr 2011
    786
    0
    0
    NULL
    NULL
    riniti, fijn dat je echo goed was! Geeft een heerlijk gevoel lijkt me :D
    friesjes, lekker spooky ja ;)

14. Lien86

Lien86 Lid

7 jun 2011
    40
    0
    0
    NULL
    Friesland
    He Riniti goed zeg! Wat lijkt me dat ook fijn om het hartje te zien kloppen. Ik moet nog heel even geduld hebben. Aankomende dinsdag mogen wij.

Ben trouwens blij dat het weer cooler is, jullie ook? Heb een collega die 4 weken voor de uitgerekende datum is. Zij had het pas echt zwaar! Daar heb ik echt respect voor met die temperaturen met zo'n dikke buik. Ben wat dat betreft blij dat ik dat in de winter zal hebben. Al lijkt mij het dan ook wel weer een beetje eng met gladheid... :S Maar een paar goede snowboots aanschaffen denk ik :)

Zijn er ook dames die bij de Gynaecoloog lopen voor de hele zwangerschap? Of allemaal bij verloskundige?

15. Foxymama

Ben idd ook blij dat het wat cooler is.

Dat vd winter vind ik ook minder met de gladheid, ben alvast aan het kijken naar een paar goede laarzen met goed profiel!

Ik loop bij de VK, maar zij moet nog even kijken of ze het einde samen gaan doen. Vorige keer ging de bevalling een beetje moeizaam, dus bevallen in het ziekenhuis moet sowiezo

16. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    meiden hier gaat het niet echt goed...sinds gisteren af en toe een heeel klein beetje bruin (slijm). Gisteren had ik het, vanmorgen en net...ik word gek. Maak me zo'n zorgen en wil eigenlijk even heel hard janken :(
    Sorry dat ik niet op jullie reageer..lees straks even alles rustig door.

17. yani

yani Lid

16 jun 2011
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ladys1987 he getsie...hoe is het nu?
    Kan van alles zijn natuurlijk...

Hier alles rustig, veeeeel slaap. De 25e mogen we naar de vk en een echo. Lijkt allemaal zo ver weg, maar toch iets om naar uit te kijken!
    Na wikken en wegen toch besloten om het donderdag tegen de directe familie te vertellen (verjaardag van mijn vader) Is iedereen mooi bij elkaar!

18. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    Goedemorgen!

Het gaat al wat beter. Gisteravond moest ik langskomen in het ziekenhuis. Ze wouden kijken of het kindje in iedergeval in de baarmoeder zat en niet ergens anders. Dat zit gelukkig goed. Waar het bloedverlies vandaan komt weten ze niet, maar omdat het zo minimaal is moet ik me geen zorgen maken. Dit kan van de innesteling zijn. Op de echo was alleen een dooierzakje te zien. (is nog onduidelijk hoever ik precies ben) Donderdag mogen we terug en hopen we wat meer te kunnen zien.

@yani. leuk het vertellen aan je familie! wij hebben het ook al een aantal mensen verteld. Mijn ouders, zusje en schoonzussen. Mijn moeder is helemaal door het dolle heen:D. Ze hadden het ook nog niet verwacht. Ik had twee rompertjes gekocht met i love opa/ oma. Die moesten het tegelijk uitpakken. Hun reacties waren super!

19. yani

yani Lid

16 jun 2011
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    pff gelukkig! nu rustig afwachten maar...

Mijn zusje weet het al, mijn ouders zijn gescheiden (maar moeders komt gelukkig wel weer over de vloer bij mn vader) We doen mijn neefje (bijna 3) en nichtje(1) een slabbertje om met "stoere grote...NEEF" en "gezocht: neefje/ nichtje om mee te spelen". (denk dat we het mijn moeder wel vantevoren ook vertellen, anders weet ik al hoe dat gaat... ;) )
    en mijn schoonouders geven we een beschuitblik met beschuiten en een briefje :)
    Ik ben benieuwd naar de gezichten/ reacties!

20. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    @yani: leuk idee hoor! heel veel plezier met vertellen!

Deel Deze Pagina